Ga naar inhoud

Problemen met ECS mobo en XP


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb onlangs een eigen pc gebouwd met een ECS mobo, zie [url]http://specs.tweak.to/6533[/url] Nou is het probleem dat het mij niet lukt win XP te installeren. Ik boot de win xp installatie met de cd. Dan gaatie van alles voorbereiden voor de installatie (blauw scherm met daaronder een regel wat ie in laad). Na het inladen van van alles wordt het scherm ff zwart en krijg ik een fel blauw scherm, met het verhaal dat ie niet aabn de ACPI eisen voldoet ofzo, en dat de bios niet uptodate is (dat is t niet, ik heb mm net geflasht). En dat ik via windowsd eventuel oude drivers moet verwijderen (?? ik heb een lege geformateerde HD). Onderaan staat nog iets van "atapi.sys". Oja en iets over geheuge caching, al met al een heel schetm vol. Iemand zij laatst tegen mij dat dat bekend is bij ECS moederborden. Wie kan mij helpen??? De hd is geformateerd, en bij een andere winxp cd lukt t ook niet Alexander
Link naar reactie
[quote:9e767ce9a0="Marcel de Reus"]RTFM, ben niet van de ECS helpdesk ;)[/quote:9e767ce9a0] Ik ben het wel een beetje met Marcel eens. Als je niet precies weet waar het omgaat, kijk dan gewoon eens voor nieuwsgierigheid in de Bios. Dat praat een stukje makkelijker. Als ik dit tik kan ik bijvoorbeeld niet in mijn Bios kijken, je verwacht dus dat ik even mijn computer herstart weer tich keer verbinding maak, tja ... Die handleiding is heel makkelijk, de Bios hoofdschermen staan er nagenoeg altijd in. De uitleg erbij is stelt vaak weer niks voor. Wat je niet begrijpt, daat kan iemand op dit forum vast weer mee helpen. Succes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...