Ga naar inhoud

Notebook, maar welke????


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik weet dat deze vraag al vaker gesteld is, maar ik heb nog geen bevredigend antwoord. Ik wil het volgende: Notebook, waar goed Windows XP op kan draaien! Ik zat zelf te denken aan een AMD 1800 XP, maar nou ben ik eens even wezen rondkijken bij verschillende computerzaken. Ik heb daar voorgelegd wat ik wil doen met de laptop, hij moet goed bruikbaar zijn voor internet, email, word, excel, powerpoint, combodrive en hij moet een tv-out hebben. In een van die winkels zeiden ze dat ik beter en Intel kon nemen omdat dit stabieler zou zijn, nou weet ik het niet meer, mijn desktop is ook AMD een zeer stabiel. Ook werd er beweert dat de laptop met AMD erg warm zou worden. Nou heb ik de volgende configuratie in overweging: Jewel Saffier 1500 / 14 " Athlon 1800+ voor € 899,-- Jewel Saffier 1500 / 15 " Athlon 1800+ voor € 1074,-- Jewel Saffier 1440 / 15 " Intel P IV 2,4 voor € 1199,-- met een Celeron 2 ghz scheelt € 119,-- (maar dan heb ik een celeron en daar zit ik niet echt op te wachten) Aspire 1302XC AMD Athlon XP 1600+ voor € 897,26 Weet iemand hoe de verhouding liggen tussen Jewel en Acer???? Alvast bedankt!!!!
Link naar reactie
ook hier is 1 topic next time genoeg :wink: Dat wat een verkopertje (zo mag je hem noemen) jou heeft verteld over amd, is gelul. Een amd word net zo warm als in intel en ze zijn (NATUURLIJK) net zo stabiel. We weten de rest vd specs van de laptops niet, duz kunnen we ook niet beoordelen of je nu voor dat budget het meeste krijgt :wink:
Link naar reactie
jep amd is normaal even stabiel, maar ik hoor toch echt vaker dat een amd te heet wordt dan dat een intel te heet wordt. maar idd, we hebben wel meer specs nodig, want we weten alleen dat de p4 2.4 iig sneller is als de xp 1800+ en zker als de 1600+ en inderdaad zou ik ook geen celeron nemen :lol: heel slim besluit :P
Link naar reactie
Specs Jewel Saffier 1500 tv-out + firewire AMD Mobile Athlon 4 1800+ 20 gb 4200 rpm 256 mb sdram S3 Savage 4 Controller 128 bits 2b/3d graphics acceleration, 4x AGP Shared Memory Architecture draadloos infrarood poort FIR (IrDA 1.1) wat dit is?? 10/100 mbps Netwerkadapter 56 k modem 1x extern ps/2 voor keyboard+mouse 1 x bidirectioneel parallel 1 x serieel 2 x usb 1 x firewire 1 x d-sub voor monitor 1 x TV-out 1 x externe speaker uitgang 1 x microfoon ingang
Link naar reactie
Voor jouw doel is zoiets helemaal niet nodig. Neem liever een laptop met een Intel Pentium III Tualatin, hebben een lange accu-tijd dus kun je lang internetten en briefjes tikken onder Windows XP. Alles meer is gewoon geldwasting van onder naar boven en naar Tokio en terug. Verder moeten ze verkopertjes eens afschaffen. Zit waarschijnlijk een hoger winstmarge op de Intel laptops. Ik heb zelf een 2200+ Mobile en die wordt gewoon normaal warm zoals iedere laptop en is stabiel. Ik heb iets van 4 keer een hardware crash (software crashes doe ik niet aan :P ) gehad tijdens gamen, omdat door de ondergrond een van de fans was afgedekt in 4 maanden, maar dat heeft met de notebook bouwer en niet met de proc te maken. Momenteel erg mooi is de Centrino, energie zuinig, koel en krachtig, maar ook duur en veel te snel voor jouw doel. Koop desnoods voor een paar honderd euro een tweedehands laptopje, tis echt zonde van je geld om een beest te kopen. Als je moet kiezen tussen Jewell en Asus zou ik voor Jewell gaan btw.
Link naar reactie
[quote:8e8ca85d2d="jdlhaye"]Wat vinden jullie van een 14 " scherm ik heb namelijk gekeken in de winkel naar de 14 en de 15, nou vraag ik me af of ik echt veel winst haal uit een 15![/quote:8e8ca85d2d]dat is je eigen keus, vind jij het belangerijk dat hij iets groter is. mhaw...voor een laptop is die extra inch wel te merken denk ik 8) . maar als jij die 14 groot genoeg vind neem je toch gewoon die 14, want dan is het het prijsverschil niet waard
Link naar reactie
Ik heb zelf een 15inch en vind zo'n groot scherm erg prettig. Je kunt echter ook hele energie zuinige en spaarzame laptops voor niet tevee; geld kopen met een 15inch scherm. Ligt er ook aan hoe vaak je erachter zit. Ik zit zo'n 12 (momenteel meer) uur per dag achter mijn laptop dus dan is een groot scherm wel handig.
Link naar reactie
Het wordt waarschijnlijk een van de volgende, welke zouden jullie nemen? - Jewel Saffier 1500 met een 15 " scherm http://www.computer-land.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=3402&back=listall - Acer Aspire 1312 LC http://www.icecat.biz/prf/index.cgi?sessid=O5kM3UKWqkQmamphNaJrRmSdQ76ssp3gNX0OM2LORsb0VBSb;prod_find=1;mi=start;smi=product;product_id=42694 - Compaq Evo 1020V http://www.icecat.biz/prf/index.cgi?sessid=kVqt03SUAPhxxSMvO6ioGk2XAfLWS3WZ6bMYiBO86MWKRaPf;prod_find=1;mi=start;smi=product;product_id=36698
Link naar reactie
Ik zou als ik jou was ook even verder kijken als de specificaties, en even kijken hoe zo'n ding fysiek in elkaar zit. Als je er heel veel mee sleept en werkt etc, en zo'n ding loopt wel eens de kans dat ie wat klappen krijgt, dan is een beetje solide design wel wenselijk. Mijne heb ik bijvoorbeeld 3 jaar gebruikt, en heb er de halve wereld mee afgereisd, en stja, dan loopt zo'n ding wel eens een tik op. Maar na die 3 jaar is er weinig meer van over :( Die hele goedkope dingen van tegenwoordig is allemaal wel aardig, maar je moet er toch wel mee oppassen. Kijk maar naar merken als compaq, iedereen heeft er kritiek op, maar ze houden het over het algemeen wel lang uit, wat je niet van alle andere huis tuin en keukenmerken kan zeggen. Verder is de snelheid van die CPU's een beetje van ondergeschikt belang als je XP wilt draaien, ze zijn allemaal snel zat. Bij die Jewel wordt vermeld dat er een 4200 RPM schijf in zit, terwijl de meeste laptops al met 5400 rpm schijven geleverd worden. Acer zegt daar niks over. Dat merk je meer in de snelheid van je XP als die 200 Mhz CPU power. Het enige verschil wat ik verder zie is dat die Acer DDR geheugen heeft, maardat merk je bij office use toch niet echt. Dat is meer van belang bij spellen, maar de kan je toch niet lekker spelen omdat beiden geen snelle videokaart hebben. Dus voor het draaien van XP zelf denk ik niet dat het veel uitmaakt. Bij Centrino ligt de nadruk btw op WiFi, en niet op snelheid van de CPU.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...