Ga naar inhoud

Goede voeding?


Aanbevolen berichten

Ben er nu eindelijk achter. Veel problemen worden veroorzaakt door een instabiele voeding. Memory problemen, onvoorspelbare reacties van het moederboard zijn vaak te wijten aan een slechte voeding. Nu heb ik een Q-tec low noise voeding en die is dus niet super goed. Ik wil dus een andere voeding kopen maar weet eigenlijk niet wat nu aan te raden is. Ik dacht aan een minimale 450Watt voeding maar die ook nog een beetje stil is. Iemand ervaringen met voedingen want in de winkel smeren ze je gewoon aan wat ze op dat moment op het schap hebben liggen en op het schap is uiteraard altijd het beste :evil: thnx
Link naar reactie
Heb hier een enermax en die is ook erg stil. Hij is 350 watt en heeft regelbare fans. Hij is erg stabiel ook.Heb er een 2500+ op draaien en veel randapparatuur. Als ik de cpu oc naar 3200+ blijft de voeding ook stabiel. Hij kostte een jaar geleden 79 Euro.Is vrij duur wel,maar er zijn duurdere.
Link naar reactie
deze: [quote:0ee30aa527]Moederbord aopen ax4b-533 Processor p4 2.8 Geheugen 512 ddr 333mhz Harddisk(s) 120 gb 7200rpm Videokaart(en) radeon 9700 pro Monitor(en) iiyama 17 Brander 52*24*52 CD / DVD drive 16*48 Speakers labtec Geluidskaart AC'97 Netwerkkaart(en) 100/10 mbit Muis logitech optisch Toetsenbord logitech Scanner(s) canon lide Printer(s) [/quote:0ee30aa527] :) (ja ja the system :wink: , alleen had je daar nog een 300 watt voeding) maar ik neem aan dat je geen andere pc hebt genomen :roll: ik zou een goeie antec nemen (van minimaal 400 watt)
Link naar reactie
Giga GA-7VAXP moederboard AMD 2400+ ATI radeon 9800PRO (erg veel power nodig) Twee HD's CD writer CD player 3,5inch floppy drive Mijn huidige voeding is een Q-tec 450 Wat low noise, geen goeie. Ik denk die antec en dan een 450 Watt versie zou voldoende moeten zijn. Met een beetje geluk zullen de prijzen ook weliets lager zijn 8) . Van de andere kant staat Zahlman wel bekend om de stilheid alleen heb ik iets minder vertouwen in de kwaliteit omdat zij niet per uitstek de voeding bouwers zijn. Ik zal wat meer info over de antec gaan zoeken!
Link naar reactie
ik ben duidelijk in de war met iemand anders (janjantjes :oops: ) ik zou ook die antec nemen (450 ofzo) die zalman is echt een hele goeie voeding hoor, alleen de grootste is 400 watt. opzich wel genoeg, maar als je nog een keer wil upgrade is het misschien toch wel aan de lage kant
Link naar reactie
[quote:ef86fbc56c="zjarl"]ik ben duidelijk in de war met iemand anders (janjantjes :oops: ) ik zou ook die antec nemen (450 ofzo) die zalman is echt een hele goeie voeding hoor, alleen de grootste is 400 watt. opzich wel genoeg, maar als je nog een keer wil upgrade is het misschien toch wel aan de lage kant[/quote:ef86fbc56c] 400 watt is volop genoeg! Een pentium 4 met alles erop en eraan draait op een 300 watt voeding ook gewoon goed. 450 watt is gewoon zwaar overkill.
Link naar reactie
[quote:04424a95fa="humpf007"]Je hebt keuze zat uit goede voedingen, echter, aan al het goede hangt een prijskaartje. Persoonlijk zou ik gaan voor de enermax; kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Goede recenties, weinig klachten.[/quote:04424a95fa]enermax is niet het beste merk hoor, zie het al een paar keer voorbij komen, zijn zker 1 van de betere, maar hebben zker geen goeie voltages (die je dus nodig hebt om te overklokken) ik zal toch echt voor de antec gaan edit: weert114 heeft hier dan wel goeie ervaring mee, maar ik weet het zo net nog niet. wou ook een enermax kopen en heb op internet gezocht naar die voedingen en kwam ik bij een aantal forums, waarbij ze problemen hadden met die voedingen.
Link naar reactie
[quote:4e3295dc8a="humpf007"]Je hebt keuze zat uit goede voedingen, echter, aan al het goede hangt een prijskaartje. Persoonlijk zou ik gaan voor de enermax; kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Goede recenties, weinig klachten.[/quote:4e3295dc8a] Enermarx is imho absoluut no issue. Veel te hoge prijs, te lage kwaliteit. Bij zware load een vaak lage en instabiele 5V lijn en er is vaak gezeik met Enermarx voedingen. Ik heb eens met Peter van de OC-shop gebabbeld en die krijgt die dingen eindeloos RMA. Ik zou gaan voor een Zalman 400W voeding BTW. Krachtig zat en muisstil. Antec 450W is ook erg goed, maar iets luider en afair ook duurder.
Link naar reactie
Antec 450 bestaat niet, teminste niet van de True power lijn, wel 330,380,430,480 en 550. Ik zou voor de Zalman 400watt of Antec True power 430watt gaan. Ik heb zelf een Antec true blue 480watt en die maakt weinig geluid, de zalman is echter stiller maar minder sterk dan een 430 of 480watt antec. de prijs van een zalman 400watt en een Antec true power 430watt zijn ongeveer gelijk. een tijdje geleden was er nog een uitgebreide test van voedingen op www.tomshardware.com de Antec kwam er toen als een van de betere uit de test.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...