Ga naar inhoud

Upgraden


Aanbevolen berichten

Ik draai met een K7TPro2 MoBo met daarop een 800Mhz AMD Athlon processor en 384 Mb geheugen. Volgens de instructie die bij het MoBo zit kan het MoBo een processor van 1,2Ghz aan. Die wil ik er dus opzetten en het geheugen verhogen naar 512 MB. Wordt de pc hier dan een "stuk"sneller door of kun je dit bijn niet merken. Ik draai met Windows XP Prof. Ik heb mijn bios ge-upgrade kan er nu dan ook een zwaardere processor op, en kun je dit ergens zien hoe zwaar.. :oops: Intruder [color=blue:9fe565b73e] It's Nice to be Important but it is More Important to be Nice[/color:9fe565b73e]
Link naar reactie
Meestal staat in de 'readme' van de BIOS, dus wanneer je hem op de site downloadt, wat er nu in kan. Ik denk dat je 1200 mhz tegenover 800 mhz wel zal merken. Maar het ligt eraan wat je met de computer doet. Als je vooral typt, zal je hoogstens merken dat-ie sneller opstart (hoewel dat meer schijfgebaseerd is). Als je veel spellen speelt zal je het wel merken. Maar dáár ligt het eraan wat voor 3D Kaart je hebt. Als deze nu heel slecht is, of een oudere kaart, dan zal je niet veel verschil merken. Wat voor 3d kaart heb je nu? Edit: Als je videobewerkt enz. kan het wel vrij veel verschil uitmaken met een snellere processor. Nogmaals, het ligt eraan wat je ermee doet.
Link naar reactie
Soortgelijke upgrade gedaan bij PC van mij zoontje mobo : K7tpro2a. Van Duron 800 naar Duron 1200. aEn je merkt het verschil duidelijk. Zijn video ook gedaan GF2 MX naar ATI 9100 128 MB en die is qua 3d spellen heel snel geworden. Volgens 3dmark2001 van 2600 naar 5800 punten. Generals kan ie daardoor in high-detail (1024x768) spelen en nog vlot ook. Dus ?? :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...