Ga naar inhoud

Verschil in snelheden AMD en Intel


Aanbevolen berichten

Ik zit erover te denken om een laptop aan te schaffen, alleen ben ik er nog niet uit of ik er een met een Intel of AMD processor neem. Zit er veel verschil in snelheid tussen bijvoorbeeld een Intel PIV-2,4 en een AMD 2400+? Is er niet ergens op internet een lijst te vinden met snelheden van de verschillende processoren?
Link naar reactie
[quote:c2fdc14926="Compu"]Zit er veel verschil in snelheid tussen bijvoorbeeld een Intel PIV-2,4 en een AMD 2400+?[/quote:c2fdc14926] Nee, dat valt (voor de desktop processoren iig) erg mee. Is een beetje stuivertje wisselen.[quote:c2fdc14926]Is er niet ergens op internet een lijst te vinden met snelheden van de verschillende processoren?[/quote:c2fdc14926]Je moet bijna een jaar lang in Timboektoe gebivakeerd hebben om alle benchmarks te missen tussen die 2. Doe eens een zoekrondje op Google: http://www.google.com/search?q=AMD+AthlonXP+vs.+P4
Link naar reactie
Ligt er ook een beetje aan welk doel je hebt met de laptop. Als je er niet veel mee wilt gaan sjouwen en de accu werktijd niet van belang is dan kan je ook net zo goed een laptop nemen met een desktop processor. Dat scheelt een hoop geld, en het werkt net zo goed. Toch zou ik zelf nog niet zo snel een laptop nemen met een centrino processor. Ondanks dat intel beweerd dat een 1,5 ghz ceintrino net zo snel is als een P IV 2,0 ghz plaats ik daar mijn vraagtekens bij. Ik heb laatst mijn laptop naast die van een vriend gezet (specs daarvan: Ceitrino 1,5ghz, 512mb een sony geval) en toen sisoft sandra gedraaid en daar was mijn P IV toch zeker een procent of 10 / 15 sneller. Met een battry mark test oid. had hij nog 62 % battry over toen die van mij bij 1% in hilbernate stand ging :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...