Ga naar inhoud

MSI Mobo


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik draai met een MSI MoBo, en nu kwam ik op de site van MSI een Live Update tegen.Dit kun je dan installeren, en kijkt dan of je het spulletje moet updaten. Wie heeft hier ervaring mee, zoja werk dit een beetje???? b.v.d. Intruder [color=blue:77f9f49f0d]It's Nice to be Important, but it is more Important to be Nice[/color:77f9f49f0d]
Link naar reactie
Hallo, Heb het inmiddels geinstalleerd, maar als ik hem naar updates laat zoeken krijg een Runtime error [color=red:fc47e1fee5]Program: C:\Program Files\MSI\Live Update 2\LMonitor.Exe This aplication has requested the runtime to terminate it in an unusual way. Please contact the application's support team for more information.[/color:fc47e1fee5] Wat doe ik fout??? Intruder [color=blue:fc47e1fee5]It's Nice to be Important, but it is more Important to be Nice[/color:fc47e1fee5]
Link naar reactie
heb je problemen met je mobo? waarom dan updaten? "don't fix when it ain't broke" Die updateprogrammaatjes van ASUS en MSI heb ik zelf ook nooit goed aan de praat gekregen. kan natuurlijk aan mij liggen maar toch... Een biosupdate doe ik liever in DOS, via ALT-F2+diskette of via een bootdisk. btw: je woonplaats mist een h :wink:
Link naar reactie
Ik had geregeld last van een blauw scherm met foutmeldingen oa. Bios. Dus daarom wou ik hem updaten via zo'n Live Update progje. De BIOS is inmiddels geupdate ( dit ging ook gewoon via een diskette en dan rebooten.) Intruder [color=blue:6ff717af35]It's Nice to be Important, but it is more Important to be Nice[/color:6ff717af35]
Link naar reactie
Ik denk dat dit op de zelfde manier gaat, hij zoekt alleen de juiste update op en die zet je op een floppy, ik denk ( maar ja wie ben ik....) dat dit minder risico vol is. Intruder [color=blue:795d738d01]It's Nice to be Important, but it is more Important to be Nice[/color:795d738d01]
Link naar reactie
Als je het juiste biosbestand maar neemt, met zo'n prog wat onder Windows je bios moet flashen zit je toch onherroepelijk aan een herstart vast; als dat maar goed gaat..... Een prog wat al problemen geeft met downloaden van de juiste bios geeft mij niet veel vertrouwen voor een dergelijke procedure
Link naar reactie
Ach Windows in zo onbetrouwbaar als de pest en floppies zijn ook zo onbetrouwbaar als de pest dus de keus is tussen onbetrouwbaar of onbetrouwbaar. Je kunt bij sommige progsels ook nog van HDD of CD flashen. CD is dan imho het betrouwbaarst. De uitdrukking is BTW: If it ain't broke, don't fix it maar jouw variant is ook mooi hoor :P
Link naar reactie
[quote:9a964236cd="Marcel de Reus"]Ach Windows in zo onbetrouwbaar als de pest en floppies zijn ook zo onbetrouwbaar als de pest dus de keus is tussen onbetrouwbaar of onbetrouwbaar. Je kunt bij sommige progsels ook nog van HDD of CD flashen. CD is dan imho het betrouwbaarst. De uitdrukking is BTW: If it ain't broke, don't fix it maar jouw variant is ook mooi hoor :P[/quote:9a964236cd] Oke Marcel, maar zelfs jij als Windows criticus bij uitstek, zult moeten concluderen dat bios flashen in Windows meer risico's kan inhouden. Flashen van de cd kan als nadeel hebben dat je het originele bios niet kunt saven; van de harddisk flashen doe ik waar het kan; met NTFS is dat lastig. Wat die uitdrukking betreft: de klok en de klepel denk ik :oops: De boodschap is duidelijk :wink:
Link naar reactie
Ah ik heb faam :P Echter ben ik het niet met je eens. Ik denk dat flashen vanuit Windows NT 5.x veiliger is dan vanaf een floppy. Floppy's en floppy drivers zijn erg onbetrouwbaar en imho foutgevoeliger dan Windows bij deze toepassing. Echter ik zou nooit vanuit Windows flashen, ten eertse heb ik geen Windows dus dat wordt lastig :P en ten tweede flash je dan alsnog van je hardeschijf dus dan kun je net zo goed vanaf een floppy in DOS booten en flashen van je HDD, das dan betrouwbaarder. Het betrouwbaarst is denk ik de CDROM, maar je hebt idd het nadeel dat je geen backup weg kunt schrijven. Wat misschien ook zou kunnen is flashen vanuit je ramdisk, eerst het BIOS van een flop erin laden, kijken of er geen errors optreden en dan het progsel een path in je ramdisk opgeven. Staat het dus eigenlijk in het geheugen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...