Ga naar inhoud

Asus A7V266 en een XP 2400+ processor!


Aanbevolen berichten

Hoi ik heb een Asus A7V266 moederbord in mijn computer hangen en ik heb een hele tijd een XP 1700+ processor in me computer gehad. Ssinds vorige week heb de XP 1700+ vervangen met een XP 2400+ processor. Ik heb de bios geflasht van versie 1002 naar 1011. dit is gelukkig goed gegaan. :) Nu had ik bij mijn XP 1700+ processor altijd dat als ik opstartte dat er ook stond XP 1700+ en 1475 Mhz. Maar nu met de XP 2400+ processor staat er XP 2000+ en 2000 Mhz. Dit laatste klopt wel want een XP 2400 + processor hoort op 2000Mhz te draaien. Maar moet hij niet net als bij de 1700+ processor XP 2400+ aangeven bij het opstarten? Ik heb het al nagekeken het is echt een XP 2400+ processor! En als ik in mijn bios kijk kan ik kiezen tussen 2000Mhz, 2666Mhz en Manual. Maar als ik voor 2666Mhz kies of voor Manual dan blijft mijn beeld zwart bij het opnieuw opstarten. Ik vraag me af waarom dit is. Het is toch wel mogelijk om te overklokken? Ik hoop dat iemand mij vragen kan beantwoorden. b.v.d. Greetz...
Link naar reactie
Dat je BIOS niet meldt dat het een XP2400 is, maar een 2000mHz processor is waarschijnlijk gewoon een cosmetische fout. Da's hooguit niet mooi, maar niks om je zorgen over te maken. Dat je scherm zwartt blijft bij 2666mHz is niet zo verwonderlijk; dan is je proc. nl. behoorlijk (lees; te ver) overklokt. Zeker als je verder niks aanpast zoals het voltage bijv. Bij Manual ligt het er maar aan wat je instelt lijkt me. Of daar moet ook een programmeer fout in de BIOS software zitten. Ik heb zelf bijv. een Chaintech moederbord dat volgens de specs. een FSB van 333mHz moet ondersteunen, maar in de praktijk met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen is.
Link naar reactie
precies niks om je zorgen over te maken. waarschijnelijk een bios fout, ik heb laatst ook een nieuwe bios update gedaan (ook van asus) en nu zegt hij bij het opstarten dat ik een 0 mhz processor heb :P :lol: fsb laat hij wel goed zien en in de bios zelf kan je ook gewoon alles goed kiezen. ook laat hij gewoon en CPUcool zien dat ik een 1400 heb @1550
Link naar reactie
je fsb staat dan op 177 (ddr dus 354) en dat is wel veel. het zou misschien wel kunnen, maar dan moet je moederbord dat aankunnen en je geheugen dat aankunnen en je proc moet dat aankunnen (proc kan er meestal wel tegen, 'als je hem goed koelt tenminste') dus dan moet je nog een moederbord hebben die daartegen kan en als geheugen pc2700. ik bedenk me nu net, dat de fsb van het geheugen ook verschllen kan zijn (stom :oops: ) dit is bij mijn pc namelijk niet zo, die klok ik ook mee als ik me proc overklok.
Link naar reactie
Hoe komt jou BIOS bij die processor snelheden? Wordt hier niet gewoon 200,0 en 266,6 mhz FSB bedoeld? Je proc zou op 15x133 (266ddr) =2000mhz moeten kunnen lopen, maar dat is het niet. Want 2666mhz gedeeld door een MP van 15 is 177,7 mhz FSB en welk mobo heeft er standaard nou zo'n instelling :o Logischer is dat je processor op de een of andere manier op een MP van 20 staat, 20x100 dus en dan is 20x133 idd een beetje teveel.... Maar hoe komt een XP 2400 nou aan een multiplier van 20?!? Dus dat klopt ook weer niet :-?
Link naar reactie
[quote:f219556e34="bvk"]Sinds wanneer laat een nieuwe BIOS standaard een XP 2400 op een multiplier van 20 of een FSB van 177 lopen? Het gaat hier toch om een KT266 chipset die niet hoger gaat dan 133 FSB?[/quote:f219556e34]he heb jij zijn eerste post wel gelezen :-? hij draaide eerst op 1475. fsb van 100 dus en hij kan in de bios kiezen 2000/2666/manual (ik heb zelf een asus a7m266 met een athlon 1400 en daar kan ik ook 1050/1400/manual kiezen, als je heb dus 1050 of 1400 zet kan je de fsb niet kiezen) het is dus gewoon een fout in de bios. maar daar moet hij hem gewoon op 2000 laten draaien en als hij wil overklokken moet hij hem op manual zetten zodat hij de fsb wat kan opschroeven oja als hij de fsb dus op 177 laat lopen (want hij past de fsb aan als je hem instelt) dan loopt hij dus ook vast.
Link naar reactie
[quote:09a44fc465="bvk"]Dat zou dus 11x133 (1466mhz) moeten zijn voor een XP1700! 14,75x100 kan niet lijkt me...[/quote:09a44fc465] :-? :-? :-? :-? jah dat klopt :oops: , stom dat dan de mp verkeerd staat? maar het is een 2000+ en geen 1700+??? nou we horen wel van de topic starten wat nou de mp en de fsb is toen hij op 1475 stond en op wat hij staan op 2000 en 2666 edit: ik kan de mp nog geen eens instellen :evil:
Link naar reactie
Helemaal geen raadsel. De 1700+ is waarschijnlijk niet unlocked dus de MP is niet te veranderen. En draaide dus gewoon op 11x133MHz. Door een afwijking in de PLL kwam dit echter op 1475MHz uit. De 2400+ is zeker niet unlocked en draait dus gewoon op de default settings. Het enige wat aan te passen is is de FSB en dat gebeurt dus als hij voor de 2666MHz optie kiest en dat kunnen zowel de proc als de PLL waarschijnlijk niet aan. Overklokken kan in dit geval waarschijnlijk prima. Zet de instelling op manuel en verander vervolgens de FSB naar bijvoorbeeld 135MHz en de eerste geOC'de MHz'en zijn bij elkaar gesprokkeld :P
Link naar reactie
weet iemand hoe je een processor kan unlocken? of is dit niet mogelijk? ik zal wel ff kijken wat de mp en de fsb snelheid was op de 1700+ processor en wat hij nu is op de 2400+ processor. ik heb nu de processor op 2200Mhz draaien, heb klein beetje overklokt. als ik hem op 2300Mhz zet lijkt hij het wel goed te doen alleen kan ik geen spelletjes meer draaien. en als ik hem op 2400Mhz zet dan start hij helemaal niet meer op. krijg alleen maar het "geluid" te horen dat de power supply niet genoeg power kan leveren.
Link naar reactie
Voor de oude Palomino kan dat door de L1 bruggen te verbinden met wat lijm en zilverlak. Hierover vind je diverse howto's op internet. De nieuwere Tbred wordt nauwelijks unlocked omdat hij zichzelf standaard al unlocked op KT400(a) en nForce2 borden. Het is mogelijk maar het is dacht ik nogal tricky. Je moet dacht ik in de proc gaan lopen snijden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...