Ga naar inhoud

Ervaring met waterkoeling


Aanbevolen berichten

eejz alll Zijn er mensen die ervaring hebben met waterkoeling in de pc. Heb namelijk Thermaltake aquarius II liquid cooling op het oog maar is het soms de bedoeling de cpu socket helemaal los te halen van het moederbord ????????? :-? Is het effect echt goed en de moeite waard ( ben nog niet van plan te overklocken) en koel hij alleen de cpu of ook de case ? link : http://www.thermaltake.com/products/AquariusII/aquariusII.htm Wil even weten wie er ervaring mee heeft en of de installatie veel en zorgvuldig werk is. Greez PacificAMD
Link naar reactie
:lol: hele socket loshalen.... hoe kom je daar nu bij dan? enige wat je evt moet verwijderen is die plaat die bij veel P4 borden om de socket heen zit... Bij amd hoef je niks fysieks te doen... heb em echter zelf ook, ach en is wel een grappig setje.. Als beginsetje is deze echt ideaal, heel makkelijk installeren.. temps zijn redelijk te noemen. mn XP1700 werd @ 2200 mhz iets van 55 graden, wel hoog dus, maar het is ook niet echt een OC set, eerder een stiltesetje. installatie is easy as stealing candy from a baby. radje installeren, slangetjes op maat maken, pomp aansluiten, evt backup receiver aansluiten. eigenlijk eerst tijdje buiten de case testen, zodat je zeker bent dat ie niet lekt ( zelf niet gedaan, beetje ongeduldig :wink: ) PS: op je epox kan ie alleen jammer genoeg met het clipje vast. De schroefmethode is beter, en gegarandeerd lagere temperaturen, maar zitten wat condensators naast de socket die de boel een beetje blokkeren :cry:
Link naar reactie
Leuk setje idd en zeer betaalbaar. Heb op Gathering of Tweakers een mooie draad daarover http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/768543 zelfs als je niet al te handig bent zou het moeten lukken, maar beware, je sloopt je pc natuurlijk met het grootste gemak als je water over je moederboard gaat lekken!
Link naar reactie
Bestaan die dan? Moet dan natuurlijk ook een vloeistof zijn die de verschillende onderdelen van je WC niet aantast en waarom lijkt iedereen "gewoon" demi-water te gebruiken? Het grote voordeel van water is dat het nogal wat energie kost om een bepaalde hoeveelheid water in temperatuur te doen stijgen.
Link naar reactie
[quote:ae6f78a94d="Biatch_Now"]Bestaan die dan? Moet dan natuurlijk ook een vloeistof zijn die de verschillende onderdelen van je WC niet aantast en waarom lijkt iedereen "gewoon" demi-water te gebruiken? Het grote voordeel van water is dat het nogal wat energie kost om een bepaalde hoeveelheid water in temperatuur te doen stijgen.[/quote:ae6f78a94d] je gebruikt demi water omdat daar alle mineralen ( en dus ook kalk) uitzijn. het laatste wat je natuurlijk wilt is kalkaanslag in je rad en koelblokje natuurlijk. Als je blokje verstopt raakt, en hij koelt niet meer zo goed, kun je wel eens problemen tegen komen :wink: over de warmte opname; er zijn ook wel toevoegingen ( waterwetter e.d) dit verhoogt de opname van de warmte door het water, waardoor betere warmte afgifte mogelijk is. meestal is alleen demi water wel genoeg, maar ik gebruik iig ook altijd een beetje wetter erbij, zorgt ook nog voor een schone setup...
Link naar reactie
"Verhoogt de warmte opname van water" Betekent dat dat het water beter warmte gaat geleiden? En wordt de warmte capaciteit van je water ook groter? En welk WC-tje heb jij? Ik zit eraan te denken om die aquarius na de zomer aan te schaffen, maar zit er ook aan te denken een grote inkoopactie op tweakers af te wachten.. Wordt je pc ECHT erg stil als ik hem niet overklok met WC? Al (maar twee hoor) mijn fans draaien nu erg zachtjes en ik hoor m'n pc nagenoeg niet. Handig: zo'n cheapass fanmate van Zalman. :D
Link naar reactie
[quote:2a0742a346="Biatch_Now"]"Verhoogt de warmte opname van water" Betekent dat dat het water beter warmte gaat geleiden? En wordt de warmte capaciteit van je water ook groter?[/quote:2a0742a346] idd... kijk door de toevoeging veranderd de opbouw van de vloeistof die de warmte op moet nemen. Er is zelfs super coolant op de markt wat in amerika wordt gebruikt voor de cooling van racewagens. www.oc-shop.com heeft die wel in de handel... [quote:2a0742a346]En welk WC-tje heb jij? Ik zit eraan te denken om die aquarius na de zomer aan te schaffen, maar zit er ook aan te denken een grote inkoopactie op tweakers af te wachten.. [/quote:2a0742a346] heb zelf ook de Thermaltake... Het is wel een leuk basic setje, maar voor uitbreidingen is deze niet super, aangezien de slangpilaren 6 mm aansluitingen hebben, en de meeste pompen en koelblokjes 8 of 10 MM zijn.... de pomp is niet super, maakt soms wat lawaai, echter als je deze wilt vervangen voor een betere heb je al een probleem ( goed bekeken van TT :evil: ) jammer genoeg zijn de IA op laupro (Got) meestal meer gebaseerd op losse koelblokjes, en dan moet je nog een pomp en radiator hebben... [quote:2a0742a346]Wordt je pc ECHT erg stil als ik hem niet overklok met WC? [/quote:2a0742a346] in principe wel. Het enige wat je ietsjes hoort is de fan op de radiator, verder is ie erg stil.... OC capaciteiten heeft ie ook wel, echter zou ik deze eerder kopen als je nog nooit WC hebt aangesloten, of je echt voor de ultimate silence wilt gaan....
Link naar reactie
Las op tweakers ook verhalen over luidruchtige/rotte pompen en dat die dingen niet makkelijk vervangbaar zijn, maar het is toch wel mogelijk om een verloopje op zo'n Eheim (of wats het merk??) te zetten zodat je leidingen passen? Ik ben niet helemaal overtuigd... gezien mijn n00b gehalte aangaande WC kan ik dan misschien toch maar wel beter die Thermaltake nemen. Damn, wat moeilijk! :-?
Link naar reactie
Ach ik heb nu een 2200+ op 1.45V rockstable draaien en hij komt niet boven de 35 graden. De PC is al redelijk stil, als ik dadelijk de cpufan op 5V gooi is ie min of meer onhoorbaar, veel makkelijker dan watercooling. Heb de vcore btw nog niet lager geprobeerd, hij heeft net 72 uur non-stop 100% stressed software staan compilen dus stabiel op 1.45V is ie iig wel :P
Link naar reactie
Haha, dat heb je met Gentoo. Gentoo is een GNU/Linux distro waarbij je met een simpel commando alles kunt hercompileren of simpel een pakket met alle dependencys kunt installeren. Gentoo werkt echter niet met binaries (kan eventueel wel) maar download alle source van internet en gaat deze vervolgens compileren. Dit biedt als voordeel dat je alles kunt optimaliseren voor je processor en dat het dus erg snel is. Verder is het een uiterst krachtig, flexibel en gemakkelijk systeem. Wil je Mozilla installeren? [code:1:f1d42ecb03]emerge mozilla[/code:1:f1d42ecb03] en Mozilla wordt geïnstalleerd :) Nadeel is dat compileren nogal lang duurt. KDE duurt zo'n 10-15 uur, OpenOffice 8, basisinstallatie 10-15 uur en dan nog een heleboel andere packages. Bovendien staat ie nu nog steeds te compilen. Mijn laptop en dekstop (beide 2200+) staan namelijk een P2 333MHz te helpen :P Aangezien het compilen van KDE anders een week oid zou duren, kun je met distcc in het netwerk andere processoren mee laten compilen. Handig hè :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...