Ga naar inhoud

Vraag over mijn PC


Aanbevolen berichten

Ik heb een 450 Mhz Pentium. Ik gebruik XP. Een kameraad heeft een 233 Mhz met Windows 98SE. Die computer gaat veel sneller. Is het beter voor mijn PC om 98SE te installeren? Ik heb al geprobeerd ME te installeren maar ik kreeg steeds rare foutmeldingen waarna ik niet meer in Windows kon komen
Link naar reactie
met 64 mb geheugen kan je XP "bijna"niet draaien, vind het een wonder dat hij het bij jouw al doet :wink: dus koop wat nieuw geheugen of installeer een andere OS met partities bedoeld hij, of je de schrijf in meerdere stations hebt ingedeeld? dit kan namelijk in XP, maar windows 9x/me ziet dit niet
Link naar reactie
[quote:deb8d8af36="weert114"]cpu is snel genoeg voor xp. Geheugen is veel te weinig! 512 mb erbij en je moet is zien hoe hij draait![/quote:deb8d8af36] ik zou idd ook 512 erbij prikken zal stukke beter draaien? en wat voor videokaart zit er bij jou in? als je een tnt2 hebt zou ik de visuele efecten uitzetten namelijk....
Link naar reactie
Ho ho, effe rustig. Wat voor moederbord heb je? De kans is groot dat deze maximaal een module 256 MB (SDR-SDRAM) aan geheugen slikt. Hij kan misschien totaal wel meer aan, maar ik denk niet in 'één keer'. Eén module van 512 lijkt me dan ook niet aan te raden, eerder 2x 256... Maar toch, moederbord en merk lijkt me handig...
Link naar reactie
Wellicht is Win2000 een betere keuze voor je dan XP. XP is toch een stuk 'zwaarder' dan 2000, maar biedt niet zo schokkend veel nieuws. Ik zou persoonlijk het performance verlies van XP boven 2000 op jou systeem zwaarder laten wegen dan de evt. functionaliteitswinst. Met Win2000 kun je in principe makkelijk met je standaard 64MB + een 128 of 256MB module toe. Dat scheelt ook weer in de kosten.
Link naar reactie
Het staat volgens mij buiten kijf dat win2K minder resources vraagt dan WinXP. Ik denk dat je je juist moet afvragen wat de meerwaarde van XP is op een dergelijk systeem. Zeker, het zal best goed lopen als je daar een klap geheugen in prikt, maar draait win2K niet gewoon nóg beter en ben je daar dus niet gewoon beter mee af?
Link naar reactie
Niet zo overdrijven. WinXP draait al prima op een socket 7 CPU AMD K6-3/400MHz. Een Pentium III moet het dan nog veel beter doen. Die 64MB is te weinig, maar dat geldt eigenlijk ook als Win2000 wordt gebruikt. Maar ja, de één vind een werkend systeem al prettig en de ander (zoals ik) wil ook nog een snelle respons. Mijn huidige K6-3 systeem draaide op 192MB en sinds kort 256MB SD-Ram. In het verleden ook wel 128MB gebruikt, dat werkte ook okay. Nou doe ik zelf geen overdreven dingen met die computer, het blijft beperkt tot Photoshop, eenvoudige videobewerking, MS-Office en internet. In principe werkt (ik spreek uit eigen ervaring) WinXP ook al goed op een PII-233 met 128MB. Ongetwijfeld geldt dat ook voor een wat tragere 200MHz socket 7 CPU. Verwacht echter geen wonderen. Overigens is mijn systeem wel uitgerust met een moderne 40GB harde schijf.
Link naar reactie
[quote:1f1710d18b="zjarl"]met 64 mb geheugen kan je XP "bijna"niet draaien, vind het een wonder dat hij het bij jouw al doet :wink: dus koop wat nieuw geheugen of installeer een andere OS met partities bedoeld hij, of je de schrijf in meerdere stations hebt ingedeeld? dit kan namelijk in XP, maar windows 9x/me ziet dit niet[/quote:1f1710d18b] Dat kunnen Windows 98 en ME prima hoor. Hij bedoeld dat de schijven in NTFS geformateerd zijn. Als het goed is heeft Windows daar zoals gewoonlijk lak aan en verwijderd hij gewoon zonder kick het onbekende fs en zet er FAT32 voor in de plaats. Windows 2000 is volgens mij (maar wat weet ik daar nou van) juist langzamer dan Windows XP (wel ff teletubbie look uitzetten). Iig met opstarten en afsluiten. Wat doe je met de PC? Ik zou vooral geen extra geheugen kopen als je een beetje internet en briefjes tikt, alleen om XP wat sneller te laten draaien. Instaleer dan gewoon Windows 98SE. Ik bedoel maar Slackware draait ook goed op een 386 met 8mb ram :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...