Ga naar inhoud

Werkt dit geheugen met een BX-chipset


Aanbevolen berichten

Sommige geheugenmodules werken niet met een BX-chipset. De module wordt dan slechts voor de helft herkend. Is er iets over te zeggen of deze module wel volledig tot z'n recht komt op een Asus P3B-F? Merk Corsair Type 256 MB Soort SDRAM Formaat 168 pins Voltage - Toegangstijd 7,5 ns Aantal bits 64 Bits Snelheid 133 MHz ECC non-ECC Uitvoering Value Line 32MX64 Value Serie
Link naar reactie
Volgens mij is dat vaak trial-and-error testing. Kun je 'm nog terug brengen als het niet gaat? In de manual kan ik alleen vinden dat: 'For the system CPU bus to operate at 100mHz, use only PC-100 comopliant DIMM's' Echter, bij de BIOS config kun je kennelijk de SDRAM config op 143mHz zetten. Als dat al niet zo critisch is, dan lijkt me dat ie een PC-133 module ook wel slikt.
Link naar reactie
PC 133 slikt ie, daarvan zitten er al drie in. Dit geheugen kan ik toevallig makkelijk terugbrengen, maar vaak is dat een gedoe met webwinkels en zo. Vandaar dat ik me afvroeg, als ie dit geheugen niet slikt en ik uit moet kijken naar iets anders, of er een algemene regel voor te geven is wat ie wel en niet lust.
Link naar reactie
De grootste module die ie kan hebben is 256 MB, tot een maximum van 1024 MB. Helaas bleek de gekochte module slechts voor de helft te worden herkend. Morgen terugbrengen dus :( M'n vriendje komt vrijdag om z'n PC door mij te laten opereren. Ik zal eens kijken of zijn pas gekochte 256 MB wel goed werkt in mijn mobo en zo ja weet ik 'm wel over te halen om de zijne te ruilen met een van mijn modules die niet goed wordt herkend op mijn mobo :wink:
Link naar reactie
Dat is heel logisch te verklaren. De maximaal ondersteunde chipgrote is dan 128MBit. Dit komt overeen met een doublesided 256mb module, namelijk 16x 128 /8 = 256Mb Een single-sided module heeft 8 chippies van 256MBit, maar die worden echter herkent als 128MBit. Dus 8x 128 /8 = 128Mb. Niks trial and error, gewoon kijken hoeveel chippies erop zitten :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...