Ga naar inhoud

Nforce Soundstorm wazig


Aanbevolen berichten

Ik heb de utility van nvidia geinstalleerd en deze geeft via de "niveau's speaker output" aan welke speakers actief zijn. Nou het probleem is dat volgens het programma mijn center ook actief is maar dat is ie niet. Nu heb ik al wat gezocht en ben op het volgende topic gestuit: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=83390&highlight=center Ik heb zelf ook in dit topic geantwoord dat de centre alleen werkt in een 5.1 situatie zoals bijv spellen en dvd's. Nu begin ik te twijfelen aan mijn eigen denken, omdat hij het wel voormekaar heeft gekregen met hetzelfde mobo en vergelijkbare speakers. (niet digitaal, gwoon 5.1 met sub) Als ik via het test prog de centre probeer te testen komt het geluid niet uit mijn centre maar uit mijn subwoofer, terwijl dit toch een heel apart kanaal is of niet? EDIT: ook als ik het volume van mijn centre probeer te regelen regel ik het volume van mijn subwoofer. En het volume van de subwoofer veranderen heeft geen effect. Volgens mij is mijn subwoofer nu ook de centre :-? (heb wel alles goed aangesloten volgens handleiding...)
Link naar reactie
Ik heb ook zo'n probleem gehad. Eerst had ik geen achterspeakers. Na wat kloten had ik die wel, maar geen center. Je moet Dolby Surround codering activeren uit hebben. Het center/subwoofer stekkertje (bij mij oranje) in de roze microfoon uitgang doen en groene stekkertje in groene uitgang, zwarte in de paarse. Dan met de wizardspeakerinstelling wat kloten en dan werkt het. (bij mij tenminste. Ik heb logitech Z-640, maar zag dat jij Creative 5100 had. )
Link naar reactie
jah, maar met die logitech set kun je apart die codering instellen. (weet ik van een vriend van me) En ik werk met hetzelfde moederbord als het topic hierboven. Duz die aansluitingen zitten ook anders. Het activeren van die codering zorgt ervoor dat ik alleen front speakers heb, geen sub, geen rear, geen centre....
Link naar reactie
Ik ken dat ook heb een epox 8rda+. Net als jij dan geen center dan dit niet dat niet :x . Bij mijn Epox was een kwestie van 2 jumpers plaatsen om front audio uit te schakelen en gebruik te maken van rear audio. Waarom dat zo is snap ik nog niet,bij epox zeker vergeten of zo :-? Toen deed het 5.1 geluid wel en via windows mediaplayer 9 kan ik gewoon 5.1 surround luisteren zowel DVD als mp3.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...