Ga naar inhoud

Probleem grafische kaart / AGP-slot / moederboard


Aanbevolen berichten

In 50% van de keren dat ik mijn computer aanzet blijft mijn monitor uit, het controle lampje blijft oranje. De computer start wel normaal verder op. Een andere monitor aansluiten heeft geen effect. Wanneer ik mijn kast open maak en ik beweeg de grafische kaart, tijdens de eerste 5 seconden nadat ik de computer aangezet heb, een paar mm op en neer, krijgt de monitor wel een signaal en werkt alles daarna 100%. Ik heb geen ander AGP slot meer tot mijn beschikking. Het verwijderen van de grafische kaart en het weer monteren van deze, VOORDAT ik de computer aanzet heeft een positieve uitwerking. Het vervangen van de grafische kaart door een andere geeft hetzelfde probleem. Wat is mijn probleem en hoe kan ik dit oplossen? Intel Pentium 4 2,0a Ghz 256Mb DDR Ram Moederboard ATX Grafische kaart GeForce 4MX-420 4xAGP & TV-Out Besturingssysteem Windows XP Home edition NL
Link naar reactie
[quote:0c26d70662="marc.k"]In 50% van de keren dat ik mijn computer aanzet blijft mijn monitor uit, het controle lampje blijft oranje. De computer start wel normaal verder op. Een andere monitor aansluiten heeft geen effect.[/quote:0c26d70662]Dit probleem herken ik min of meer, alleen heb ik niet al mijn monitoren uitgeprobeerd of er eentje tussen zat die dit probleem niet had. Verder vind ik het rommelen aan de grafische kaart en/of AGP slot te gevaarlijk. Ik heb een IBM G54 (mijn nieuwste monitor, van 1999) die in pakweg 25% van de gevallen niet aan wil gaan. Hoewel de monitor volgens mij niet okay is, kan de oorzaak best bij de videokaart liggen. Echter als ik de monitor ongeveer 10 seconden volledig stroomloos maak, dan schakelt de monitor alsnog aan en heb ik weer beeld. De videokaart zelf werkt bij mij okay. De monitor knettert wel eens en ook de kleuren zijn niet altijd stabiel. Vandaar dat ik bij mij de monitor niet vertrouw. Maar ja, als de videokaart niet de juiste power on/off signalen stuurt naar de monitor, dan zal die ook niet aangaan, dus daar zit mijn twijfel.
Link naar reactie
OK Marcel, ik heb CPUCool draaien maar zie geen regels waar ik voltages kan aflezen. Wanneer ik [i:250f6a7db4]weergave mogelijkheden / benoeming temp, spanning en koeler[/i:250f6a7db4] kies krijg ik een foutmelding en wordt CPUCool afgesloten. Is er een andere manier om mijn voeding te testen?
Link naar reactie
Niet perse minimaal 300W maar de kwaliteit moet goed zijn. Overigens kunnen 300W voedingen vaak meer ampère leveren op de V-lijnen en zijn ze dus in principe vaak sterker. Het is idd heel waarschijnlijk dat het aan je PSU ligt, wat voor PSU je nu moet kopen kun je dmv de search vinden, komt namelijk duizend keer per week langs :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...