Ga naar inhoud

laptop bloedheet?!


Aanbevolen berichten

Ik heb alle forums afgezocht maar kan geen antwoord krijgen op de vraag: Als ik mijn laptop opstart, HP 6000 met Intell PIII, 644 Mhz, 256 MBRAM en 20 Gb HD, slaat de fan even aan en daarna stopt ie weer. Na verloop van tijd wordt het klepje aan de onderkant zit, voor de CPU, echt bloedheet, is niet meer aan te raken! Dat kan toch nooit goed zijn? Na ca. 20 min. slaat de fan wel weer aan maar dat lijkt mij toch echt rijkelijk laat, dit kan mij m'n processor kosten, toch? Kan ik de fan niet permanent laten draaien en/of eerder laten reageren? Hoe moet ik dan dat instellen? Alvast bedankt, Marc
Link naar reactie
Nee, dit is wel normaal en je kunt er ook niets aan doen. De fabrikant van je laptop heeft hardwarematig geregeld waarneer de fan aan moet slaan om doorbranding te voorkomen en om ervoor te zorgen dat ze geen gesmolten processoren terug krijgen kun je hier zelf niks aan veranderen ;) Dat het klepje heet is betekend dat de warmte iig niet meer in de processor zit. Ik zou me meer zorgen maken als het klepje totaal koel aan voelt.
Link naar reactie
Ok die worden warm hoor, zeker als de fan uit staat. Mijne wordt ook aardig heet. Je moet zo'n laptop zeker niet op schoot nemen dan. Heb laatst een krantenbericht gelezen over iemand die met een geschroeide penis in het ziekenhuis is opgenomen, omdat ie met het ding om schoot zat te werken :P
Link naar reactie
Bij mij zit er ook zo'n klepje, dat is soms ook niet meer lang aan te raken van de hitte als i zwaar moet werken (divX coderen end.) M'n vorige laptop P I 233mhz (hp omnibook 2100) werd ookal zo enorm heet, maar die had ook geen enkele koelventilator, die moest alles via de (metalen) bodemplaat zien kwijt te raken. Overigens heb ik een desktop versie van de P IV 2000mhz erin zitten, dus die kan helemaal als schoot kacheltje dienen. Volgens het boekje slaat mijn fan aan als de processor temperatuur hoger word als 63 graden en slaat weer af bij 57 graden. Als ik zit te internetten of in word bezig ben dan slaat mijn fannetje ongeveer 4 tot 5x per uur aan voor ongeveer 100 tot 120 seconden en is de lucht die uit de koelopening blaast ook errug heet
Link naar reactie
Prijsverschil :P Als de prijs een rol speelt had ik toch echt geen Compaq gekocht :) (zoiezo niet btw) Ik heb zelf een AMD Athlon XP 2200+ mobile in mijn laptop zitten, 512mb DDR, KT333, ATI Radeon 9000 en hij was toen ik hem kocht goedkoper dan vergelijkbare configs met een P4 2.0GHz desktop erin. Die mobile gaat hier ongeveer 3 uur mee als je wat internet, met een DVD'tje of game trekt ie het ongeveer 2 uur, maar dat kan veel beter. PowerNow, de energiebesparing van AMD, werkt echter niet onder GNU/Linux voor zover ik weet. Als dat zou werken kan ie waarschijnlijk tegen de 4 uur draaien.
Link naar reactie
Ik heb half februari dit jaar 999 euro betaald voor deze laptop Compaq Evo N1020V - P IV 2,0ghz - 512mb ram - 30gb hd - Ati mobility radeon 340igp - 14,1 inch XGA tft - Windows Xp home En toen ik hem kocht was hij goedkoper als de gemiddelde config met een vergelijkbare amd processor :lol: Ik vond zeker toen 999 euro voor deze config niet duur, tenslotte betaal je ook nog eens een aantal euro's omdat er een compaq logo'tje opstaat.
Link naar reactie
Waar heb je dit gekocht???? [quote:bce9cc4093="scenic20"]Ik heb half februari dit jaar 999 euro betaald voor deze laptop Compaq Evo N1020V - P IV 2,0ghz - 512mb ram - 30gb hd - Ati mobility radeon 340igp - 14,1 inch XGA tft - Windows Xp home En toen ik hem kocht was hij goedkoper als de gemiddelde config met een vergelijkbare amd processor :lol: Ik vond zeker toen 999 euro voor deze config niet duur, tenslotte betaal je ook nog eens een aantal euro's omdat er een compaq logo'tje opstaat.[/quote:bce9cc4093]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...