Ga naar inhoud

kapotte voeding?


Aanbevolen berichten

ik had zo me pc in elkaar gezet.Toen hij in windows kwam moest ie effe een paar drivers installeren.Maar toe gaf hij opeens geen beeld meer. Is de voeding dan kapot of is er een andere reden? specs: celeron 400mhz ati rage II 128mb-ram. waar windows op staat en de enige harde schijf die ik er nu in heb zittem 850mb
Link naar reactie
off-topic weggehaald, E.G. Het zou de voeding kunnen zijn, maar zou het ook niet gewoon een kapotte videokaart kunnen zijn. Heb je geen andere voeding waar je mee kan testen of een andere beeldschermkaart? Anders misschien even bij iemand lenen? Je config is nou niet dusdanig zwaar dat de gemiddelde voeding erg op z'n tenen zou lopen, dus de kans dat de beeldstoring door de voeding word veroorzaakt lijkt me niet zo groot, er van uitgaande dat je pc nog wel functioneert alleen zonder beeld (fans die gaan draaien, hd die opspint end.)
Link naar reactie
Wat me niet helemaal duidelijk is aan je verhaal: Viel de PC nu totaal uit en ging daarna niet meer aan of verdween alleen het beeld en bleef de bak gewoon doordraaien? Ik neem aan dat ie dood viel en dood bleef. De oorzaak is dan niet zo 1, 2, 3 op te sporen helaas. Geeft de PC nog beepcodes en/of gaat er nog überhaupt iets aan (fans, HDD, FDD)? Als er helemaal niets meer aan gaat dat zit het hem in het moederbord, de voeding, de proc of het geheugen. De enige manier op erachter te komen welke van deze dingen het is, is testen in een andere PC en dat kan met je setup redelijk lastig worden, aangezien niet heel veel mensen zo'n PC'tje hebben staan vrees ik.
Link naar reactie
ik heb al met andere videokaart geprobeert. Het geheugen is net nieuwe. En het mobo zal ook niet kapot zijn,Ik ben vergeten te vertellen dat er een onaangename geur uit de voeding kwam.Ik heb de voeding open gemaakt en zag dat er een soort batterij (weet niet hoe het heet) helemaal naar buiten was gedeukt en dat dat zelfde ding ernaast nog gewoon plat was. Ik denk dat dat het is.Ik gooi die voeding ook meteen weg.
Link naar reactie
Dat is een elco (condensator), die zorgt voor het afvlakken van de spanning. Ze gaan kapot als ze verkeert om zijn aangesloten, als de ingangsspanning groter is dan de max. spanning die er op staat. Er is dus nog meer kapot :cry: : gewoon een nieuwe kopen :wink: edit: ik bedoel dat er nog een paar andere onderdelen in de voeding zelf kapot zijn, die voor die condensator geschakeld zijn. Ik denk niet dat andere onderdelen dan de voeding kapot zullen zijn
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...