Ga naar inhoud

Welk geheugen i.c.m. dit moederbord?


Aanbevolen berichten

Deze is niet tijdelijk maar gewoon een nieuwe door een ongelukje. Het moet er zo snel mogelijk weer inkomen (dacht dat het er al weer stond, maar ik kan het ook niet vinden). Geef even een schreeuw in de ideeën voor FAQ stickie aub. Het is een heel verhaal om zo uit te typen, maar ik zal het even heel kort doen: CAS is een latency (wachttijd) van het geheugen, zo'n latency kan een bepaald aantal kloktikken duren. Zo'n latency is de tijd dat het duurt voor er weer data verzonden kan worden, dus hoe korter de latency, hoe beter. CAS is de meest voorkomende latency, maar je hebt nog 3 anderen en ik moet opzoeken hoe ze heten :P (iig een RAS) Het cijfer staat voor het aantal kloktikken dat de latency's duren, hoe lager hoe beter dus.
Link naar reactie
Marcel en Michel bedankt, dit was wat ik wilde weten! :P En Marcel, ik heb al een aantal sites gevonden die geheugen verkopen met de chiprevisie (heet dat zo?) erbij vermeld. :P En ook die bij "mijn" asusbord past. Tot nu toe alleen van het merk Kingston (value ram). Toch een goed merk?
Link naar reactie
I.p.v. een nieuw topic te starten (of maakt dat niet uit) stel ik hier weer een vraag. Is het nodig/goed om een casefan te nemen? Ik zit te denken aan een papst 80x80. In de kast die ik koop zit ruimte voor twee van die fans, moet ik er twee nemen? En het lijkt me ook wel handig als deze fans automatisch hun snelheid aanpassen. Welke fan moet ik dan nemen en hoe werkt dit? Ik word van de site van papst tenminste niet veel wijzer! En dan nog een vraag over koelpasta. Is dat altijd nodig? Ik zet dus een P4 op een Asus moederbord.
Link naar reactie
Nee, juist heel verstandig om geen nieuw topic te starten. Ik zou idd twee casefans nemen. En gewoon 2 Papst 12dba fans, gewoon zonder variabele snelheid, want je hoort ze toch al niet :) En ja koelpaste is in 99% van de gevallen nodig en die combo hoort bij de 99%. Owja, ipv koelpasta worden somige koelers gelevert met een Thermal Pad, dat reken we maar even bij de koelpaste voor het gemak ;) Zo'n Thermal Pad geleid echter veel slechter dan pasta dus als die op je koeler zit kun je hem er het beste afschrobben en pasta gebruiken.
Link naar reactie
Ja okee, ik was "bang" dat men na verloop van tijd geen interesse meer zou hebben in een lange topic. Maar dan laat ik deze wel up-to-date met mijn vragen. En die komen er nog wel denk ik! :-? :lol: Goed, 2 papst fans en koelpasta bestellen dus. Beter nu dan die koelpasta apart bestellen, dan wordt 'ie ineens 2x zo duur. :P Tot zover maar weer bedankt!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Zooo! De tijd vliegt. Langzaam komt dan het moment dat ik begin te bouwen. Ik wacht nog op een paar onderdelen. Bijvoorbeeld de videokaart, ik had een ati radeon 9500 uitgezocht, maar die bleek niet meer leverbaar en dan ben je weer een week verder......... Maar toch heb ik alweer een paar vragen. Ik heb de processor eens bekeken en zie dat er een chip mist. Is dit normaal? Vast wel, maar kan iemand dit bevestigen. Ik heb een P4 1.8 Northwood. Er zitten 4x4 chips op, min één dus. De processor komt dus op het moederbord. Komt dan de koelpast op de bovenkant (gladde kant) van de processor en daarop de koeler? In de kast zit dus een koeler van de voeding en van de processor. Is het dan noodzakelijk om er nog een casefan in te zetten? tia, Frans
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...