Ga naar inhoud

PC start niet meer op na 3Dmark03


Aanbevolen berichten

Tijdens 3Dmark03 crashde mijn PC nadat ik het te hoog had OC. Ik wilde de benchmark annuleren maar was te laat. Dus ik de computer resetten en hij gewoon opnieuw starten. Er komt zoals gewoonlijk een scandisk. De scandisk vindt geen ene fout en probeert windows op te starten. Maar na de scandisk komt er opeens een blauwe scherm met de fout. [code:1:4a9eff480b]The registry could not load hive (file) Stop C0000218 Registry file failure systemroot\system32\config\software or its log is alternate its corrupt, absent or not writable[/code:1:4a9eff480b] Er komt dan nog een paar regels, waarschijnlijk ook een fout, maar het gaat zo snel voorbij dat ik het niet kan zien. Want na de laatste 'fout' start hij gelijk weer opnieuw op. Ik heb nog wel een backup staan van mijn register. Is dat misschien het probleem?? Hoe kan je een oude register inladen bij dos??? :-? [b:4a9eff480b]Specs:[/b:4a9eff480b] Abit NF7s Rev 2.0 AMD XP 2500+ barton @ 10.5x211 Corsair Cas2.5 PC3200 Radeon 9700 @ 9700 PRO Maxtor 120 GB 8mb cache
Link naar reactie
misschien een windowscorruptie door te hoge OC.. heb het zelf ook wel gehad, als je tever OC'ed, kan het zijn dat je CPU fouten gaat generen, of zelfs windowsfiles corrupteert. enige remedie is of een ghost image of herstelpunt (als je die hebt) te gebruiken, of evt windows opnieuw installeren... weet niet of het mogelijk een windows registery te importeren in een DOS omgeving. kun je btw ook niet opstarten in veilige modus oid? dan kun je evt wel een eerder reg terugzetten
Link naar reactie
Mijn systeem lijkt wel wat op die van Coolkid, (zelfde CPU en Moederbord) Ik heb dergelijke problemen ook gehad doordat ik te ver overklokte zoals turbulence al aangeeft. volgens mij komt het echter door een te hoge fsb, het geheugen verpest windows volgens mij ipv de cpu, (kan natuurlijk ook een combinatie van beiden zijn :) ) een verse install of het terug plaatsen van een ghost image cq backup is een oplossing, je kan ook windows je systeem bestanden laten reparen via je bootable winXP disk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...