Ga naar inhoud

Nieuw systeem -> Opstart probleem


Aanbevolen berichten

Hoi mensen, Ik heb mijn systeem gister binnen gekregen, maar het lukt niet om hem op te starten. Ik heb mn cpu vast gezet op zn plek, ram geheugen vast gezet, moederbord in de kast, videokaart op moederbord, daarna die led/power/reset pinnetje op zn goede plekken gedaan(met twijfel 'goede plekken'). Stroomkabel op mn moederbord vast gezet, stekker in stopcontact. Maar mn systeem start niet op, zodra ik de stekker in de stopcontact stop, brand er een groen lichtje ergens tussen 1 van mn PCI sloten, dus ik denk, de mobo krijgt WEL stroom, vervolgens druk ik op Power, gebeurd niks, druk ik op reset, gebeurd niks, hou ik power knop ingedrukt, gebeurd niet... Mn pc wil gewoon niet opstarten Someone can help me ? Specs: Asus A7N8X Deluxe ATX no-name voeding (was inc case) Amd Athlon XP2500+ Club3D Ati Radeon 9600 PRO
Link naar reactie
[quote:16662f4b5e="royzwiers"]je hebt denk ik je power switch verkeerd aangesloten. want bij mijn moederbord gaat ook een lampje branden als er stroom op het moederbord staat dus kijk nog eens goed in de handleiding of je powerswitch goed is aangesloten.[/quote:16662f4b5e] Ik geloof van wel, ben er 'bijna' zeker van, maar morgen komt even iemand langs, die heb zulke dingen wel eens vaker gedaan.. hopen dat het lukt.. dan heb ik mn powerful systeempje eindelijk:D
Link naar reactie
[quote:0d7b74c168="Marcel de Reus"]Het staat als het goed is gewoon in de manual en ook op het bord zelf. De powerswitch (vaak) wit-groen moet op de (vaak) drie pinnen waar 'PWR' onder staat. Vervolgens moet ie gewoon gaan booten. Je kunt ook even met e.g. een schroevendraaier de drie pinnetjes verbinden en dan springt hij ook aan.[/quote:0d7b74c168] Drie ? Het zijn er 2 ? De kabel is toch ook waarschijnlijk 1. wit 2. groen ? Welke is de 3e ?? Wat jij bedoeld heb ik ookal geprobeerd, met een jumper de 2 pinnetjes aan elkaar vast gezet, hij sprong niet aan:(
Link naar reactie
[quote:b5a1ddf536="Marcel de Reus"]Oke dan zijn het er 2, had geen zin om het te controleren :P Nu is nog de vraag wat er dan aan de hand is. Test de voeding eens met een ander systeem zodat we deze uit kunnen sluiten. Je hebt btw niet per ongeluk de clear CMOS jumper in de clear stand staan, want dan boot hij ook niet namelijk?[/quote:b5a1ddf536] Sorry mijn fout, ik heb GND en Ground door de war gehaald waardoor ik die dingetjes verkeerd heb aangesloten :oops:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...