Ga naar inhoud

Pc start niet meer


Aanbevolen berichten

Systeem: PIII - 256 ram - windows millenium Moederbord: Aopen AX3S Pro Vooraf: De muis werkte niet meer, batterijen vervangen hielp niet. Dus stak ik er een ander muis in (er staken dus twee muizen gelijktijdig in). Toetsebord had ik perongeluk even uitgetrokken, en toen ik het weer wou insteken gaf de pc een *beep*. Een oplossing voor mijn muisprobleem vond ik, de pc herstarten, dus ik deed mijn pc helemaal af, voor een koude start te krijgen, en toen ik hem weer op starte, sprong de monitor niet aan, het lampje stond op onactief. De pc doet geen bewerkingen volgens mij, je hoort niks en het lampje blijf starend op geel staan (normaal happert het zo oranje, als hij iets verwerkt). Er branden lichtjes op het moederbord, dus dat heeft stroom volgens mij. Ook de dvd reageert, en mijn cd-writer kon ik open doen, dus dat heeft ook stroom. Maar voor de rest reageert er niks. Toen ik mijn kast open deed, had de pc redelijk warm, ik geloof dat mijn koeling niet goed werkt, dus dacht ik misschien dat de pc overhit was. De ventilator op de processor draait thans snel (maakt wel veel lawaai), en de hoofdkoeling draait ook, maar daar komt maar weinig wind uit... Ik heb hem dan enkele uren af laten koelen, wat niet geholpen heeft... Ik heb ook wel twee kapotte elestiekjes gevonden in de pc kast, denk dat die kabels ofzo bij elkaar hielden. Mijn vraag is nu, wat kan ik doen om hem weer te laten werken. Aan wat kan dit liggen. Heeft het moederbord iets automatisch uitgeschakeld ofzo doordat hij te warm had (als het al aan de warmte lag). Of kan het zijn dat die elekstiekjes gesprongen zijn door de warmte ofzo, en er iets herschoven is of losgekomen? Naar wat moet ik kijken...? Of wat kan het nog zijn? help mij :(
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Is er geen andere manier? Ik vind het gevaarlijk om zelf daar vanalles gaan uit te trekke. Ik heb geprobeert... Kan het probleem ook stof zijn op het moederbord? of op onderdelen ervan. Als het dit is, hoe kan ik dit veilig verwijderen?... Of is het iets anders... plz help :cry:
Link naar reactie
[quote:288e46f84d="Davidnyh"]Vooraf: De muis werkte niet meer, batterijen vervangen hielp niet. Dus stak ik er een ander muis in (er staken dus twee muizen gelijktijdig in). Toetsebord had ik perongeluk even uitgetrokken, en toen ik het weer wou insteken gaf de pc een *beep*. :([/quote:288e46f84d] Dit betekent dus dat je onderdelen aan het aansluiten was terwijl de PC gewoon aanstond : dat MAG NOOIT, tenzij het USB apparaten zijn. Je hebt hoogstwaarschijnlijk iets in je PC opgeblazen. 2. Overige commentaren gelezen : suggestie vraag een kennis met wat verstand om je te helpen amders zal je hem naar de winkel terug moeten brengen
Link naar reactie
[quote:f79a48abfe="Bosje"][quote:f79a48abfe="Davidnyh"]Vooraf: De muis werkte niet meer, batterijen vervangen hielp niet. Dus stak ik er een ander muis in (er staken dus twee muizen gelijktijdig in). Toetsebord had ik perongeluk even uitgetrokken, en toen ik het weer wou insteken gaf de pc een *beep*. :([/quote:f79a48abfe] Dit betekent dus dat je onderdelen aan het aansluiten was terwijl de PC gewoon aanstond : dat MAG NOOIT, tenzij het USB apparaten zijn. Je hebt hoogstwaarschijnlijk iets in je PC opgeblazen. 2. Overige commentaren gelezen : suggestie vraag een kennis met wat verstand om je te helpen amders zal je hem naar de winkel terug moeten brengen[/quote:f79a48abfe]Het is helemaal geen schande om als computergebruiker technisch een volslagen leek te zijn. Vergelijk het met je rijbewijs halen. Je hoeft daarvoor gelukkig geen uitgebreid verstand te hebben van de automotor. Maar terwille van al die betrekkelijke leken (misschien wel meer dan de helft van alle gebruikers) zou eigenlijk al in de winkel op iedere PC een sticker moeten worden geplakt met de tekst: [b:f79a48abfe]"Bij ingeschakelde PC NOOIT onderdelen verbreken of aansluiten"[/b:f79a48abfe]. Inderdaad m.u.v. USB, want dat is er voor het gebruiksgemak speciaal voor gemaakt. Er zijn op deze manier door onnadenkend handelen al heel wat PC's naar de Filistijnen geholpen. Alleen al in dit forum ben ik dit toch zeker al een aantal keren tegengekomen. NB: Dan wel een sticker die iedereen die dat niet nodig heeft gemakkelijk kan verwijderen. Jan de Boer
Link naar reactie
Dom van mij :( er zal dan wel iets opgeblazen zijn... op het moederbord? betekent dit dat er een nieuw moederbord in moet? maar ben je wel zeker, want terwijl ik dat toetsebord terug instak, deed het een biep, maar de pc werkte nog, alleen bij herstart ging hij niet meer. hoeveel zou mij een zelfde moederbord kosten... :s of kan dat gereapereerd worden...
Link naar reactie
hey Davidnyh, ik heb ook wel eens zoiets gehad, wat bij mij werkte was het volgende: - voedingskabels uit je pc halen - pc aanzetten (!! dus zonder voedingskabels erin !!) - kabels weer inpluggen - pc aanzetten ik hoop dat dit helpt, je kan het in ieder geval proberen. groetjes rein
Link naar reactie
Heb de voedingskabels losgekoppeld, hielp niet... Maar mijn broer komt mij vertellen, dat hij dat ook eens gehad heeft, dat de pc niet opstarte, en effe erna door te resetten werkte hij weer. Is er dan misschien iets los in de pc? Maar wat dan... Het POST proces start ook niet volgens mij, er komt geen biep op het begin als ik hem aanzet. Enkel de ventilators draaien, stroom is aanwezig, want de cd-rom kan je in en uitschuiven en er brand een constant LED op het moederbord en een knipperend LED. Dus stroom is er volgens mij echt wel... Waarom start het POST proces niet, is dit door een los kabeltje? Zoja welk?...
Link naar reactie
Ik zit momenteel ook met een pc die niet wil starten (na een processor upgrade) en heb ook van alles al geprobeerd, net als jij. Maar ik ben em nu helemaal aan het strippen om te kijken of er niet ergens kortsluiting wordt gemaakt. Je zou dus even kuinnen controleren of er niet ergens metalen delen elkaar raken die dat niet zouden moeten doen... Het zorgt namelijk denk ik voor het niet willen laten opstarten, zoals jij en ik dat nu hebben.
Link naar reactie
[quote:7cd20911d7="Davidnyh"]Enkel de ventilators draaien, stroom is aanwezig, want de cd-rom kan je in en uitschuiven en er brand een constant LED op het moederbord en een knipperend LED. Dus stroom is er volgens mij echt wel...[/quote:7cd20911d7] Staat de betekenis van die led's niet in je moederbord boekje?
Link naar reactie
Het lukt niet... :( Ik heb zoals hier gezegd werd, alles er uit gehaald, enkel het voornaamste erin, en hij doet net hetzelfde. De betekenis van die lampjes heb ik gevonden, eentje dient om aan te geven dat het RAM geheugen werkt. Dat brand dus. En een ander hoort te knipperen voor het post proces ofzo... :s en blijft dan aanstaan, maar het blijft bij mij knipperen... Ligt het dan aan mijn bios ofzo? Nu ja ik ga er toch maar technische hulp bijhalen, of enig idee wat er scheelt?...
Link naar reactie
Het kan ook je videokaart zijn. Kan je er niet ff een ander inprikken? Dat knipperen van die ledjes is in ieder geval een aanwijzing. Knipperen ze met een bepaald patroon; dus lang aan; kort aan enz.? //4piet1 Als een pc niet door de POST komt, dan helpt opstarten met een diskette ook niet natuurlijk. Dat opstartproces komt pas NA de POST.
Link naar reactie
Of het aan de videokaart ligt weet ik niet zeker... ik heb geen andere om te testen, maar ik heb alles eens losgekoppeld of uitgehaald en getest, ook even de videokaart, en toen deed hij nog hetzelfde, geen verschil. Denk eerder dat het iets op het moederbord is. Misschien toch de bios? Lijkt mij wel mogelijk, want het post proces start niet goed. Misschien is er een fout in gelopen, vraag me af hoe dan wel... virus of gehacked of storing? Nuja, als ik die dan clear, kan dat enig kwaad? Ik wil geen gegevens ofzo kwijt. En hoe moet je dat doen... Dat knipperend lampje dat het post proces aangeeft, gaat gewoon aan uit aan uit aan uit... Alvast bedankt voor de vele reakties!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...