Ga naar inhoud

graphic win size


Aanbevolen berichten

ik heb amibios versie 1.21.10. k7s5a moederbord. als ik in mijn bios kijk dan zie ik bij de advanced settings staan, graphic win size 64m. ik wil graag weten wat de functie hiervan is. heeft het iets te maken met de grafische kaart, wat ik had eerst een geforce 2 mx 64mb en nu een geforce 4 ti 4200 128mb, dus moet ik die 64m veranderen in 128m of heeft het er totaal niets mee te maken??
Link naar reactie
Dat je hem op de helft van je systeem geheugen moet instellen is een veel gehoord fabeltje. :D in de FAQ van het videokaarten forum heb ik dan ook het volgende gezet: [quote:aeec56cbe7="Videokaarten FAQ"][b:aeec56cbe7]* Wat is AGP aperture size en hoe groot moet mijn AGP aperture Size zijn?[/b:aeec56cbe7] AGP aperture size is de hoeveelheid geheugen wat uw videokaart tot zijn beschikking heeft voor het verwerken van texture en andere visuele data. De AGP aperture size is dus het geheugen op uw videokaart plus een deel van het interne geheugen wat wordt gereserveerd. Als u dus bijvoorbeeld een AGP aperture size van 64mb heeft ingesteld in uw bios en u heeft een 32mb videokaart dan word die 32mb van de videokaart als eerste gebruikt om zaken omtrent videoweergave te cachen, uw houdt dan van de AGP aperture size 32 MB over. Deze wordt gereserveerd van het interne geheugen. Dit gedeelte wordt via de AGP poort benaderd, vandaar de naam. Dit gereserveerde gedeelte wordt overigens alleen gebruikt indien het nodig is! De grote van uw AGP aperture size verschilt per systeem. Ik kan er twee dingen over zeggen: - Zet het nooit lager dan 16mb, ivm stabiliteit en performance - Performance is bijna identiek bij 16mb t/m 256mb Probeer voor u zelf uit wat de meest stabiele en snelste grootte voor de aperture size is. Zo is op sommige systeem 256mb de beste grote en op andere weer niet. Meer over AGP aparture size is [url=http://www.cybercpu.net/howto/basic/AGP_aperture/index.asp]hier[/url] te vinden.[/quote:aeec56cbe7]
Link naar reactie
[quote:1d4df528d1="Marcel de Reus"] Ik heb hem zelf gewoon op 256mb staan al is het dus eigenlijk onzin, want dat wordt nooit allemaal gebruikt. 64mb moet dan zat zijn.[/quote:1d4df528d1] Als je 64mb doet gebruikt hij geen intern geheugen voor AGP maar alleen je geheugen van je videokaart. Zoals je hebt kunnen lezen in mijn Quote uit het videokaarten FAQ moet je proefondervindelijk de beste AGP Aparturesize vinden. voor de ene pc is dat 256mb voor de andere 64mb. Ik heb hem thuis ook op 256mb staan, echter kwam ik erachter dat mijn ABit mobo 512mb in de bios ondersteund. dit ga ik dus nog testen of dit beter is. in het kort: Ideale AGP Aparture size is dus niet de helft van je interne geheugen maar per configuratie verschillend.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...