Ga naar inhoud

Vastlopertje......... H E L P


Aanbevolen berichten

Hallo mensen een huisgenoot van mij en ik hebben gisteren zijn nieuwe PC in elkaar gezet: Athlon XP 2400+ 512 MB DDR Asus mobo A7V8X-X 80 GB HDD Radeon 9500 grafische kaart met 128MB echter, tijdens de installatie van Windows loopt ie vast op het moment dat we het toetsenbord gebruiken. We kunnen echter wel zonder problemen in het BIOS vanalles aanpassen met het toetsenbord. Toetsenbord is ongeveer half jaar oud en werkte PRIMA op de vorige PC van hem. Met ander toetsenbordf geen probleem, en dat toetsenbord werkt ook prima op een andere PC. AANVULLING: het is nu zo dat met een willekeurig toetsenbord hij het soms wel en soms niet doet. PC loopt dan al vast bij het inlogscherm van XP. Maar soms doet ie het dus wel en soms niet, maakt niet uit met welk toetsen bord... Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?? Bedankt Rudilio p.s. sorry als deze topic onder het verkeerde subforum staat!
Link naar reactie
Zijn het USB of PS/2 toetsenborden? Riekt naar een brakke PS/2 poort, dus probeer eens een USB toetsenbord in dat geval. Al is het dan wel raar dat je in het BIOS wel normaal je toetsenbord kunt gebruiken. Je kunt eventueel als je breedband hebt Knoppix downloaden www.knoppix.org Dat is GNU/Linux die vanaf cd boot, heeft deze het probleem ook dan is het een hardware probleem. Doet ie het prima onder Knoppix dan zit je met een software probleem. Dat zouden bijvoorbeeld brakke chipset drivers kunnen zijn.
Link naar reactie
Dat is wel veel bouwwerk, een USB toetsenbord proberen is het makkelijkst, daarna Knoppix. Als je geen breedband hebt kan ik eventueel een cd opsturen al moet je dan wel weer langer wachten dus dat is ook niet echt praktisch. Wat je misschien ook zou kunnen doen dan op het te testen is een andere (nieuwere) Windows versie als je daavan een cd hebt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...