Ga naar inhoud

koeler processor, zo stil mogelijk. sssssstt!!!


Aanbevolen berichten

Yo!! ik was van plan mijn pc stiller te maken, hij maakt nu namelijk echt veel te veel herrie. ik dacht zelf voor de behuizing aan een miditower van chieftec de dragon of scorpio serie. daarin doe ik een zalman 400 watt voeding. ook dacht ik zelf om een paar koelertjes erin te plaatsen voor wat meer koeling. deze maken niet zo heel veel lawaai 12 dB staat er op de site. dan kan ik nog altijd een fan control erbij kopen, om ze wat zachter te zeggen. dus wat vinden jullie ten eerste van dit plan? dan nu eigelijk de hoofdvraag :lol: de processor maakt volgens mij ook heel veel lawaai. deze wil ik dus ook vervangen, moet er namelijk nog wel een jaartje mee doen(met de processor). ik had deze in gedachten [i:677833551f]Arctic Cool SuperSilent PRO[/i:677833551f]. deze kost maar €19 en de "geluidsontwikkeling" is 20 dB en gaat tot een Athlon XP 2200+. is dit wat of kan ik beter waterkoeling kopen, die ik ook nog met mijn volgens systeem kan gebruiken? als er nog andere dingen zijn waarmee ik me pc stiller kan maken, dan hoor ik het graag Groetjes, Jarl EDIT EDIT en nog eens EDIT: ik ga natuurlijk wel overclocken, met dit systeem wil dat nog niet echt lukken, maar als ik dus een nieuw systeem heb moet dat toch lukken met deze kast
Link naar reactie
Ik zou er een bij Alternate kopen. Die hebben hier ervaring mee. Ze bieden goedkope weinig herrie makende coolers :wink: Ik weet niet meer welk type ik daar had gekocht, maar je hoort vrij weining. Je kan ze gewoon mailen om hierover te vragen... :wink: www.alternate.nl
Link naar reactie
[quote:2ca6e3acd8="bastiaanpk"]Ik zou er een bij Alternate kopen. Die hebben hier ervaring mee. Ze bieden goedkope weinig herrie makende coolers :wink: Ik weet niet meer welk type ik daar had gekocht, maar je hoort vrij weining. Je kan ze gewoon mailen om hierover te vragen... :wink: www.alternate.nl[/quote:2ca6e3acd8] Of een van de andere fantastische winkels die internet rijk is. www.tweakers.net/pricewatch je zou haast denken dat Bastiaanpk voor Alternate werkt ;)
Link naar reactie
:lol: Die zalman zijn idd heel erg stil, maar volgens mij (correct me if i'm wrong) voor overclocken wat minder geschikt. Gebruik de zoekfunctie van het forum eens voor wat meer info, zijn genoeg topics over geweest. :wink: (en nu eerst mijn EN examen maken, zucht :P )
Link naar reactie
Leuke reactie :) Allereerst probeer ik alleen maar mensen te helpen.. En had ik met die winkel goede ervaringen. Ik ben zelf ooit begonnen in een pc winkel met werken , deze winkel had trouwens een andere naam. Tegenwoordeig ben ik systeembeheerder van netwerken in een groot bedrijf. Dit allemaal ter info! :wink:
Link naar reactie
Alternate is inderdaad 1 van de betere... maar is niet alleen een webwinkel! ik ben er mee in aanraking gekomen, nadat ik een terratec dmxfire ging halen met een alblasserdamse maat van me :)... nu heb ik er zelf ook mijn pc gekocht :) en hijs fantastisch... en btw, alternate is met Powerline naar mijn weten de goedkoopste in de regio Zuid-Holland
Link naar reactie
beste nieuwe leden (bastiaanpk & Mastrix), Ik maakte de opmerking en plaatste de link: www.tweakers.net/pricewatch Ivm de volgende forum regel: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/faq.php#4 [quote:dd94ff97ef="Computer! Totaal Forum regelement"][b:dd94ff97ef]Plaats geen reclame-uitingen (spam)[/b:dd94ff97ef] Het Computer!Totaal-forum is niet bestemd voor commerciële reclame-uitingen, niet in de vorm van afbeeldingen, en zeker niet in de vorm van links naar al dan niet commerciële pagina's in de hoop hits te genereren. Alle reclame-uitingen, hoe klein ook, zijn hier verboden. De beheerders behouden zich het recht voor berichten naar eigen inzicht te wijzigen of te verwijderen. Recidivisten krijgen eerst een waarschuwing en worden daarna onverbiddelijk van dit forum verbannen.[/quote:dd94ff97ef] Ik begrijp wel dat jullie bedoelinge puur behulpzaam zijn bedoeld echter is het niet de bedoeling reclame te maken voor een bedrijf. men kan via www.tweakers.net/pricewatch zelf de goedkoopste winkel uitzoeken. tevens kan daar ook de ervaringen van de klanten worden gepost in de "shop survey" Men kan dan zelf bepalen of men de winkel goed vind door de meningen van diverse klanten te lezen en men kan zelf de goedkoopste winkel uitzoeken. Hoe goed ook jullie bedoelingen, reclame maken is niet gewenst.
Link naar reactie
[quote:b00cc497ff="zjarl"]hmmm mischien wel een goed idee om die zalman te nemen, is ook niet zo heel duur. moet daar dan nog wat bij eigelijk?[/quote:b00cc497ff] Nee die zalman wordt compleet geleverd :) Dwz: Heatsink, fan, fanmate. De fan is trouwens regelbaar, maar dat had je misschien al wel gezien.
Link naar reactie
bedankt voor jullie reacties. ik denk dat ik die zalman neem (de 6000) ik wil er inderdaad één die regelbaar is. ook was ik inderdaad van plan alles te kopen bij alternate :lol: , maar dat is toevallig. dit is omdat ze veel keuze hebben en omdat het niet zo ver weg is voor mij. ik neem bij mijn volgens systeem wel een hele goeie koeling 8) (water koeling ofzo) maar ik ben al genoeg geld kwijt aan de kast met alles erop en eraan :P . ik moet het ook nog maar doen met mijn krantewijk :oops:
Link naar reactie
Ik denk dat je voor de kast een goede keuze hebt gemaakt. Chieftec kasten zijn erg mooi en praktisch. De fannetjes die je neemt zijn de stilste Papst 80mm modellen en die zijn idd erg geschikt als casefan. Het is niet nodig om er veel te kopen en een fancontrol is ook overbodig aangezien je ze amper hoort. Ik zou het bij 2 casefans houden, dat is voldoende om de case op een nette temp te houden, je zou eventueel een 3e bij je HDD kunnen plaatsen (dat is mogelijk bij die kast). Als cpukoeler is een Zalman CNPS6000AlCu natuurlijk helemaal niet slecht, maar je moet wel gewaarschuwd zijn voor het gewicht en de extra gevaren daarvan. Omdat ie namelijk gewoon met clipjes vast gaat is ie niet geschikt als je veel met je kast sleept (e.g. LAN-parties) omdat de rokken van de socket dan af kunnen breken en dat is niet leuk ;) Het mooiste maar ook redelijk duur is een Thermalright SLK900 als heatsink. Je kunt er dan zelf een goede 90mm fan bij kiezen met de door jouw gewenste geluids/prestatie verhouding.
Link naar reactie
hmm :-? die thermalright is volgens mij niet geschikt voor mijn moederbord. [url=http://www.thermalright.com/faq_900_Motherboard.html]kijk maar[/url] (en hij is te duur) ik denk dat ik dan maar geen fan control neem, ben ik weer wat minder geld kwijt, ook al zitter er wel hele flexe dingen bij 8) . dan doe ik 3 van die fans erin en die zalman op mijn proc. ik sleep mijn behuizing nooit ergens heen, en als ik ooit een keer naar een lan-party ga, neem ik de computer van me vader wel :lol: (zal die blij mee zijn)
Link naar reactie
nou dat stond in me onderschrift, maar die heb ik aangepast. Ik heb dus een asus a7m266 met een amd ahtlon 1400. al redelijk oud dus, maar moet er nog een jaartje mee doen, daarom wil ik er niet teveel geld aan uit geven. ik zie alleen nergens schroef gaten op mijn moederbord :cry: en op de tekening is het ook niet goed te zien. ik zet hem dus even uit en dan haal ik de koeler die er nu opzit eraf. ik zie nou trouwens ook "weer" (was ik namelijk vergeten) dat mijn fan op het moederbord het niet meer doet. is deze belangerijk, denk zelf eigelijk van niet, want hij doet het volgens mij al een jaar niet meer (edit: kon dit bericht niet plaatsen: [b:0e17329b94]Invalid_session[/b:0e17329b94] is al de tweede keer deze week) :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...