Ga naar inhoud

Goede combo? en welk geheugen?(mobo, processor, geheugen)


Aanbevolen berichten

Hallo, om mijn andere computer te upgraden wil ik het moederbord de processor en het geueugen vervangen. Ik zat aan deze combi te denken Amd Athlon 2500+ met zalman cnps6000cu cooler Asus A7N8X moederbord Geheugen twijfel ik nog erg. Wat kan ik nou beter doen, pc 2700 of pc 3200? Ik wilde eigenlijk twee van deze modules plaatsen, Corsair 256MB DDR 400 Value 32MX64. Volgens de site van de mycom zijn deze goed voor overklokken, maar heb daar van hun nooit zoveel vertrouwen in. Wat zijn kwa geheugen andere betere opties? Wil de processor wel een beetje gaan overclocken zoek daarom ook geheugen waar dat goed mee gaat vandaar. Over de voeding, er zit een 300 watt jnc voeding in die met een duron 950, cd, cdrw, mx 420, 2x harddisk de volgende spanningen afgeeft. +5V 5.03 +12V 12.26 +3.3V 3.56 Zal deze voldoende zijn of zal ik aan een sterkere voeding moeten (keek zelf naar een Q-tec 400watt dual fan) Alvast bedankt
Link naar reactie
Ik zou die Asus vervangen voor een EPoX 8RDA+, heb er zelfs ook een besteld, zoals ik weet zijn deze moederborden prima om mee te overklocken :) . Kijk ff op hun website www.epox.nl en download de manual en lees daar over overklocken. Die voeding zou ik kwa watts verhogen naar 360 of 400 watt, als je van plan bent om te overklocken en die AMD lust wel wat stroom, zelfs heb ik ook wat je aangaf een Q-tec 400 watt dual fan besteld , ze maken d8 ik wel meer lawaai wil je puur beter kwaliteit zul je een zalman ofzo moeten nemen. Nu het geheugen, die 400 mhz geheugen kan handig wezen voor het overklocken. Tsja kwa merk weet ik zelfs niet, heb zelfs een Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333Mhz besteld , maar ben zelfs nog niet van plan om te overklocken. Succes PacificAMD
Link naar reactie
Als je wilt gaan overklokken is PC3200 zoiezo erg handig, dus dat is het eerste waar je op moet letten. Verder is het merk natuurlijk belangrijk en voor een keer kan ik MyCom gelijk geven, Corsair is namelijk prima overklokgeheugen. Ander goede merken zijn OCZ, GEIL, Twinmos en Samsung in aflopende volgorde. Corsair, OCZ en GEIL hebben 'handpicked' chippies en daar heb je ook garantie op erg goed geheugen. Het bord zou ik idd vervangen door een Epox 8RDA+ of als je wat meer te besteden hebt een Abit nForce2 bord, dat is ook een lekkere OC'er namelijk. De voeding zou ik zeker vervangen. Niet perse door een Q-tec, die zijn namelijk niet schokkend goed. Kijk eerder naar een Antec True Power (Silent), Zalman (voor stilte), Verax, CWT of Flower voeding.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...