Ga naar inhoud

systeem vrijwel niet te overklokken?


Aanbevolen berichten

Ik krijg mijn systeem niet stabiel overklokt. Ik heb de volgende configuratie: Asus A7v8x 333mhz support (Bios 1009) Athlon xp 2400+ (standaard unlocked) 400 watt voeding (loopt volgens asus probe helemaal stabiel) 2x 256mb Kingston pc2700 cas2.5 ram 2x WD 7200rpm 20GB schijf 1x Samsung DVD speler 1x Freecom 16x brander Hercules MuseXL Soundcard Hercules Prophet 3d radeon 9500pro@324/310 2x coolermaster casefan Thermaltake Volcano 11 (Xaser uitvoering) Kast (niet bekend, standaard ATX) Wat is het probleem: Als ik de fsb en/of de MP omhoog schroef (of MP omlaag en FSB omhoog zodat het geheugen synchroon loopt op 166) krijg ik in 3dmark 2003 een lagere score op de cpu tests, tevens krijg ik vaak vastlopers of start de pc helemaal niet op en moet ik hem uit zetten, om vervolgens van het bios de melding te krijgen dat de snelheid niet goed staat. Wat heb ik geprobeerd: Natuurlijk in kleine stapjes omhoog een Zalman Fan (12x12) onder in de kast gemonteerd om koele lucht omhoog te blazen naar de CPU en langs de Videokaart wat door de Coolermaster naar binnen word gezogen. (Scheelt zo'n 5 graden) Halt on error in het bios uit gezet. Alle overige instellingen op auto gezet. Voltage in stapjes verhoogd naar 1,70 ipv 1,60 vrijwel alle bios instellingen uitgeprobeerd Windows XP opnieuw geinstalleerd. Geheugen gewisseld Andere Video kaart geprobeert Geluidskaart eruit gelaten. Kent iemand dit probleem? en wat is er aan te doen
Link naar reactie
oeps vergeten. de temp is idle volgens het bios en asusprobe 42/43 graden voor de cpu en voor de case 28/30 graden. bij mbm5 keb ik ook die temps voor de case en cpu, maar ik heb er daar ook nog 1 die idle op 52 staat en stressed op 60. ik ben er nog steeds niet achter waar dat vandaan komt, het zou volgens mbm gaan om asus-2 sensor, de asus-4 sensor geeft de temp 42/43 idle en 49/50 stressed. Volgens de mbm site gaat is bij dit moederbord asus-4 voor de core diode en asus-2 voor de socket, amar hoe kan de socket nou warmer zijn als de core?
Link naar reactie
nogmaals: kijk even in je bios. Daar staat duidelijk de cpu temp zonder sensor nummer nogwat gedoe. Als je cpu temp die 60 graden is kun je oc idd wel vergeten. Voor jou cooling lijkt me 60 graden een beetje veel dus dat kan liggen aan 1 verkeerd gemoneenteerde koeler 2 verkeerde software (kijk s in je bios) 3 kapotte sensor. Om je cpu te testen kun je even naar een burn programma zoeken. Deze laat je cpu oneindig veel zinloze berekeningen uitvoeren waardoor hij op zijn maximale temperatuur komt. De temp die de cpu na een paar uur 'burnen' heeft, is je stressed temp. Een uurtje gamen ofzo is dus niet echt stressed, aangezien je dan bijna nooit een 100% volle cpu-beslating hebt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...