Ga naar inhoud

Tweaken van chipset


Aanbevolen berichten

In de faq ben ik 2 programma's tegengekomen om de chipset te tweaken/overklokken. Kun je bv. m.b.v. CPUFSB de FSB verhogen buiten de spec van de chipset. Bv. KT 133 naar 133mhz. Ik heb nl. een gigabyte 7ZX ,KT133 en TB 1200, 266 mhz FSB, draait op 9*100. Zie topic "snelheid processor".
Link naar reactie
Dat kan idd, dat heet dus overklokken en in dit geval overklok je dus de chipset en de PCI/AGP. Dat kan dus idd met CPUcool, SoftFSB, etc als je moederbord in de lijst staan, anders moet je de PLL code weten die je ook op hte mobo kunt vinden, vaak kun je de FSB ook in het BIOS opschroeven maar datw as bij jou dacht ik niet het geval hè?
Link naar reactie
Ik vroeg dus ook dat je een KT133 over kunt klokken naar 133, dus in feite de proc zonder problemen kan draaien op 9*133. M.a.w. de beperking blijft de ondersteuning van de KT133 chipset. In feite doet CPUFSB niks meer dan Easytune. Heb easytune 3. Met easytune4 kun je de mp ook nog verstellen, maar wordt niet ondersteunt door de 7ZX.
Link naar reactie
Het is inderdaad zo dat het 1 en ander besproken is in topic "snelheid processor". Maar aangezien die topic over meerdere zaken ging (combi ga 7zx en duron950 en ga7zx en TB1200, 266mhz) en om het overzicht te behouden en nadat ik in de faq het softwarematig oc'en van de chipset ben tegengekomen leek het me verstandiger om een nieuwe topic te openen.
Link naar reactie
Nog even over het unlocken van de processor. Bij een geunlockte processor zijn toch de bruggetjes van de L1 gesloten? Als dat zo is dan is die TB1200 standaard al geunlockt. Ik heb nog even gekeken op de site van gigabyte naar easytune4. Er stond een lijst met mobo die het niet ondersteunt, de 7ZX stond daar niet bij. Maar het kan voorkomen dat sommige feautures bij bepaalde mobo's niet worden ondersteund, afhankelijk van chipset of clock generator. Waar het mij dus omgaat is het instellen van de mp. Weten jullie dat softwarematig aanpassen van de mp met easytune4 (of ander programma) bij de 7ZX mogelijk is?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...