Ga naar inhoud

Automatic Power Up


Aanbevolen berichten

Vakantietijd. Ook als ik dan niet thuis ben wil ik mijn PC 10 minuten per dag laten lopen om informatie uit Internet bronnen op te halen. Tot nu toe (ik durf het nauwelijks te bekennen) doe ik dat door de PC 24 uur per dag aan te laten staan en hem zo in te stellen dat de benodigde programma's automatisch worden opgestart na een power failure (uitval van de aardlekschakelaar door blikseminslag is helaas veel voorkomend in de zomermaanden). Je kunt de buren wel vragen de aardlekschakelaar om te draaien na een power failure, maar niet om vervolgens allerlei "ingewikelde" handelingen op een PC uit te voeren. Het moet eleganter kunnen volgens de handleidingen van ASUS (het zou me niet verbazen als andere mainboard fabrikanten hetzelfde feature ondersteunen). Met 2 moederborden (CUV4X-D en CUV4X) lukt het mij maar niet om wat genoemd wordt het "Auto Power Up" feature aan de praat te krijgen. Hier beperk ik me tot de beschrijving voor het CUV4X-D moederboard. Het CUV4X-D moederboard heeft de laatste BIOS revisie 1016. Draait onder Windows 2000 Professional, Service Pack 3 (maar het OS lijkt me irrelevant voor dit feature). Fabrikant adviseert een 230 Watt Power Supply. Mijn 350 Watt ATX Power Supply zou dus ruim voldoende moeten zijn. Onder "Automatic Power Up" in de BIOS heb ik zowel [Everyday] als [By Date] uitgeprobeerd. Ook heb ik als uitgangsstatus zowel Power Off (met natuurlijk 220 Volt snoer aangesloten) als Standby mode geprobeerd. Volgens mijn interpretatie van de handleiding zou Power Off de correcte uitgangsstatus moeten zijn. Op het ingestelde tijdstip gebeurt er echter niets. Wat doe ik verkeerd? (Bedenk dat de gebruikte hardware en software ook voorzieningen moeten hebben om Power Down Status (of Standby status?) te bereiken en de modem op het juiste moment aan en uit te schakelen; dat werkt bij mij intussen allemaal).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...