Ga naar inhoud

Wat voor voeding bij dit systeem?


Aanbevolen berichten

Je kunt het natuurlijk altijd eerst proberen, maar ik schat in dat je stabiliteits problemen gaat krijgen met die 300W voeding. Zowel de 2400+, als de Radeon 9500 en 2 HDD's zijn behoorlijke stroomvreters en ik zou dus kijken naar een goede kwaliteit 350W voeding of hoger. Gebruik voor goede merken de search even, zoek bijvoorbeeld op CWT, Antec, Verax.
Link naar reactie
[quote:648375546a="Sauron II"]300 watt met genoeg ampere is prima, die heb ik zelf ook, en mijn voltages zijn in orde. Dus het moet wel een goede kwaliteit voeding zijn. Wat is het merk wat je hebt of wat je wilt kopen?[/quote:648375546a]Wat bedoel je met genoeg ampère? Dit is nl. dubbelop en voegt er dus niets aan toe. Het aantal ampères volgt gewoon uit het vermogen. Jan de Boer
Link naar reactie
O.k., jullie hebben me overtuigd. maar wat je dan naar mijn mening wel in de gaten moet houden, is de gelijktijdigheidsfactor. Dat houdt in dat je niet gelijktijdig van alle voltages de maximum stroom kan trekken, omdat je dan wellicht dik boven het maximum vermogen uitkomt. Dat kan haast niet anders, als je voedingen van gelijk vermogen hebt, met op een aantal spanningsniveaus een hogere stroomsterkte. Of het zou moeten zijn dat andere spanningsniveaus op maximum stroomsterkte inleveren. Tel alle producten van stroom en spanning maar eens bijelkaar op. Wellicht zal het in de praktijk niet zo'n vaart lopen, en gebruik je al die maximum amperages niet tegelijkertijd, maar soms zou het wel eens niet onverstandig kunnen zijn om bij een "zware" taak zoals CD_branden de rest van het systeem een beetje met rust te laten. Jan de Boer Jan de Boer
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...