Ga naar inhoud

AMD XP 2200+ op MSI KT266 2 PRO ; gaat dat werken?


Aanbevolen berichten

[quote:22d505b045="The Avenger"] Maar dan is het nog nutteloos. Je koopt die 2600+ vanwege zijn hogere FSB, dan ga je hem toch niet terug klokken. Betaal je extra voor minder performance. :roll: [/quote:22d505b045] Wat daar zinvol aan is, is dat je dan geen nieuw moederbord hoeft aan te schaffen als je je computer naar een snellere processor wil upgraden maar je moederbord maar tot 133 Mhz FSB ondersteunt. Op die manier wordt de cpu teruggeklokt van 2600+ naar 2100- maar als het werkt bespaart het je wel de aanschaf van een moederbord, ten koste van 20% perfomance.
Link naar reactie
[quote:74c5675614="Red Dragon"]Kortom je kan net zo goed een 2400+ met 266fsb (133mhz) kopen. werkt wel en is sneller dan een 2600+ die op 266fsb is ondergeklokt[/quote:74c5675614] Inderdaad, maar ik gaf maar een voorbeeld. Die vraag over het onderklokken is voor mij relevant omdat ik een athlon xp processor van 2000+ zou willen draaien met 100 Mhz FSB zodat ik geen nieuw geheugen hoef aan te schaffen, want dat geheugen werkt niet op 133 Mhz.
Link naar reactie
[quote:de90b92027="Marcel de Reus"]Een 2600+ met 166MHz FSB heeft al een lagere MP om de Quanti-Speed rating te laten kloppen en als je de FSB dus op 133MHz blijft er helemaal niets meer over.[/quote:de90b92027] Wat bedoel je met "MP"? [quote:de90b92027]12.5x133=1666 krijg je dan, een 2000+ dus :D[/quote:de90b92027] Oftewel: een 2100- :-)
Link naar reactie
[quote:eee1a73122]Wat daar zinvol aan is, is dat je dan geen nieuw moederbord hoeft aan te schaffen als je je computer naar een snellere processor wil upgraden maar je moederbord maar tot 133 Mhz FSB ondersteunt. Op die manier wordt de cpu teruggeklokt van 2600+ naar 2100- maar als het werkt bespaart het je wel de aanschaf van een moederbord, ten koste van 20% perfomance.[/quote:eee1a73122] Waarom koop je dan geen 2100-? Naar mijn mening kun je het beste mobo, proc en geheugen in 1 keer vervangen. Krijg je tenminste waar je voor betaald.
Link naar reactie
[quote:fcf499cb31="The Avenger"][quote:fcf499cb31]Wat daar zinvol aan is, is dat je dan geen nieuw moederbord hoeft aan te schaffen als je je computer naar een snellere processor wil upgraden maar je moederbord maar tot 133 Mhz FSB ondersteunt. Op die manier wordt de cpu teruggeklokt van 2600+ naar 2100- maar als het werkt bespaart het je wel de aanschaf van een moederbord, ten koste van 20% perfomance.[/quote:fcf499cb31] Waarom koop je dan geen 2100-? Naar mijn mening kun je het beste mobo, proc en geheugen in 1 keer vervangen. Krijg je tenminste waar je voor betaald.[/quote:fcf499cb31] Ik weet niet of ik een nieuwe processor ga kopen maar de topicschrijver had het over een 2600+ en vandaar dat ik het daar ook over heb. Ik kan wel een heel verhaal gaan zitten ophangen over welke cpu er in mijn moederbord moet, maar dit is mijn topic niet he. Of ik een nieuwe processor ga kopen moet ik nog even uit zoeken. Als ik alles in 1 keer moet vervangen dan kost me dat 170 euro of zo. (50 moederbord, 50 processor, 60 geheugen, 10 verzendkosten, of iets dergelijks) Als ik alleen de processor moet vervangen dan kost het me 60 euro en dan kan ik het moederbord en het geheugen houden. Het is voor m'n tweede computer overigens, die ik gebruik voor het rippen van dvd's, het schrijven van cd's, weergave van mpeg-bestanden op tv en het doorrekenen van povray-animaties. Daarbij is prijs meer van belang dan snelheid omdat die computer wel een week aan mag blijven staan om een animatie door te rekenen of zo. De enige reden voor een snellere processor is dat dat ding naast m'n tv staat, maar de videobestanden niet goed genoeg afspeelt onder linux. Er zit nu een 750 Mhz cpu in.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...