Ga naar inhoud

stille snelle harde schijf?


Aanbevolen berichten

[quote:bcc37081b5="Red Dragon"]...met [b:bcc37081b5]8MB[/b:bcc37081b5] cache. Fluisterstil en (een van) de snelste schijf in zijn klasse. Staat voor iets minder dan €100,- op pricewatch by tweakers: http://www.tweakers.net/pricewatch/...[/quote:bcc37081b5]Jatter! 8) Maar idd, da's ook een goede schijf (geen idee welke sneller is, al zal het elkaar niet veel maken denk ik.)
Link naar reactie
lol.. makelijk toch. ctrl-c/ctrl-v copy/paste :) de WD is ietsje sneller heb ik begrepen uit tests. maar of je dat IRL echt zult merken. Ik heb zelf de Maxtor die ik hierboven aanprijs. deze is wel erg stil moet ik zegen. in de C'T van Mei (niet de Computer! Totaal) staat een uitgenbreide test van nieuwe hardeschijven heb ik begrepen. de snelste daar was de IBM 180GPX. Marcel de Reus en HJS hebben volgens mij die test gelezen.
Link naar reactie
[quote:5410bc59e5="Red Dragon"]in de C'T van Mei (niet de Computer! Totaal) staat een uitgenbreide test van nieuwe hardeschijven heb ik begrepen. de snelste daar was de IBM 180GPX.[/quote:5410bc59e5]Klopt. Ik heb die C't ook liggen thuis. Zal vanaovond even kijken welke van de twee eerder genoemden de minste herrie (sone/dB) maakt (de WD staat erin, de ander is even afwachten.). Die IBM schijf ligt wellicht(?) binnen het budget, maar als je aan 80Gb genoeg hebt, is het onzin er meer aan uit te geven.
Link naar reactie
Ik heb idd deze test gelezen en deze geeft de Maxtor Diamondmax van 60GB een 0.8 voor geluid, er staat alleen niet of deze liquid bearing heeft en de 60Gb van Western Digital (de BB) een 2.1, waarin hoe lager hoe beter is. De JB van 80 of 60 is niet getest, maar de Maxtor lijkt mij beduidend stiller.
Link naar reactie
[quote:ab96a0dc2d="Captain_Kansloos"]Da's een verdraaid goede onderbouwing... :roll:[/quote:ab96a0dc2d] Ik heb 3 maanden geleden of zo een IBM harddisk via internet besteld. Er komen rare geluiden uit dat ding en je hoort hem vrij hard ratelen, veel harder dan de 2 maxtor harde schijven die ik heb (een van 20GB en een van 80GB 5400 rpm die ik laatst heb gekocht). Dat harde ratelen is geen probleem omdat dat dat niet betekent dat de kwaliteit slecht is. Maar dat er om de paar minuten een vreemd soort zoem geluid een deel van een seconde te horen is, vind ik wel vreemd. Overigens is het algemeen bekend dat bepaalde series van IBM geen aanrader zijn. In elk geval was dit de eerste IBM harde schijf die ik ooit gekocht heb, en voorlopig ook weer de laatste want ik heb de indruk dat de kwaliteit beduidend minder is dan bijv. de maxtor 80GB die ik een maand geleden via internet gekocht heb.
Link naar reactie
[quote:952164471f]Ik heb ook een keer een topic als deze gemaakt. antwoord was... Zorg dat je Liquid Bearing hebt, dan zit je goed! [/quote:952164471f] Sluit me hierbij aan. Heb zelf een Maxtor 30 en 80GB, allebei Liquid Bearing. Ik hoor ze bijna niet, geen geratel als hij bezig is. Door hem wordt de fan van de videokaart irritant, omdat die het enigste is wat ik kan horen.
Link naar reactie
[quote:be63dda9b9]Een Videokaart is toch wel het laatste waar je aan denkt bij geluid, maar dat is omdat dat ding altijd aan de onderkant zit. Je kan wel zo'n Zalman setje kopen natuurlijk.[/quote:be63dda9b9] Heb ik bij mijn 9700pro al gedaan, maar ik had het over mijn "oude" GF4. :lol: :wink:
Link naar reactie
Nog iemand die goeie ervaringen heeft met Maxtor. Ik heb er 6 aangeschaft in de laatste 7 jaar, en ze draaien allemaal nog prima. Vooral de nieuwe liquid-bearing schijven zijn stil (naar wens in te stellen via programma's als DTemp). Enige nadeel kan zijn dat ze nogal warm kunnen worden zonder een goede airflow in je PC-behuizing.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...