Ga naar inhoud

Welke p4 cooler???


Aanbevolen berichten

Ik heb een p4 2,4 ghz met een standaard cooler (boxed) en dat ding maakt een pokke herrie! daarom de vraag: welke cooler kan ik het beste kopen die mogelijkheden biedt om te overclocken en niet zoveel herrie maakt?? hij hoeft niet stil te zijn, want ik slaap op een andere kamer, maar dit is gewoon net een vliegtuig... :)
Link naar reactie
Als je effe een mooie investering doet, dan heb je meteen een topkoeler. Ik heb ff gekeken en ik denk dat de CNPS7000-AlCu van Zalman wel wat voor je is. Maximaal 25Db, dus best stil en hij is 38,- (exclusief verzendkosten) op www.tweakers.net. Ik heb alleen geen idee hoe makkelijk die erop gemaakt wordt, daarvoor zul je even moeten wachten op het antwoord van Red Dragon, die heeft er misschien ervaring mee.
Link naar reactie
[quote:9adaf667c7="Marcel de Reus"]RedDragon heeft een AXP 2500+ en heeft een Thermalright sink AFAIR ;) Een erg goede P4 heatsink is de Swiftech MCX4000, hij is wel erg groot (90x90), maar koelt erg goed zelfs al je er een stille fan opzet.[/quote:9adaf667c7] das dus alleen dat metalen 'blokje' dus he? en dan maakt het niet uit wat voor fan?
Link naar reactie
Nee, dat is zelf goedkoper, maar het koelt minder goed dan een Swiftech met een mooie 90mm fan en is minder flexibel in de zin dat je hem dus niet zelf samensteld. De fan gaat gewoon met schroeven vast hoor ;) Als je stilte wilt kijk dan voor een Papst 90mm, absolute herrie is een Delta en in het midden zit bijvoorbeeld YS-tech.
Link naar reactie
[quote:dc119696ce="Marcel de Reus"]RedDragon heeft een AXP 2500+ en heeft een Thermalright sink AFAIR ;)[/quote:dc119696ce] Dat heb je goed :) de Thermalright SLK-800 is er van Thermalright geen P4 cooler? [quote:dc119696ce] Een erg goede P4 heatsink is de Swiftech MCX4000, hij is wel erg groot (90x90), maar koelt erg goed zelfs al je er een stille fan opzet.[/quote:dc119696ce] dat is wel een vrij prijzige oplossing als ik me niet vergis. ik vind zelf de CNPS7000-AlCu die Wigets al adviseerd een goeie cooler. deze is stil en koelt prima. maar voor het zware OC werk kan je inderdaad beter die Swiftech nemen. Ik heb zelf wel eens een CNPS7000-AlCu gemonteerd. dat valt best mee.
Link naar reactie
[quote:f00ecd9941="M@D M@N"]en die koelt ook net zo goed als een 'standaard' cooler???[/quote:f00ecd9941] Nee veel beter, maar als je dus echt lekker wilt OC'en is de Swiftech ideaal. //RD Die is er wel, maar die is net zo duur en bij de discussie van 2FAST bleek dat de Swiftech iets beter koelde en dat je er ook makkelijker grotere fans op kunt zetten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...