Ga naar inhoud

Wat vinden jullie van deze PC?


Aanbevolen berichten

Wat vinden jullie van deze PC? Het is de eerste keer dat ik een pc bouw, dus wil ik graag horen of ik het een beetje goed heb gedaan volgens jullie. Asus P4G8X Deluxe [size=9:829ece7f88][S-ATA RAID, Dual Channel DDR266, Gigabyte LAN, Firewire, USB2, Sound, (Intel E2705) ][/size:829ece7f88] Intel Pentium 4 2,66 Ghz 512 MB DDR Ram (2x 256 natuurlijk) op 333Mhz 160 GB Harde Schijf [size=9:829ece7f88](2x 80 Gb Seagate ST380023AS [barracuda] op S-ATA RAID 0)[/size:829ece7f88] Club3d Geforce FX 5600 [video out en DVI] Philips 107T41 Monitor, 17" max res 1280*1024x60hz Creative Audigy (1) Player [leuk voor EAX] Creative Inspire 2400 2.1 boxjes Aopen CD brander 52x24x52 Logitech Optische muis Logitech Office Keyboard 3.5" floppydrive 1.44Mb 300 Watt Voeding ATX Laterz, Daniël
Link naar reactie
[quote:57110fdc79="JFace XL"]Asus P4G8X Deluxe [size=9:57110fdc79][S-ATA RAID, Dual Channel DDR266, Gigabyte LAN, Firewire, USB2, Sound, (Intel E2705) ][/size:57110fdc79] Intel Pentium 4 2,66 Ghz 512 MB DDR Ram (2x 256 natuurlijk) op 333Mhz 160 GB Harde Schijf [size=9:57110fdc79](2x 80 Gb Seagate ST380023AS [barracuda] op S-ATA RAID 0)[/size:57110fdc79] Club3d Geforce FX 5600 [video out en DVI] Philips 107T41 Monitor, 17" max res 1280*1024x60hz Creative Audigy (1) Player [leuk voor EAX] Creative Inspire 2400 2.1 boxjes Aopen CD brander 52x24x52 Logitech Optische muis Logitech Office Keyboard 3.5" floppydrive 1.44Mb 300 Watt Voeding ATX Laterz, Daniël[/quote:57110fdc79] Ziet er goed uit! maar heb toch een paar opmerkingen - Het moederbord ondersteunt slechts Pc 2100 geheugen dus is 333mhz een beetje zinloos, kies voor 266mhz van een goed merk. (kingston, infenion, samsung) - Waarom een Fx 5600 grafische kaart, uit testen blijkt dat i niet echt snel is, ik zou liever kiezenvoor een variant in dezelfde prijsklasse van Ati, de 9500 series - De A-open brander. Veel mensen hier vinden dat lite - on betere kwaliteit levert tegen een zelfde prijs. Heb zelf geen slechte ervaringen met A-open maar sluit me wel bij hun aan in de keus voor lite on. Miscchien kan je dus beter kijken naar een lite - on brander - Geen cd-rom of dvd erin? Zie ik het nu over het hoofd of ehh. Het is wel zo prettig om een cd-tje 'on the fly' te kunnen branden en voor de centen hoef je het niet te laten (vanaf €25.- voor een cd-spelertje) - De voeding. Ik zou bij een bovenstaande config zeker kiezen voor een goede voeding. Liefst een Antec of dergelijk merk van minimaal 350 watt. Of bijvoorbeeld een 450 watt Q-tec niet duur en prima prestatie. Scenic20
Link naar reactie
IK lees net in deze topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=91706 dat je het systeem al hebt aangeschaft. waarom vraag je nu dan wat we van de pc vinden? dat had je beter van te voren kunnen doen :roll: beetje zinlose topic dit. De sleutels jeuken in mijn binnenzak,...
Link naar reactie
Sluit dan die hap RD ;) Trouwens, wel een paar verkeerde keuzes gemaakt, zoals oa. de brander (LiteOn), de HD (maxtor, wd of ibm zijn sneller), videokaart (Radeon), voeding (merk?) en de geluidskaart (EAX is veel beter met de Audigy 2). Maar ja, het is blijkbaar te laat voor opmerkingen. :o
Link naar reactie
Nee hoor, ik heb net een test van 307 HDD's in de C't gelezen en de SATA Seagate schijven presteren goed hoor. Verder is de voeding een beetje trickie natuurlijk, der staat niet bij wat voor merk het is, maar je zou er eventuuel problemen mee kunnen krijgen. In totaal is het BTW gewoon een lekker systeem hoor, je hebt geen "fouten" oid gemaakt.
Link naar reactie
OK tof! Het is een merkloze voeding, bijgeleverd bij de kast (45€ samen, el cheapo dus) en de keuze voor 333Mhz Ram is dat die gewoon 3 euro per module goedkoper was, bij hetzelfde merk! (kingston) de modules van 266 waren 42€ en die van 333 waren 39€ en misschien is het later nog leuk voor een evt upgrade. De Mobo die ik heb gekozen was behalve de kwaliteit en snelheid (die wel goed zitten, hij draait lekker op HDD na, check andere topic) {draaien nu ook goed, meer prik} ook geselecteerd op beschikbaarheid, prijs en de combi van S-ATA RAID en 8x AGP die niet vaak bij elkaar voorkwamen... :-? En over de GPU, ik zat idd te twijfelen over de ATi9500 of GF FX5600, maar mijn positieve ervaringen met de Ti4400 (in mijn eigen pc...) gaven de doorslag. De CD speler is praktisch onnodig met deze HDD's. Ze zijn echt snel en via HDD branden vind ik zowiezo altijd wel fijn. [en het was eigenlijk het plan om ALLEEN een dvd erin te zetten, dus is er toch gekozen voor de cd-rw] De prijs was:... 1542,90 € niet slecht toch? PS, zeer bedankt voor jullie reacties! De audigy 1 was gewoon minstens 40€ goedkoper, en voor een 2.1 speakerset is dat verschil niet te duidelijk dacht ik. Scheelt geld en de audigy is zeer fijn. PPS: de pc is niet voor mezelf, dus ik had niet volledig control over het budget enzo. Enkele van de wijzigingen zijn dus ook om het hoofddoel te kunnen bereiken: snelheid én veelzijdigheid.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...