Ga naar inhoud

Problemen met Leadtec Winfast K7NCR18-PRO


Aanbevolen berichten

Ik heb problemen met mijn computer na een upgrade. Specs: AMD Athlon 2400 Leadtec Winfast K7NCR18-PRO Q-tec 400W Voeding Connect 3d R9700 :evil: Windows 98 SE :evil: 1. Geïntegreerde geluidskaart doet het niet. ("Nvidia nForce Audio: Dit apparaat is niet aanwezig of werkt niet goed of niet alle stuurprogramma's zijn geïnstalleerd. (Code 10)") 2. Geïntegreerde netwerkkaart doet het niet. (Geen melding, maar werkt gewoon niet) edit: Hij doet het nu ineens wel :-? . 3. Systeem valt spontaan uit bij bv. 3dMark03. Ik heb dan een zwart beeld en reset werkt ook niet. Enige oplossing is de stekker eruit en weer opnieuw erin. CPU temp. is 48 graden voor het starten van 3dMark03. 4. Ik heb bij "Systeem" vaak "onbekend apparaat" staan. Ik heb de chipsetdrivers van de cd en de Radeon drivers van de cd geïnstalleerd. Ik heb horen zeggen dat bij nieuwe moederborden Windows opnieuw geïnstalleerd dient te worden? Zou het hier soms aan kunnen liggen? (sorry voor het lange verhaal)
Link naar reactie
Dus het ligt niet aan de hardware? Ik heb namelijk met CPU Burn-in getest en als de proc. intensief gebruikt wordt springt de power van 3.3 volt de hele tijd op en neer van 0 naar 3.3 Is dat ook normaal als je windows nog niet opnieuw hebt geïnstalleerd? En bedoel je dan schijf formateren en opnieuw installeren of gewoon een nieuwe windows er overheen?
Link naar reactie
Mja da's inderdaad een beetje jammer dat je 98SE hebt, maar het komt op hetzelfde neer. Gewoon een schone install doen. Het is echt een wonder dat je uberhaupt windows nog in kwam. Ik heb al vaak zat gehad dat ik na een upgrade ff voor de grap m'n bestaande installatie probeerde op te starten, maar er gewoon simpelweg niet in kwam (blauw scherm tijdens opstarten met windows xp). Als je alleen maar een cpu of videokaart oid vervangt hoef je natuurlijk niet opnieuw te installeren, maar na een complete moederbord e.d. upgrade is het wel zo slim om altijd opnieuw te installeren.
Link naar reactie
[quote:0803678b58="The Ram"]Zou het dan aan windows kunnen liggen dat de computer 'afslaat'? Is dit geen hardwareprobleem? Misschien is mijn voeding niet goed?[/quote:0803678b58] Wat zijn de spannigen van je voeding? Die kan ook misschien niet helemaal goed werken en bij zware belastingen er mee stoppen. Misschien vandaar dat afslaan. Zeker de + 5v is erg belangrijk, die liever niet onder de 4.80volt
Link naar reactie
Het is zoiezo jammer dat je Windows hebt, ik blijf het maf vinden dat je met Windows moet reïnstallen als je een nieuw mobo erin zet. Maak je nu iig niet druk over voltages ed, eerst Windows 98 er clean opzetten met recente drivers voor je spullen (gebruik het liefst eerst de drivers die op de CD's staan) en dan kijken we wel verder. Nu kan het net zo goed flippende software zijn die de zaken beínvloed. Die Q-tec voeding zou het inprincipe prima moeten trekken overigens.
Link naar reactie
Merijn, ik zei toch al dat je Windows opnieuw moest installeren :wink: :roll: ... O well. Je zou natuurlijk ook over kunnen stappen op Linux, als je toch bezig bent, kost je niks en dan hoef je ook geen andere versie van Win98 er op te zetten (z'n Windows CD doet vaag als hij opnieuw wil installeren).
Link naar reactie
Dat is idd heel goed mogelijk, alleen zit er zeker één maar aan: "Tegenwoordig heb je supergebruiksvriendelijke GNU/Linux distributies en installeren en ermee werken zal geen enkel probleem vormen. Ook zijn er vele programma's voor alle doeleinden aanwezig, alleen als je fanatiek gamer bent, kun je in de problemen raken. Er zijn veel games die ondersteund worden, maar je zult gerichter moeten gamen, niet elke game die je koopt zal werken. Er werkt erg veel ook wel, bijvoorbeeld GTA3, Warcraft III, Unreal Tournament 2003, Battlefield 1942, Medal of Honor Allied Assault en nog veel meer goede recente titels, maar dus zeker niet alles." Mocht je geïnteresseerd zijn in overstappen naar linux, dan kun je het beste de RedHat 9.0 of de Mandrake 9.1 iso's downloaden of een doosje met SuSE 8.2 Personal kopen. Het laaste geniet IMHO sterk de voorkeur. SuSE kun je ook gratis via FTPinstalleren alleen dat is IMHO niet erg praktisch als je gewoon lekker wilt starten met Linux.
Link naar reactie
Ik ben ernstig fan van Slackware ja :D Dwz ik heb gewoon geen ander OS dan Slackware, maar Slackware is een tikkeltje ingewikkeld als je helemaal niets van linux weet. Je wordt na de installatie zielig en alleen op de command-line achter gelaten en je mag verder alles zelf uitzoeken. Niks werkt dan dus nog, geen geluid, printer, usb, grafische kaart, mag je allemaal zelf aan de praat zien te krijgen. Als je overigens eenmaal weet hoe het werkt is Slackware erg gebruiksvriendelijk hoor, IMHO nog gebruiksvriendelijker dan SuSE, maar voor veel mensen is het handig dat ze een distro hebben als SuSE met gewoon een normaal grafische configuratiescherm, die automatisch alles herkent en configureert. Slackware is best te doen voor een beginner als iemand anders het installeert en uitlegt wat hij doet, daarna lukken het installeren van zaken en het configureren van dingen met behulp van het forum wel. Ik heb het ook bij een vriend van mij en zijn broertje geïnstalleerd en ze kunnen er nu prima mee overweg, alleen moeten ze soms nog wel even bellen als ze iets niet voor elkaar krijgen. Als je dus gewoon zonder moeite linux wilt gaan gebruiken is SuSE veel makkelijker. Als je linux goed wilt leren kennen moet je Slack nemen, het heeft heel simpel maar 1 cd en alles steekt erg logisch in elkaar dus je kunt eruit komen met wat hulp van buitenaf.
Link naar reactie
Ik heb nu windows opnieuw geïnstalleerd. (WinME dit keer, want mijn windows 98SE CD wilde niet meer :( ) Al mijn problemen zijn weg, behalve het 'uitvallen' van de PC. Als ik 3dMark03 opstart of Black Hawk down, dan krijg ik weer het zwarte scherm en moet ik de stekker eruit halen en weer terug doen. Het gekke is dat hij niet vastloopt bij Warcraft3 :-? . Zou het dan toch een hardwareprobleem zijn?
Link naar reactie
Je had nog ff moeten aanvinken dat je ook de voltages wilt zien ;) Al weet ik waarschijnlijk het punt al, je casetemp van 39 graden is namelijk nogal hoog, waardoor de grafische kaart zijn warmte niet goed kwijt kan en dus bij inspanning crasht. De oplossing is dus 2 casefans oid plaatsen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...