Ga naar inhoud

Stabiliteit voeding en problemen.


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een systeem gebouwd met ene voeding die in plaats van 12 volt 10,5 geeft en in plaats van 3,3 geeft hij 2,6 volt. De 5 volt voorziening is goed. Het maakt niet uit met wat voor belasting of je de voeding belast hij blijft te weinig spanning geven op het board en naar de drives. Weet iemand welke tolerantie acceptabel is voor een voeding. en wat voor problemen of er zouden kunnen optreden. De gebruikte voeding is een qtec 450 op een p4 2,66 systeem. greetz, Tom
Link naar reactie
Ik heb toevallig net de zelfde voeding ingebouwd en hij geeft bij mij ook lage waarden aan, echter niet zo laag als bij jou: 11.78 om 4.86. Maar als ik in het BIOS kijk 12.2 om 4.91, iets hoger dus. Ik heb er tot nu toe geen problemen mee. Waar en met welke programma's meet je? En onder welke omstandigheden? Geef ook even wat meer info over je systeem, dan wordt het misschien iets duidelijker. Q-tec voedingen staan niet zo goed bekend geloof ik, maar ik mag deze gewoon uitproberen en weer terugbrengen (binnen 8 dagen ruilen :wink: ) als ie niet bevalt. Bart
Link naar reactie
[quote="bvk"]Ik heb toevallig net de zelfde voeding ingebouwd en hij geeft bij mij ook lage waarden aan, echter niet zo laag als bij jou: 11.78 om 4.86. Juist in het bios geeft hij deze waarden en een gewone ordinaire voltmeter geeft deze ook aan. Systeem is een p 2667 met 2 maxtordrives en een radeon 9700 pro. met 1024 mb pc 2100 en cd writer en dvd writer, het probleem dat zich voordoet is uiteraard een BSOD (Less or equal.....) Groeten, Tom
Link naar reactie
Dat BSOD komt niet door de voeding (moet er wel bij zeggen dat ik Q-tec brakke voedings vind hebben maar dat terzijde) Je BSOD is het "IRQ NOT LESS OR EQUAL" probleem wat ik uit je post begrijp, een erg vervelend probleem. Dit krijg je als je een van je IRQ's word gebruikt door 2 apperaten die dat niet zo'n goed idee vinden in windowsXP. Soms wil het helpen als je de slaapstand in je bios uitschakeld (ACPI). en je ACPI in windows op standaard zet. ik moet zegen dat dit niet aan te raden is omdat je je windows behoorlijk om zeep kan helpen. een nieuwe windowsXP install wil soms ook helpen tegen het IRQ NOT LESS OR EQUAL. probleem
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...