Ga naar inhoud

cpu word te heet


Aanbevolen berichten

Ik heb een XP2400+ (niet overklokt) op een asus a7v8x, de temp was met standaard koeling idle 52 graden. Ik vond dit aan de hoge kant, dus ik dacht laat ik er zo'n Tt koperen plaatje tussen stoppen en artic silver 2 koelpasta op smeren. Het gaat op dit plaatje: [url]http://www.thermaltake.com/products/accessories/shim1594.htm[/url] Eerst de core schoongemaakt (standaard spul was nu al hard na 2 weken), vervolgens de koeler schoongemaakt. plasticje van het Tt plaatje afgehaald en op de juiste manier op de cpu gelegd. Artic silver dun op de koeler aangebracht. alles weer geinstalleerd en wat blijkt. De idle temp is nu volgens cpucool en vcool 56 graden Waar zit het probleem en hoe kan ik dit oplossen. ik wil dus wat gaan overklokken, maar als hij standaard al 56 graden word durf ik het niet aan. als ik een andere koeler nodig heb, wat raden jullie mij aan? ik wil er niet teveel geld voor uitgeven, zo'n 30 euro, dus het word geen waterkoeling. in de kast zitten al 2 casefans
Link naar reactie
Zo'n spacer is er niet echt voor bedoeld om je cpu kouder te maken. Hij is ervoor gemaakt om te voorkomen dat je cpu niet verbrijzeld bij het bevestigen van een cpu-cooler. Vooral als er veel druk op je cpu komt te staan is zo'n ding handig(bij bv. koelblokken die met schroeven aan je mobo vastzitten) En wat bedoel je precies met 'standaard koeler' ? bedoel je daarmee de boxed cooler van amd? Als een nieuwe cooler toch nodig blijkt: Vind je stilte erg belangrijk? Als dat niet het geval is kan het beste zo'n tt vulcano ding kopen. Als je wel stilte wilt, kun je een spire falconrock kopen of misschien wel een zalman waaier. edit: Wat is je casetemp? Heb je die casefans wel goed gemonteerd? Aan de achterkant (boven) moeten je casefans eruit blazen en vooronderin moeten ze erin blazen.
Link naar reactie
[quote:e24363bc03="Herr Muller"]Zo'n spacer is er niet echt voor bedoeld om je cpu kouder te maken. Hij is ervoor gemaakt om te voorkomen dat je cpu niet verbrijzeld bij het bevestigen van een cpu-cooler. Vooral als er veel druk op je cpu komt te staan is zo'n ding handig(bij bv. koelblokken die met schroeven aan je mobo vastzitten)[/quote:e24363bc03] Ik heb de shim al verwijderd, en een Tt fan op het standaard (boxed) koelblok gemonteerd, deze is 2x zo dik en heeft 2x zoveel luchtverplaatsing, nu is de temp idle rond de 49/50 graden [quote:e24363bc03] En wat bedoel je precies met 'standaard koeler' ? bedoel je daarmee de boxed cooler van amd? Als een nieuwe cooler toch nodig blijkt: Vind je stilte erg belangrijk? Als dat niet het geval is kan het beste zo'n tt vulcano ding kopen. Als je wel stilte wilt, kun je een spire falconrock kopen of misschien wel een zalman waaier. edit: Wat is je casetemp? Heb je die casefans wel goed gemonteerd? Aan de achterkant (boven) moeten je casefans eruit blazen en vooronderin moeten ze erin blazen.[/quote:e24363bc03] case fans staan goed, nog iets vreemds, de case temp was altijd zo rond de 22 graden, terwijl het in de kamer ook 22 graden is, nu heb ik een ander bios versie geinstalleerd en staat hij opeens op 29 graden. Wat ook wel grappig is, er werd altijd gezegd dat cpucool de temp secuurder aangaf, maar die is netjes mee omhoog gegaan na de bios update. wat wel blijft is dat asusprobe voor de cpu 39 aangeeft terwijl cpucool 49/50 aangeeft. hoe zit dit nou precies?
Link naar reactie
beetje laat, ik heb net een thermal take volcano 11 erop gezet. Nog blijft volgend cpucool/vcool enz de idle temp staan op 46 graden. zelf zonder case fans is dit bijna niet mogelijk met deze koeler, ik heb hem full speed draaien. Nu kwam ik het volgende tegen op de Site van MBM, voor de tempsensors van de Asus a7v8x. Asus -1 is de case temp Asus -2 is de cpu gemeten in de socket Asus -4 is de cpu gemeten door diode. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen 2 en 4? 2 staat op 46 graden en 4 staat op 30 graden. dit heb ik bekeken met mbm5. als ik naar asusprobe ga zie ik de cpu op 32 graden en het mb op 24 graden. Zou asus probe dan toch de goede temp pakken?
Link naar reactie
Volgens mij is het zo dat de Socket temp de temperatuur om de socket is en de diode de temperatuur onder de cpu. Heb er toendertijd ook erg goed naar moeten zoeken, hier is iig een site met instellingen, hoop dat je frans een beetje goed is :wink: [url]http://forum.hardware.fr/forum2.php3?post=549476&cat=1&config=&interface=&cache=&sondage=&owntopic=&p=1&trash=&subcat=[/url]
Link naar reactie
[quote:9503ee80d5="CV"]Volgens mij is het zo dat de Socket temp de temperatuur om de socket is en de diode de temperatuur onder de cpu. Heb er toendertijd ook erg goed naar moeten zoeken, hier is iig een site met instellingen, hoop dat je frans een beetje goed is :wink: [url]http://forum.hardware.fr/forum2.php3?post=549476&cat=1&config=&interface=&cache=&sondage=&owntopic=&p=1&trash=&subcat=[/url][/quote:9503ee80d5] vertaal hem ff, ik spreek geen woord frans
Link naar reactie
met andere woorden? welke is het belangrijkst?, Temp sens 4 is namelijk degene die door MBM word aangegeven alszijnde diode, 2 als socket en 1 als case. volgens mij klopt dit, want sens4 is de enige die flink omlaag is gegaan met de nieuwe koeler. Check anders de SIte even van MBM
Link naar reactie
[quote:959730424f="Marcel de Reus"]Als dat de diode onder de cpu is, moet er een betere zijn hoor. Een Athlon XP heeft namelijk ook een interne diode en die moet dat bord ook kunnen uitlezen.[/quote:959730424f] mijn engels is niet super, maar als ik het goed bedrijp is dat voor de A7v8x Asus 4 in MBM5. misschien dat iemand dat na zou kunnen kijken op de site van MBm, zoals ik al zei mijn engels is niet super, maar dat maakte ik op uit het forum. zou niet gek zijn 34 graden. stressed komt hij niet boven de 42
Link naar reactie
[quote:6230f03861="DNA4U"]Wat is het toch handig als je een celeron 1.7 ghz hebt overgeclockt en wel die met een in-a-box cooler en zonder enige casefans toch nog op 37 graden blijft, kast 25 :D :D :D[/quote:6230f03861] Dan ben ik toch happyer met mijn Intel Pentium 4 die overgeclockt 2,4 @ 2,93 onder de 60 graden (stressed) blijft met een boxed koeler en zonder casefans. :wink:
Link naar reactie
[quote:e9a3b92989]Je hebt een casefan G. Sitters [/quote:e9a3b92989] Heb ik nu niet aangesloten omdat de stekker ervan niet aangesloten kan worden op het verlengstuk van mijn Radeon 9700 (past niet in elkaar omdat het scheef zit, ff een beetje bijbuigen met een schroevendraaier) Die temps van MBM5 wijken soms wel eens wat graden af van de werkelijke temperatuur.. Zo gaf MBM5 bij mij een lagere processor temp aan als CPUCOOL en de temp in mijn BIOS. Bij CV was dit met zijn inmiddels oude moederbord net andersom.... Het verschil is echter niet groter dan een paar graden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...