Ga naar inhoud

Harde schijven 'overklokken'


Aanbevolen berichten

Ik hoor dat HD's vaak net zoals bij CPU's allemaal hetzelfde zijn en om aan de vraag te voldoen ze wel eens een deel van de HD onklaar maken en hem dan verkopen voor een mindere capaciteit. Bij CPU's kun je dan overklokken is dat ook bij HD's ? Dat je zeg maar alsnog van die hogere capaciteit gebruik maakt? Een vriend van mij had laatst n.l. weer een worsteling met windows (XP) en toen las windows de HD steeds groter na een formattering. Het was een 40 GB schijf en uiteindelijk dacht windows dat ie 120 GB was. Hij heeft toen gebrobeerd hem vol te maken en pas bij 70 GB ging het niet meer...... Wie weet hier meer van?
Link naar reactie
Idd de meeste magneetschijven zijn nu 40Gb en dat gaat steeds meer naar 80GB, om dus aan 20GB respectievelijk 40GB te komen wordt gewoon de helft van de schijf onklaar gemaakt. De productie kosten blijven echter hetzelfde met als gevolg dat schijven met één magneetschijf erin die vol gebruikt wordt vaak het voordeligst zijn. Dat zijn nu dus 80GB schijven. De onklaargemaakte ruimte kan op geen enkele manier teruggekregen worden helaas.
Link naar reactie
[quote:f594b644ed="Marcel de Reus"]Als je opgelicht bedoeld, dan klopt het niet want je koopt een schijf van 20GB en je krijgt ook een schijf met 20GB capaciteit (volgens de [b:f594b644ed]1000gb=1mb [/b:f594b644ed]schaal dan). Dat de schijf vroeger een 40GB schijf was doet er verder niet toe. [/quote:f594b644ed] enof je dan opgelicht bent! 8)
Link naar reactie
[quote:e0b9e6c41a="computer_nerdo"][quote:e0b9e6c41a="Marcel de Reus"]Moet natuurlijk 1000mb=1gb zijn :D[/quote:e0b9e6c41a] het is toch 1024 mb = 1 gb?? :P[/quote:e0b9e6c41a] Ja duh, maar volgens mij ging ie voor het gemak ff van de andere regel uit :) Ken trouwens genoeg mensen die me absoluut niet geloven als ik zeg dat 1024 mb gelijk is aan 1 gb :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...