Ga naar inhoud

Hoe warm word een Intel 3.06 GHz eigenlijk


Aanbevolen berichten

Nou hoe warm wordtie ? Ik heb jaren lang niks anders als AMD pc's gehad Eerst een AMD K6 233 ongeveer 45 graden geen idle temp toen AMD K6-3 450 ~40 ilde 50 stressed daarna Athlon 900 ~45 ilde 55 stressed en tegelijk een Intel Pentium 4 3 GHz en een Athlon 1700+ Ik had altijd gehoord/aangenomen dat Intel minder warmte produceerd als een Athlon. Maar als ik mijn Athlon 1700+ vergelijk met de Intel 3.06 GHz is de athlon VEEL koeler... Mijn Intel cpu -> 35-40 idle en 55 tot 60 stressed Mijn AMD cpu -> 35<> idle en 40-45 stressed. Ik weet ook wel dat de vergelijking niet goed is... Zeker niet om een veel snellere CPU te vergelijken met een langzamere cpu. Maar ik sta er toch wel van te kijken. Had toch verwacht dat het ongeveer hetzelfde zou zijn. Klopt mijn temp van de INTEL 3.06 GHz CPU of is het veel te hoog ? Het is een Asus P4PE moederbord... Geeft het asus bord misschien de verkeerde Temp aan ?
Link naar reactie
[quote:6850513ca3]Dus of die Zalman is zo super of intel is gewoon warm.[/quote:6850513ca3] Die temps zijn normaal voor die Zalman. Mijn broertjes 2000+ wordt 2 graden warmer. Ook dit is BTW appels met peren vergelijken, vanwege het verschil in mobo's. Feit blijft dat het een goede/stille koeler is. Maar wat is het probleem? Die temps zijn allebei normaal, qua gemiddelde prestaties van de Zalman en de Intel koeler.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...