Ga naar inhoud

De voeding?


Aanbevolen berichten

Ik had laatst de fan van m'n voeding kast eruit gehaalt om 'm te vervangen. Maar mijn vader wist daar niets van en heeft de computer gewoon aangezet. Toen ik terugkwam met een niewe fan vertelde m'n vader dat de computer in een keer zomaar uitging. Betekent dit dat een gewoon een niewe voeding moet kopen?
Link naar reactie
het zou idd kunnen dat de voeding, door oververhitting, kapot is. heb je al geprobeerd of de voeding nog werkt? Ik weet niet of de voeding een beveiliging heeft tegen oververhitting, misschien heeft hij zich wel automatisch uitgeschakeld. Om welk merk/type voeding gaat het btw?
Link naar reactie
:D Die voeding is wel dood ja, mag je blij zijn dat het niet zo'n hele dure is. Je zal maar net een nieuwe CWT 420W hebben gekocht en die fikt door... :P Arme vader, weet van niks en knal de computer gaat uit. Jij komt thuis met een nieuwe fan en de voeding is dood, ik vind het hoe zuur het ook is een grappig verhaal :)
Link naar reactie
Met de voeding is het volgende gebeurt: Doordat de koeling ontbreekt zijn de draden van de spoel in de voeding zeg maar in elkaar gesmolten door oververhitting en is de voeding simpelweg overleden. Ik heb een tip voor als je nog zoiets heb: Haal de voedingskabel weg en verstop deze op een veilige plaats. Het is welliswaar vele malen goedkoper om een nieuwe voeding aan te schaffen. Maar er zijn natuurlijk van die fanatieke electronica hobbyïsten die de spoel in de voeding opnieuw wikkelen en de voeding weer aan de praat krijgen. Misschien is er zo'n persoon in de buurt die er nog wat geld voor terug wil geven.
Link naar reactie
Ik heb een veel betere tip: trek gewoon de draad van de powerknop naar je mobo eruit en dan ie ook niet meer aan. Er zijn maar weinig mensen die weten hoe dat werkt (huis-tuin-en-keuken gebruikers) dus de kans is nihil dat iemand die kast open maakt en de stekker terug gaat doen.
Link naar reactie
Had ik inderdaad kunnen doen, maar het leek me wel duidelijk dat je 'm niet moet aan zetten als de boel open staat en de voeding er half uit is. M'n vader heeft dat helaas niet begrepen. :( bedankt voor alle uitleg en tips. Ik heb toch nog een klein vraagje; de nieuwe voeding die ik van plan was te kopen is 340W en m'n vorige was 300. Maakt dit uit?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...