Ga naar inhoud

Extra insteekkaartje voor geluid, Epox 8RDA+


Aanbevolen berichten

hallo beste mensen, sinds een maand of 2 ben ik in het bezit van een Epox 8RDA+ moederbord. dit mobo bevalt mij uitstekend, alleen zit ik met een probleempje. ik heb een philips 5.1 speakerset met 4 boxjes en een subwoofer. om uit dat alles geluid te persen moet ik 2 stekkertjes in mijn geluidskaart zien te doen, alleen is dat erg moeilijk omdat de standaard soundstorm geluidschip op het moederbord maar over 1 uitgang beschikt!! Op de site van epox staat toch echt 6 channel geluid.... hoe dan ook ben ik erachter gekomen dat er een speciale epox insteekkaart is (pci) ter ondersteuning van de geluidskaart. naast extra uitgangen heeft deze ook optische poorten. zo'n insteekkaart wil ik dus erg graag hebben want ik vind het zonde om maar 50% van mijn speakerset te gebruiken! weet iemand waar ik deze kaartjes los kan kopen? en hoeveel kost mij zoiets? en ik vind het ook raar dat epox zo'n kaartje niet standaard mee geeft, of laat ze in iedergeval geen onzin op de site zetten! bedankt! pasToor
Link naar reactie
[i:830da91d26]ik heb zelf een 8rga+, maar kwam geluid zit er volgens mij geen verschil tussen. Ik neem aan dat je de nforce2 drivers hebt gedownload (Als je dit niet hebt gedaan kan je [url=http://www.epox.nl/english/support/drivers/nvidia.htm]hier[/url] de 2.00 versie downloaden (bij 2.03 werkt het surround geluid idd niet, dus neem de 2.00) Als je de drivers geinstalleerd hebt, krijg je rechtsonder bij je taakbalk zo'n icoontje met 'nForce-opties voor systeemvak'. Dubelklik daar op. Ga dan naar het tabblad 'speakerinstellingen', dan naar 'Wizzard speakerinstellingen' en selecteer tijdens de wizzard: 'Mijn achterste speakers zijn aangesloten op de line in-input.'[/i:830da91d26] edit: hmm verkeerd gelezen. Als je maar één uitgang hebt om je stekkertjes in te doen, heb je waarschijnlijk een 8rda en geen 8rda+. Download anders even sisoft sandra of aida32 oid, en kijk welk mobo je precies hebt. De 8ra+ heeft zeker 3 uitgangen, dus die heb je dan waarschijnlijk niet. owja, 5.1 geluid met 1 subwowfer en 4 boxen :wink:
Link naar reactie
Idd dat kan vaak, maar de "+" versie met de Soundstorm chip heeft gewoon 3 uitgangen voor speakers. De non-plus heeft overigens ook wel 6 channel-sound maar dan moet je idd software matig de line-in omzetten in een line-out. Een 5.1 speakerset heeft altijd 4 boxen, een subwoofer en een frontspeaker. Wat jij hebt is waarschijnlijk een 4.1 set.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties!!! Ik heb absoluut een + versie van de 8RDA. Dat staat tenminste op het mobo zelf. Verder zitten er 3 geluidspoorten op mijn mobo: 1 voor de microfoon, 1 ingang en 1 uitgang. Volgens jullie moet ik softwarematig dus 1 poort kunnen omzetten?? En ja.....ik heb dan blijkbaar een 4.1 :oops: pasToor
Link naar reactie
[quote:6eaf975df7]Volgens jullie moet ik softwarematig dus 1 poort kunnen omzetten?? [/quote:6eaf975df7] Als je de soundstorm software goed hebt geinstalleerd, dan staat er een Nvidia icoontje op de taakbalk. Open dit en zoek in de tabbladen naar "Wizard Speakerinstellingen" oid. Hier kun je je soundset precies instellen. Vergeet dus niet aan te vinken, dat je rear speakers op de line-in zijn aangesloten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...