Ga naar inhoud

Athlon 2000+ en vastlopers.


Aanbevolen berichten

Ik heb een MSI 6380 mb met een Athlon 2000+/512 MB PC2100 geheugen. Te pas en te onpas loopt de Pc vast op de desktop, via een programma bij het mb kan ik wat spanningen volgen. +5 V: 4,85-4,95 V +12 V: 11,5-11,90 V Core sanning zo rond 1,7 V. Zijn dit gebruikelijke waarden of trekt mijn voeding het geheel niet(300 Watt A-open voeding).(De pc Heeft verder 2 hd van 15,3 Gb een 52 speed Cdrom en een Agp videokaart van Hercules(3D prophet 128 Mb 8500 LE). Hans.
Link naar reactie
Stel de cpu eens in op 100 Mhz FSB. Hij loopt dan niet meer op 1667Mhz maar op 1250Mhz. Als ie dan goed loopt, weet je bijna zeker dat de psu te zwak is. Wat ik begrepen heb op dit forum is dat de aOpen psu's niet erg goed zijn. Ik heb zelf ook een AXP+ 2000, en na het vervangen van de psu loopt die als een zonnetje. Welke chipset zit er op je MSI 6380?
Link naar reactie
Gemeten spanningen als PC stationair loopt! Maarre om de FSB terrug te schroeven naar 100 en dan te kijken lijkt mij een goed idee. Ga ik proberen, duurt een paar dagen! Enne iemand een suggestie voor een goede betaalbare voeding(gaat dat samen?); hoeveel Watt? hans.
Link naar reactie
Gemeten spanningen als PC stationair loopt! Maarre om de FSB terrug te schroeven naar 100 en dan te kijken lijkt mij een goed idee. Ga ik proberen, duurt een paar dagen! Enne iemand een suggestie voor een goede betaalbare voeding(gaat dat samen?); hoeveel Watt? hans.
Link naar reactie
Ik heb zelf m'n Aopen voeding vervangen door een 350 Watt Enermax voeding. Die zijn erg goed, maar ik weet alleen niet of je dat betaalbaar vindt. Ik had verder geen last trouwens van m'n Aopen voeding (ook 300W). Hij maakte me alleen teveel lawaai. Heb trouwens ook een XP 2000+, maar dan op een MSI KT3 Ultra ARU.. weet zo het typenummer ff niet.
Link naar reactie
Ik heb De FSB teruggedraaid naar 100 MHz en nu maar even afwachten. Maarre op deze manier is het niets, soms ben ik een 5 tot 10 minuten bezig voordat ik aan het werk kan, dus als ik een nieuwe voeding nodig heb, so be it! Die Enermax schijnt dus goed te zijn, welk type nr? enne is er een winkel in Apeldoorn die ze verkoopt?Zijn er nog alternatieven? Te zijner tijd komt er een DVD brander in, is 350 Watt dan voldoende of moet er toch iets meer in? Hans.
Link naar reactie
Die Enermarx is voldoende, zeker niet "goed", bovendien is hij nog duur ook. Kijk liever voor een 400W Zalman een Antec True Power Silent, een Verax, een CWT of een Flower voeding en als je dan toch iets minder aan de voeding wilt besteden kun je IMHO beter voor Q-tec gaan. Overigens ben ik er zeker niet van overtuigt dat het aan je voeding ligt. Wat zijn je temps na een uurtje CPUburn (burnK7)? Kun je aflezen met CPUcool, www.podien.de of misschien ook met het progsel waarmee je de voltages uit hebt gelezen. Dat MSI bord heeft enorm veel problemen gehad en je moet niet verrast zijn als het bord gewoon kuren vertoond.
Link naar reactie
Dat van die problemen met het mb onderschrijf ik. Zo ben ik bijvoorbeeld niet in staat om Xp te installeren, zoveel problemen dat ik er op een gegeven moment maar meegestopt ben. Mijn temperaturen: FSB 100 MHz 36 graden na 1 uur. FSB 133 MHZ 43-46 graden na 1 uur.Maar instabiel. Vooralsnog lijkt het erop dat met een FSB van 100 MHz de stabiliteit goed is. Wel gebruik ik een programma om de temperatuur te regelen ATM for windows. Hans.
Link naar reactie
Nee, die gaat dan kuren vertonen onder zware belasting en op 100mhz ontlast je deze dus. Zowel je voltages als je temps lijken in orde, je kunt door testen maar als je wilt ook gewoon een nieuwe voeding halen en kijken of het werkt. Ik zou er iig mijn hand niet voor in het vuur steken, kun je nog ff voltages geven op 100mhz FSB, tijdens CPUburn?
Link naar reactie
FSB 100 MHz dan + 5 V ligt zo rond de 4,95-4,97 V; dus dichter bij de 5V met weinig spreiding! Maarre Marcel, wat zijn zoal de problemen met dit mb geweest? Deze Pc is de "huiskamer PC" dus een simpel mb volstaat. Prijs waarschijnlijk zelfs kleiner dan 100 euro. moet alleen welPC2100 geheugen en mijn Athlon ondersteunen. Iemand een suggestie?(Ik denk dat ik dan per saldo goedkoper uitben dan wanneer ik een goede 400 Watt voeding koop. Hans.
Link naar reactie
[quote:7d1e936677="CV"][quote:7d1e936677="InZane"]Ik had verder geen last trouwens van m'n Aopen voeding (ook 300W). Hij maakte me alleen teveel lawaai. [/quote:7d1e936677] Dure oplossing, je had er ook gewoon een stille papst fan in kunnen zetten als je er geen last van had :wink:[/quote:7d1e936677] Die enermax heeft meer reserve en hij is ook nog stabieler.. vandaar. Het belangrijkste was inderdaad de herrie ja :)
Link naar reactie
Aan veel mobo's uit die serie ging er na enige tijd van alles verrot, variërend van FDD contollers tot mem controllers en onverklaar bare errors. Met andere woorden: het moederbord werd gewoon helemaal gaar. Dat voltage is goed, en op 133mhz fullstressed vlak voor het moment dat hij eruit knalt? Wat zijn BTW je 3.3 en je 12V, die tellen ook mee hoor ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...