Ga naar inhoud

Mening over deze pc systeem


Aanbevolen berichten

eejz all Na weken geouwehoer :o en zoeken naar juisten onderdelen heb ik het gevonden wat ik wil aanschaffen. Het gaat om een AMD systeem die ik zelf in elkaar gaat zetten. Heb nu een zielig celeron 633 en sinds MOH games traag werken ben ik van plan dit in elkaar te zetten. Behuizing A open Miditower ATX 300W qf50 Mainbord Asus A7V8X-X,SockA,KT400,3xDDR,Audio,USB2.0,LAN Pros. AMD Athlon XP 2600+, 333Mhz, SocketA, Box Memory DIMM 256MB DDRAM PC400 Coolers Case cooling on the back Kwa grafische kaart hou ik het nog bij me oude Nvidea GeForce2 MX-200 64MB AGP TV-OUT Verders ben ik van plan om gewoon de oude onderdelen van de celeron zoals Harddisk en a drive , cd rom enz in de nieuwe systeem te stoppen. Is dit wat of is het weken zoeken voor jan lul geweest :-? Greez PacificAMD
Link naar reactie
is wel een mooie upgrade hoor, maar verwacht niet een super boost met de spelletjes als je die "oude" videokaart houdt. voor de rest ziet het er wel goed uit, je zou inderdaad een probleem kunnen krijgen met die voeding. edit: zag dat dat van die videokaart al gezegt is, maar dan alleen in een iets ander taaltje als ik gebruik :P
Link naar reactie
Mee eens, koop dan een iets lagere processor die wat goedkoper is, bv de 2500+ met Barton core, of de 2400+ Trbed, en bespaar je daar wat op en die extra megahertzen zul je echt niet merken. Dan koop je van dat extra geld + nog wat erbij een leuke videokaart en kan je voorlopig weer al je games lekker draaien. Voor de rest een leuk systeem. Misschien een goedkoop Nforce moederbordje, die is net even wat sneller als de Via Kt400 chipset.
Link naar reactie
Voeding is prima voor dat systeem, die videokaart vreet namelijk maar erg weinig stroom net als je oude waarschijnlijk nog 5400rpm schijf, etc. Ik zou echter zeker een nieuwe videokaart kopen, want MOH spelen op een Geforce2 MX zal ook in dat systeem geen pretje zijn. Verder is PC3200 (400) nutteloos in zo'n systeem en kost het alleen maar extra centen. Kijk liever voor een goedkopere processor, een goedkoper moederbord en goedkoper geheugen en koop voor dat geld een Club3D Radeon 9100 en eventueel nog een extra 256mb stick, daar zul je meer lol van hebben. Kijk eens naar: AMD Athlon XP 1800+/2200+ Leadtek nForce2 bord (weet het typenummer zo niet uit mijn hoofd) Club3D Radeon 9100 2x 256mb PC2700 Twinmos
Link naar reactie
voeding is zeker goed genoeg voor dit systeem maar maar zou toch een sterkere nemen als je bv in de toekomst een extra HD wil bijplaatsen en/of een sterkere videokaart wil aanschaffen zou je misschien eens in de problemen kunne raken. die videokaart vind ik wel een beetje van een rem op uw systeem
Link naar reactie
Ik zou het ook zo doen als marcel nu zegt, nu veel uitgeven aan een voeding is niet nodig voor dat systeem, kan ie beter een nieuwe voeding kopen als hij em echt nodig heeft. Bij mij draaide alles ook nog goed voordat ik ging overklokken en ik had er veel meer inzitten en een zwaardere 3d kaart. Ook op 300Watt
Link naar reactie
Zal even kijken , het is waar dat de videokaart nu al oud is en denk er ook over voor een andere al weet ik nog niet wat. Als ik een andere videokaart neemt zal ik gelijk een andere voeding in stoppen , denk echter dat ik nu gewoon een andere behuizing neemt dan die aopen iets goedkoper met een stevige voeding. Overklocken ben ik van plan weet alleen hoe het in zijn werk gaat enz, moet er nog in verdiepen,alleen daar zijn asus moederborden niet geschikt, denk dat je dan aan een MSI komt. Weet een van jullie waar ik MSI borden kan bekijken vind nergens hun website :-? Het update van de pc moet in een buget van 400 tot 500 euro liggen. pc400 geheugen is dus nutteloos oke dacht dat er meer rekensnelheid in zat not dus :cry: thanks anyway PacificAMD
Link naar reactie
Koop dan dus een Club3D ATI Radeon 9100, deze zijn niet duur en het is een leuke kaart voor zowel games als TV-out. Dat draait BTW ook nog prima op een AOpen 300W voeding aangezien ik iemand ken die zo'n combo rockstable heeft lopen op een AOpen 300W. Een kast met een betere voeding zou een Chieftec DX-01-?D worden, waar het vraagteken vervangen wordt door de letter voor de kleur. hele mooie en praktische kasten met sterke 340W of 360W voedingen van goede kwaliteit. MSI is helemaal geen goed OC merk, daar kom je werkelijk nergens mee. Als je wilt gaan OC'en moet je een Abit of een Epox bord met een nForce2 chipset nemen, maar dat kost dus ook meer centen. Bovendien gaat betere koeling, de betere voeding, etc die je dan nodig hebt ook nog extra geld kosten.
Link naar reactie
Oke na een dag truzellen enz ben ik eruit dit wordt het Mainbord EPoX 8RDA+,SockA,nForce2,6C-Aud,FWire,USB2.0,LAN pros . AMD Athlon XP 2400+, 266Mhz, SocketA, Box Case AOpen Miditower ATX, 300Watt geheugen 256 mb 3200 400 coolers q-tec AMD Overclock Cooler en q-tec 5.25" Drive Bay Cooler Videokaart laat ik daarna vervangen gelijk met dan een andere voeding :lol: thanks mzzl
Link naar reactie
Denk dat hij wel wat heeft aan dat pc3200 geheugen, ik dacht ook dat ik eerst te snel geheugen had gekocht, maar met mijn overclock kwam ik makkelijk over die 200Mhz heen. Voordeel is ook dat hij bij een overclock nog op goede timings kan draaien, dit gaat niet bij al het pc2700 geheugen.
Link naar reactie
Het PC3200 geheugen is niet interessant als je niet gaat OC'en. Je besteed er meer geld aan als PC2700 geheugen terwijl je het niet benut. Als je echter gaat OC'en zou ik PC3200 nemen. Ik heb nu van het merk Kingston PC2700 cl2.5 (3-3-3-7) geheugen en kan dit laten lopen op PC3200 (405 Mhz) op de timings 2-2-2-5. Maar ik vrees dat dit niet zal kunnen met elk reepje PC2700 geheugen. Ik heb geluk gehad. Als je gaat OC'en zou ik zeker die PC3200 nemen, anders is het zonde van je geld.
Link naar reactie
[quote:e49b333dac="StamperRamon"]Weet een van jullie waar ik MSI borden kan bekijken vind nergens hun website :-? http://www.msi.com.tw[/quote:e49b333dac] Je geeft zelf de link al :roll: Wat is dan het probleem eigenlijk? http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php?kind=1&CHIP=4&NAME=Socket%20A
Link naar reactie
Heb me in verdiep en ga geen AMD overklocken Hoe ik het gezien he op BA' s site waag ik een nieuwe AMD cpu niet aan om te overklocken. Dus ik neem een pc 2700 geheugen zoals Marcel het zei. Om een nieuwe AMD de bruggen dicht te maken en te geleiden is me de cpu te veel waard wil geen euro's weggooien :-? ,. Zit wel te denken om me huidige celeron te overklocken iemand ervaring mee. Zit een Aopen mainbord AX34 in :lol: . Trouwens hou ff me Mx - 200 64 mb kaart want me nu celeron 633 met 128 mb kan niet alle grafische verwerken wat mx aankan. Kwa games kan ik niet alle MX optie aanvinken want dat is het storteren enz geblazen.Ben tot nu toe blij met die MX 200 kaart van Nvidea. Kwam grafische presentatie zoals powerpoint enz moet dit wel lukken In iedergeval marcel tnx om eens te kijken bij Epox klasse mainbords zijn dat. MSI heb ik nu geen intresse. Maar wat is slimmer een 2500+ 333mhz 265 kb met 265mb geheugen of 2400+ 266 mhz met 512 mb geheugen bijde 2700 geheugen :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...