Ga naar inhoud

Hoe wat is de maximale warmte van mijn CPU


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil mijn Celeron 1.7 ghz gaan overclocken ik ben erachter gekomen dat de processor is geblockt dus ik kan alleen maar de BUS snelheid omhoog gooien in de Bios, nu heb ik 1 probleem dat ik in mijn bios helemaal niets kan instellen wat te maken heeft met BUS snelheid. Mijn moederbord is een: Elitegroup P4S5A/DX heeft het misschien zin om mijn bios te flashen dan? hoe warm kan deze processor maximaal worden? Kunnen andere onderdelen ervan stuk gaan? Thnz anyway
Link naar reactie
[quote:c463b22aae="royzwiers"]ja kan altijd proberen om een bios flash te doen (zorg wel dat het er 1 is voor jou mobo) maar of je dan wel de fsb omhoog kunt doen? ik denk het niet :-?[/quote:c463b22aae] Ik verwacht het ook niet. En idd als je je FSB gaat verhogen dan overklok je ook andere andere hardware. Je PCI en AGP bussnelheden gaan dan omhoog namelijk. Een iets verhoogde bussnelheid kan de meeste hardware wel hebben hoor :) Zorg dat je in kleine stapjes verhoogd.. zodra als ie onstabiel wordt weet je dat je een stapje terug moet.
Link naar reactie
[quote:e774c9470f="DNA4U"] Ik wil mijn Celeron 1.7 ghz gaan overclocken ik ben erachter gekomen dat de processor is geblockt dus ik kan alleen maar de BUS snelheid omhoog gooien in de Bios, nu heb ik 1 probleem dat ik in mijn bios helemaal niets kan instellen wat te maken heeft met BUS snelheid. Mijn moederbord is een: Elitegroup P4S5A/DX [/quote:e774c9470f] Mijn ervaring met elitegroup moederborden is dat er voor geen meter mee over te klokken valt. Ten eerste ontbreekt de mogelijkheid om de dingen handmatig op een fatsoenlijke manier in te stellen, zoals voltage en multiplier. Ten tweede wordt m'n computer al bij 50 Mhz meer FSB instabiel. ECS Elitegroup vind ik geen overklokl-moederborden.
Link naar reactie
@computerbacterie: Tot nu toe staat ECS niet echt goed bekend bij overclockers, maar de ECS L7S7A2 (SIS 746 voor AMD dus) brengt daar verandering in. Er zijn mensen die een fsb van 200+ halen! Het bord kost nog geen 60euro :D maarja, dit is een beetje offtopic, want het mobo van de TS is idd slecht oc-baar.
Link naar reactie
Idd een slecht te overklokken moederbord, slechte PLL's, warme Northbridges, kortom je zult gewoon niet ver komen met dat bord. Je zou kunnen kijken of er een Cheepo BIOS is voor dat bord, de Cheepo BIOS voor de ECS K7S5A is erg succesvol namelijk. De homepage is dacht ik: www.oc-workbench.com
Link naar reactie
bedankt iedereen :D ik trek hier de conclusie uit dat ik in het vervolg geen moederbord meer koop van elitegroup. nog een vraag: Welk moederbord kan ik dan het best kopen als ik en een goed moederbord wil en hem ook nog een beetje fatsoenlijk kunnen overclocken?
Link naar reactie
[quote:62da049058="DNA4U"]bedankt iedereen :D ik trek hier de conclusie uit dat ik in het vervolg geen moederbord meer koop van elitegroup.[/quote:62da049058] Ik vind dat elitegroup wel goede moederborden maakt die ook behoorlijk goedkoop zijn. Alleen zijn het geen overklokkersmoederborden.
Link naar reactie
[quote:056e5a5e7d]Je kan ook softwarematig de FSB omhoog gooien. Een programma hiervoor is CPUCool, te downloaden op www.podien.de , tevens kan je met dat programma ook de temperatuur van je processor aflezen.[/quote:056e5a5e7d] dit heb ik gedaan omdat ik geen andere manier zag om mijn fsb omhoog te gooien en het programma herkent mijn moederbord ik kan hem alleen niet hoger dan 105 fsb zetten :( als ik hem iets hoger zet loopt mijn systeem vast. dan nog 1 vraag over dat programma, ik zie dit: [url]http://www.geocities.com/sh_goodie/Overclockscherm1.zip[/url] moet ik daar alle 3 de fsb invullen of hoef ik er maar 1 in te vullen, als ik ze alle 3 op 106 zet loopt mijn systeem vast, is dat niet zo als ik er met 1 telkens een stapje hoger zet?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...