Ga naar inhoud

aantal vragen over combinatie a7v8x, xp2400+, ddr333 ram


Aanbevolen berichten

temp 1 is niet hoog voor de case, ik heb zoals ik al zei 2 case fans ingebouwd, voordat die erin zaten stond temp 1 op ongeveer 30/32 graden na een tijdje draaien, nu op 22. Tempsens0 is sinds de case fans ook een paar graden gezakt. Ik heb een Club-3d geforce FX 5200 128mb, bij mijn weten zit daar geen temp sensor op.
Link naar reactie
[quote:f91b4e8ca3]even ter info, hierbij de temps na een burnin van 10 minuten [/quote:f91b4e8ca3] Een burnin moet je iets langer laten lopen. Ik laat hem altijd net zo lang lopen, totdat de temperatuur niet meer stijgt. [quote:f91b4e8ca3]Wat voor videokaart heb je? Die is dan waarschijnlijk temp2 [/quote:f91b4e8ca3] Er bestaan geen videokaarten met een temperatuursensor :wink: Temp1 is je case Temp2 is je CPU [quote:f91b4e8ca3]waar komt die 52 vandaan? en wat als het mijn cpu is, is dat niet teveel? [/quote:f91b4e8ca3] Dat is netjes als je proc stressed is. Laat BurnK7 eens een lange tijd lopen en post dan je stressed temp.
Link naar reactie
[quote:01975e62bc]waar haalt temp2 de temp vandaan? komt dit uit de core van de XP? ik d8 dat dat alleen kon bij intel P4? [/quote:01975e62bc] Ja, de XP kan dit trucje ook. Sommige mobo's hebben ook een sensor in het centrum van de socket zitten. [quote:01975e62bc]wat is temp 3 en tempsens0?[/quote:01975e62bc] Temp3 doet ie bij mij ook. Let er nooit op, omdat er in mijn bios ook maar 2 temps worden weergegeven. Temp0, Waar hij die vandaan haalt??? Heb je de nieuwste CPUcool en het juiste mainboard ingevoerd?
Link naar reactie
het laatste bios is geinstalleerd, tevens de laatste versie van Asusprobe. Ik heb geen idee waar de tempsensor van het mb zit, als die onder de northbridge zit kan ik het me voorstellen, daar staat de casefan op te blazen, aangezien er geen fan op zit. verwarming staat uit, maar het raam zit dicht. deze temp is na een tijdje draaien, als hij opstart begint hij op zo'n 16 graden, lager als in de kamer. het is daar 20 graden. maar waar zijn nou die andere temps van? (voeding zit geen sensor in, dus ik denk dat dat de 14 graden is.)
Link naar reactie
ik zal even wat uileg geven waar het mij om gaat. Ik wil gaan overclocken (wie niet?), maar daarvoor moet ik wel weten wat de temp is en als ik die niet weet iig wat de afwijking is. mijn oude configuratie (abit KT7a, TB 1333, spire cooler) was standaard 40/42 graden, deze proc draaid op een veel hogere snelheid, vandaar mijn vraag. ik vind het nogal vreemd dat er zo'n verschil in zit.
Link naar reactie
[quote:9893a5d491="The Avenger"] Er bestaan geen videokaarten met een temperatuursensor :wink: [/quote:9893a5d491] Pardon? Ga je huiswerk maken jij ;) :D Veel Asus kaarten hebben een temp sensor en speciale Hardware Monitoring versies van Leadtek kaarten ook en er zijn er vast nog meer. 20 graden is echt heel laag voor een casetemp hoor, ik vetrouw die temp uitlezing niet zo. Zet eens een gewone thermometer in die kast, dat geeft een ruwe indruk.
Link naar reactie
[quote:2aae941754]Pardon? Ga je huiswerk maken jij Veel Asus kaarten hebben een temp sensor en speciale Hardware Monitoring versies van Leadtek kaarten ook en er zijn er vast nog meer. [/quote:2aae941754] :oops: Klopt, ik zat op school en moest ff snel typen. Mijn leraar ANW (alias "Bassie" van Adriaan) kwam eraan. :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...