Ga naar inhoud

Asus Deluxe


Aanbevolen berichten

Hallo! Na alle lovende woorden op dit forum heb ik een Asus Nforce Deluxe ingebouwd. Wat zijn nu de beste Advanced Chipset instellingen? Voor Mainfrequency heb ik 133 ingegeven. Klopt?? Dan System: "Optimal" en voor het geheugen "SPD" of "Auto". Maar dan geeft de BIOS aan: "resulting frequency: 166" Is dit niet een beetje laag? Ik dacht nl dat ik 333 MHZ geheugen had??? Wie maakt mij even wegwijs? Ciao, Henk
Link naar reactie
RTFFAQ (Read the fucking faq! :wink: ) DDR SDRAM wordt gebruikt in de highend Athlon systemen, en mid-range Pentium 4 systemen. DDR staat voor Double Data Rate, en dat betekend dat de module per kloktik 2x zoveel data verwerken kan als het gewone SDRAM. Dat word gedaan door op de rijzende en dalende klokflank data te versturen, terwijl dat bij SDRAM allen op de rijzende kloktik gebeurd. Om deze reden wordt het ook wel eens als 200, 266 of 333 MHz geheugen aangeduid, terwijl het in werkelijk maar op 100, 133 of 166 Mhz loopt. De snelheidsaanduiding is echter wel anders, die wordt in MB's per seconde gedaan. 200 MHz = PC1600, 266 MHz = PC2100 en 333 MHz is PC2700.
Link naar reactie
Wat voor processor heb je? De mem frequency moet je op auto of 100% zetten, deze moet bij nforce moederborden gelijk zijn aan de fsb = main frequency op jouw asus mobo. De 166Mhz is ddr dus deze moet je x2 nemen = 333Mhz = PC2700, maar als je main frequency 133Mhz is moet je geheugen dus ook op 133Mhz staan, omdat dit synchroon moet lopen met je fsb. (oftewel main frequency)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...