Ga naar inhoud

Voedings- of koelingsproblemen ?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 2 maanden de volgende configuratie: Kast: AOpen HQ08 bigtower (300W) CPU: AMD Athlon XP 2600+ (FSB333) Boxed MB: Asus A7V8X (RAID) (geupdate t/m BIOS v1011) RAM: 512MB PC333 HDD1: Maxtor 80GB 7200rpm HDD2: Seagate 20GB 5400rpm CDRW: Plextor 24x10x40 (intern) DVD: Lite-On 16x48 (intern) VGA: Asus V9280 (128MB) op 8xAGP Sound: Creative Soundblaster Audigy 2 Platinum (intern) OS: Officiele Windows XP Pro (NL,OEM) + SP.1 opm: geen extra casfan geplaatst. problemen: - computer loopt vast tijdens Quake 3 en Unreal Tournament en andere 3D-spellen. - computer geeft beep-geluiden vanaf moederbord tijdens krachtige 3D- spellen. (3.3 Voltage komt volgens Asus Probe onder de 3.0 volt, ik weet totaal niet wat dit betekent.) - voortdurend is mijn toetsenbord niet benaderbaar, waardoor mijn hele systeem vastloopt. Moet opnieuw booten. Vragen: 1. Is koeler die door AMD wordt geleverd voldoende ? 2. Vodoet de voeding wel ? Zo niet welke moet ik dan kiezen ? 3. Als ik een fan bij moet plaatsen welke kan ik dan het beste kiezen ? 4. Is de koeler die AMD bij de Boxed-versie levert wel voldoende, welke koeler is beter ? 5. Achter mijn CPU kan alleen een dubb. 50x50 fan geplaatst worden, op internet zie ik alleen nog maar 60x60 staan, is deze nog te leveren ? 6. Kan het moederbord de VGA-kaart wel aan ? Wie kan mij helpen ?
Link naar reactie
[quote:c13887d004="pcmania"] Vragen: 1. Is koeler die door AMD wordt geleverd voldoende ? 2. Vodoet de voeding wel ? Zo niet welke moet ik dan kiezen ? 3. Als ik een fan bij moet plaatsen welke kan ik dan het beste kiezen ? 4. Is de koeler die AMD bij de Boxed-versie levert wel voldoende, welke koeler is beter ? 5. Achter mijn CPU kan alleen een dubb. 50x50 fan geplaatst worden, op internet zie ik alleen nog maar 60x60 staan, is deze nog te leveren ? 6. Kan het moederbord de VGA-kaart wel aan ? [/quote:c13887d004] 1. Je gebruikt het goede woord, voldoende idd. Niet super maar het kan ermee door. AMD adviseert echter minimaal 1 casefan bij te plaatsen om voldoende te kunnen presteren. 2. Nee die voldoet waarschijnlijk niet gezien je probleem. AOpen voeding staan erom bekend dat ze nogal zwak zijn. Kijk voor een andere oeding ff met de search is de laatste tijd erg vaak gevraagd. 3. Een simpel Papst 12dba casefannetje. 4. Zo'n beetje alle koelers zijn beter als die boxed :P Kijk wederom even met search, verder zelfde vraag als 1. 5. Wordt waarschijnlijk alstig, kijk eens op www.tweakers.net/pricewatch 6. Ja tuurlijk, het is een prima bord. [quote:c13887d004] Wie kan mij helpen ?[/quote:c13887d004] Ik hoop dat ik dat heb gedaan :D
Link naar reactie
in mijn ogen: # boxed koeler AMD niet de beste maar voldoende # voeding lijkt tekort te komen; post eens wat meer voltages! ga voor een exemplaar van 400 watt of meer van een goed merk (Enermax, Antec, Chieftec, ook over de goedkopere Q-Tec van 550 watt heb ik goede reviews gelezen) liefst een dubbelfan, kun je ook evt koelingsproblemen, zo die er zijn (temps. posten!) tackelen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...