Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Wie kan me vertellen wat ik moet doen om in de bios van een Pentium 1 de floppydrive als eerste opstart te zetten. Ik kan niets veranderen in de bios. Het is een PC van Escom. Ik heb er een andere harddisk ingeplaatst en die word gezien, ook de floppydrive. Ik wil eerst de harddisk formatteren maar dat lukt me niet. Alvast dank.
Link naar reactie
Dit gaat ook niet, ik kan niets veranderen. Ik heb er nu een andere harddisk in geplaatst en daar staat Windows 98 op. Hij start nu op in de veilige modus omdat er andere instellingen op staan. Hoe krijg ik de schijf nu geformatteerd, ik wil er Windos 95 op zetten. Alvast dank
Link naar reactie
Harde schijf in een andere pc inbouwen. Formatteren en terugstoppen. Je wilt Win95 installeren. Hoe wil je dat dan gaan doen? Daar krijg je het zelfde probleem als bij het formateren. Ik zou het niet in die andere pc doen, omdat je hem dan feitelijk in een nieuwe pc zet en dat vindt windows niet zo leuk.
Link naar reactie
Als je in het BIOS bent, kun je dan met de pijltjes (L, R) naar de verschillende submenu's? En kun je met de up en down pijltjes omhoog en omlaag? Als je op de regelstaat die je wilt veranderen gaat dat vaak met de PageUp en PageDown toetsen. Heb je dat geprobeerd?
Link naar reactie
[quote:685adabb8c="Marcel de Reus"]Als je echt niets kunt veranderen in het BIOS houdt het op. Dan kun je dus gewoon de bootvolgorde niet aanpassen en zul je de HDD in een andere PC moeten formatteren.[/quote:685adabb8c] Onzin natuurlijk. Als je in de BIOS kan komen, kan je er ook dingen in veranderen. Zal wat moois zijn als je niet van diskette kan opstarten. We hebben het hier over een P1. Ik ben nog geen pc tegengekomen, waar ik de settings in de BIOS niet kon veranderen. Wat voor BIOS is het eigenlijk? Award, phoenix of een AMI?
Link naar reactie
Ik heb de harde schijf in een andere PC geformatteerd en in de Pentium1 geplaatst. Daarna opgestart en zie het volgende: Keyboard Detected Harddisk 0 installed ST 321222A Floppy A: Installed Ongeldige sysyteemdiskette, vervang diskette en druk op een toets. De Bios is een Amibios Version 1.00.04.BS0 Ik kan nog steeds in de bios niets veranderen, er staat wel Boot Options Press Enter. Maar daar gebeurt niets. Ik heb geprobeerd een opstartflop van Windows 98 ook dat doet hij niet. Alvast dank
Link naar reactie
Kopieer dan de bestanden op die Win98 diskette naar de hd of in ieder geval de bestanden io.sys, msdos.sys en command.com. Dan heb je na het booten weliswaar alleen een C:\ prompt als het goed is, maar kan je daarna de cd-rom drivers en mscdex laden. En vervolgens Windows opnieuw installeren. Want met die BIOS gaat het niet werken geloof ik... Bart
Link naar reactie
[quote:0d4ce8ef31="spiderned"][quote:0d4ce8ef31="Marcel de Reus"]Als je echt niets kunt veranderen in het BIOS houdt het op. Dan kun je dus gewoon de bootvolgorde niet aanpassen en zul je de HDD in een andere PC moeten formatteren.[/quote:0d4ce8ef31] Onzin natuurlijk. [/quote:0d4ce8ef31] Lees eerst nou eens wat ik zeg. Ik zeg als (voorwaarde) je echt niets kunt veranderen in het BIOS, dan (gevolg) houdt het op. Dan (gevolg) kun je dus (conclusie) gewoon de bootvolgorde niet aanpassen en zul je de HDD in een andere PC moeten formatteren (oplossing). Dus eerst lezen dan oordelen. [quote:0d4ce8ef31]Als je in de BIOS kan komen, kan je er ook dingen in veranderen.[/quote:0d4ce8ef31] Dit bijvoorbeeld is onzin. Alle instellingen in een BIOS zijn door de fabrikant te locken. Als dit bord uit een oude OEM komt, kan het best zijn dat hij totaal niets kan veranderen. [quote:0d4ce8ef31]Ik ben nog geen pc tegengekomen, waar ik de settings in de BIOS niet kon veranderen.[/quote:0d4ce8ef31] Ik wel.
Link naar reactie
Probleem is niet opgelost maar omzeild. Ik heb ooit een Pentium I 60MHz bak van Escom gehad en daar kon ik het allemaal rustig aanpassen. Ik heb geloof ik ergens nog wel de manual. Je moet in de standaard Cmos setup oid, ik geloof eerste submenu gewoon op enter drukken en dan detecteert hij hem automatisch. Daarna kun je in advanced bios setup de boot volgorde instellen. Check anders eens de help in het bios.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...