Ga naar inhoud

Voordeel van Dual channel geheugen modules!?


Aanbevolen berichten

[quote:6ef6e49719="Red Dragon"]Ik denk dat ik TZT inderdaad gewoon 512MB OCZ-PC3500-EL erbij druk. lijtk me sterk dat ik dan ineens niet meer 233fsb op cas 2 (5-2-2) kan halen. [/quote:6ef6e49719] het zal je overclock toch wel beinvloeden. ik heb op Got gelezen dat er toch veel mensen zijn die niet dual channel draaien omdat ze dan een hogere OC halen dan in dual channel. dus ik denk dat het toch wel iets van invloed zal hebben. ik kan ook boven de 200 FSB komen als ik non dual channel draai. in dual channel haal ik max 195 FSB dus..
Link naar reactie
[quote:519a6281b2="Red Dragon"]Precies. 1024mb heb ik niet nodig, dus als ik geheugen erbij koop is dat speciaal voor Dual Channel. 233fsb draai ik normaal toch niet, dat is leuk voor 3dmark of zo maar om elke dag te draaien niet. Ik wil 205 a 210fsb hebben met dual channel.[/quote:519a6281b2] Wat is dan de meerwaarde om dat dure OZC geheugen te hebben? :-?
Link naar reactie
Dan loopt het dus toch niet lekker op 233mhz FSB. Ik zou gewoon de hoogst stabiele FSB opzoeken die totaal stabiel is (zowel in benches, games als in internet en office gebruik) met de laagste timings. Je hebt dan zoiezo nog iets speling, gezien je de timings nog op kan hogen als de reepjes dan in dual channel toch iets minder willen. BTW ze MOETEN gewoon werken op 215mhz, ook in dual channel, daar zijn ze immers gewoon voor gebakken.
Link naar reactie
Ja, ik heb ook en mooie stabiele snelheid opgezocht met prime95, 217Mhz fsb 2-2-2-5 timings, die ga ik nog proberen te verlagen. Ik kan wel hoger, heb zelfs 3d mark een keer gedraaid met 230Mhz fsb, met mijn pc3200 geheugen :wink: Maar dan is het zeker niet stabiel, de snelheid die ik nu heb is heel stabiel, 12 uur prime95 :D
Link naar reactie
ZO dat opnieuw inregelen van de FSB was niet zo leuk. Ik dacht leuk nog een keer 235fsb te proberen met cas 2 (2-2-5) Hoppa.. heel Windows aan gort. chkdsk /r hielp niet eens meer. weer een zondagmiddag naar de knoppen. ik heb alles net weer opnieuw geinstaleerd. draai nu 9.5x217fsb 2050mhz. cas 2 (3-3-5) dit draait stabiel en ik ga niet uitzoeken of ik nog hoger kan want ik heb geen zin om nog een keer windows opnieuw te instaleren. ik denk zelf dat (5-2-2) toch niet lekker gaat met dit geheugen. (5-3-3) loopt wel goed. ik laat hem mooi hier op staan. ben wel tevreden zo. fsb is hoog zat zo.
Link naar reactie
Had ik een paar dagen geleden ook, alles terug op default gezet maar niks hielp, weer windows opnieuw moeten installeren. Snap niet dat windows zo snel aan gort is, paar keer andere fsb en dag windows :( Nu geven we Marcel wel een aanleiding om is flink te zeuren over windows :P
Link naar reactie
AUB geen Linux SPAM :wink: Ik heb geen idee waarom Windows Corrupt werd. normaal krijg je hem wel weer goed met "chkdsk /r" in de repair modus van de WinXP Bootcd. maar dat wou dit keer ook niet. super irritant, helemaal als je geen Ghost hebt gemaakt zoals ik :x Ik vermoed dat het door de settings kwam. geen idee of dat het echt was. ik weet in iedergeval dat 9.5x217fsb cas 2 (5-3-3) goed loopt. ach 1833@2055mhz en fsb van 166@217 is toch ook best een leuke oc toch. Ik heb geen zin meer om te kijken of hij hoger wil, ik ben OC moe, :wink: Het was geen Temp probleem. de CPU was tijdens de probleem fase maar 49 graden met een vCore op 1,9volt. Nu draai ik met 1,825vcore en 1,7vdd Ik vind het jammer dat de VDD op de ABIT nf7-s niet hoger wil dan 1,7vdd.
Link naar reactie
Bij Linux zou.... :) :D Nee geen aanleiding voor Linux SPAM hoor, wat er gebeurt is dat je filesystem naar de klote is gegaan. Daar kan Windows verder niets aan doen, dat ligt aan het crashen van je PC. Als dat veel gebeurd gaat NTFS/FAT32 over zijn nek en dan ben je de pineut. Op Linux machines kan dat net zo goed gebeuren. De meest common Linux filesystems (ext2, ext3, reiserfs, xfs) zijn daar niet echt minder gevoelig voor, linux crasht echter niet dus het filesystem wordt altijd netjes geumount (zelfs met een stroomstoring). Zou je echter een paar harde resets geven dan kan het ook zo gedaan zijn. Zo kwam de linux installatie van de NedLinux server sirius laatst aan zijn eind, door haperende hardware moest ie 4 of 5 keer een harde reboor krijgen door de mensen van trueserver en toen was het gedaan met het ext3 filesystem. Dat houdt je altijd. (ook onderlinux heb je BTW fsck)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...