Ga naar inhoud

Nieuwe pc


Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:61cf7be0bd="Red Dragon"]Precies., ik heb ook Soundstorm en een Audigy II. maar ik zou me Audigy II voor geen goud de deur uit doen. EAX Advanced HD (EAX 3.0) is mij veel te belangrijk.[/quote:61cf7be0bd] Zoals ik al zei: het is een keuze die je maakt: -10% meer fps + 100 euro die je kan besteden aan andere onderdelen of -ietsjes beter geluid door de EAX Advanced HD lijkt mij toch echt een simpele keuze :-?
Link naar reactie
[quote:90772ddda9="Marcel de Reus"][quote:90772ddda9="jbeemen"]ik moet ook een nieuwe kast hebben.Ik vroeg me af of 300w genoeg isHeb een 2500 barton epox8rda+ bordje en een ati radeon 9500 64mb.[/quote:90772ddda9] Ligt eraan van wat voor een merk de voeding is. Daar zit namelijk een wereld van verschil tussen. Ik zou liever ook van een goed merk een iets zwaardere voeding kopen hoor, het wordt ook met een hoge kwaliteit voeding nogal krap met 300W. //Salv Niks hype, het zijn superkasten. Praktisch, mooi en in veel verschillende kleuren leverbaar. Ik ben er nog steeds harstikke tevreden over.[/quote:90772ddda9] wat vinden jullie van deze kast: Sweex KH3-350 P4 ATX Midi Tower maar vroeg me af of deze ook geschikt is voor amd??
Link naar reactie
@jbeemen: Die kast is ook geschikt voor AMD. In principe is alles wat voor P4 geschikt is ook voor AMD geschikt. P4 heeft namelijk een extra 12v connector nodig (vanuit je voeding naar je mobo). Zo geven ze dus aan dat die connector bij de voeding zit. Op sommige AMD planken wordt deze extra connector trouewens ook gebruikt. Het is voortaan wel handig als je ook even een [url=http://home.planet.nl/~hairm001/Mpc/KastKH3-small.jpg]linkje[/url] van een product neerzet. Zo weten we allemaal waar we het over hebben en het bespaart ons weer de moeite van het opzoeken.
Link naar reactie
[quote:cfee04321f="Herr Muller"][quote:cfee04321f="Red Dragon"]Precies., ik heb ook Soundstorm en een Audigy II. maar ik zou me Audigy II voor geen goud de deur uit doen. EAX Advanced HD (EAX 3.0) is mij veel te belangrijk.[/quote:cfee04321f] -10% meer fps [/quote:cfee04321f] Echte gamers draaien hun systemen op de max. Dat houdt in dat ze net zo lang anisio, resolutie en FSAA op blijven opvoeren tot het beeld gaat schokken. Dat is afhankelijk van de game tussen de 20 en de 50 fps. Dat is dus 2 respectievelijk 5 fps verschil :roll: Erg belangrijk ;)
Link naar reactie
[quote:4355d3638c="Marcel de Reus"][quote:4355d3638c="Herr Muller"][quote:4355d3638c="Red Dragon"]Precies., ik heb ook Soundstorm en een Audigy II. maar ik zou me Audigy II voor geen goud de deur uit doen. EAX Advanced HD (EAX 3.0) is mij veel te belangrijk.[/quote:4355d3638c] -10% meer fps [/quote:4355d3638c] Echte gamers draaien hun systemen op de max. Dat houdt in dat ze net zo lang anisio, resolutie en FSAA op blijven opvoeren tot het beeld gaat schokken. Dat is afhankelijk van de game tussen de 20 en de 50 fps. Dat is dus 2 respectievelijk 5 fps verschil :roll: Erg belangrijk ;)[/quote:4355d3638c] Ik probeer wél altijd het uiterste uit mijn budget te halen. Als je 10% meer fps en 100extra niet "belangrijk" acht, dan is deze discussie imho een beetje zinloos.
Link naar reactie
Idd jij wel, maar de topicstarter misschien niet. Het is gewoon een keuze, zoals je terrecht opmerkt en daar valt niets over te discussieren. Die 10% fps is echter onbelangrijk. Of het betere geluid + EAX Advanced HD 100 euro waard is, is natuurlijk aan jezelf. Voor een echte gamer is het IMHO zeker waard en je hoeft echt geen audiofiel te zijn hoor, zeker met een goede boxenset hoor je het verschil goed. (moet je natuurlijk niet naar mp3'tjes over 2 speakertjes luisteren oid :P )
Link naar reactie
[quote:e32c1e6784="SpaceCowboy"]Ik ben zelf ook van plan om mijn systeem te upgraden met AMD en nForce2... maar als een audigy2 toch beter is dan die soundstorm moet ik dan nog kiezen voor een nForce deluxe board of voor een standaard uitvoering zonder onboard sound?[/quote:e32c1e6784] Dat ligt eraan aan wat voor andere features jij hecht. Er zijn veel Nforce borden in omloop die allemaal hun eigen features bieden.
Link naar reactie
Het verschilt per bord wat de deluxe of "+" versie extra biedt. Vaak zijn dit onboard LAN (soms 2x), FireWire, SATA RAID en Soundstorm. Of je het extra geld dat tegenover de extra features staat ook zonder Soundstorm nog de moeite waard vind is een persoonlijke keuze. Overigens is een Audigy 2 dus alleen de moeite waard als je echt kickt op mooi geluid, goede boxen hebt en veel gamed.
Link naar reactie
Als de geluids kwaliteit net zo goed is als mijn huidige SB Live! 1024 dan vind ik zo'n soundstorm goed genoeg! Ik heb gewoon mijn mini Panasonic setje (voor het formaat goed geluid) op mijn pc aangesloten en vind het geluid prima zo. Heb nu alleen nog geen surround maar dat komt dan wel... Heeft iemand hier nog idee over welk merk? Is nForce2 deluxe van Asus favoriet of toch liever Jetway of Abit enz enz...
Link naar reactie
Voor Overclockers (ik dus :wink: ) is de Abit NF7-S rev2.0 favoriet. Bedenk eerst wat je voor extra's op je mobo wilt hebben. Lees dan wat reviews, vergelijk en beslis. Nogmaals de link waarin er al 6 vergeleken worden: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759
Link naar reactie
Ok thanx! Ik zal me eens gaan verdiepen in de nForce2 mobo's! Oh en btw SATA vind ik niet zo belangrijk (is geloof ik ook nog niet echt sneller dan ATA toch?)... goeie tip dus om te kijken wat ik belangrijke features vind. Dual lan, firewire, USB2 en die Soundstorm vind ik dus wel interessant! Nou bedankt dus nogmaals en jullie lezen 't wel wanneer ik echt tot aanschaf ben over gegaan (ff vakantie en belastinggeld afwachten ben ik bang :D )!
Link naar reactie
[quote:32bd0431b4="Marcel de Reus"]Idd niet, aleen een gewone SATA controller. Mijn fout: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/mb_latest.jsp Die RAID optie kan dus alleen bij de Asus A7N8X van de genoemde borden.[/quote:32bd0431b4] ff een vraagje marcel.Op deze site(http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8rda%2B.htm) staat over de epox8rda+: This board is equipped with onboard RAID controller.Heeft dit bord dan ook niet raid??? en wat houdt dat raid precies in?
Link naar reactie
Nee dat is een fout, er zit echt geen RAID op (verscheidene mensen hier hebben het bord hier). http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8rda+.htm Wat RAID is kun je terugvinden met de searchfunctie, dat is verscheidene keren goed uitgelegd. Zoek eens op array, striping, mirror en raid en dat moet je het wel kunnen vinden denk ik.
Link naar reactie
[quote:d71dd93dd8]Nee dat is een fout, er zit echt geen RAID op (verscheidene mensen hier hebben het bord hier). [/quote:d71dd93dd8] Ik dus (heb hem BTW alweer verkocht :D). Er zit absoluut geen RAID op. Maar ja, als je niet weet wat het is, zal het ook niet echt belangrijk voor jou zijn. :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...