Ga naar inhoud

Beste prijs/kwaliteit moederbord P4 2,8 of 3.06 met agp 8x


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil mijn systeem upgraden naar een pentium 4 2,8 of 3.06 GHZ. Wat is dan daarvoor het moederbord met de beste prijs/kwaliteit verhouding? Wat is beter een pentium 4 2,8 of een AMD XP 2800+ (of P4 3,06 t.o.v. AMD 3000+)? Welke videokaart past het beste bij zo'n systeem? Ik heb nu een Aopen HQ08 kast met een 300 Watt voeding. Is 300 Watt voldoende voor een P4 2,8 of een AMD XP3000+? Alvast bedankt voor de reacties
Link naar reactie
Over de mobo's kunnen anderen hier je beter inlichten. Wat de videokaart betrefd, dat ligt helemaal aan wat je met je PC wilt gaan doen. Als je alleen wat internet op dat ding ofzo dan heb je natuurlijk niks aan een videokaart van 300 euro ofzo. Ben je een fervent gamer dan ligt dat natuurlijk heel anders, ook je budget is wel belangrijk want er zitten nogal wat prijzige kaartjes tussen. Ik ben bang dat die voeding niet voldoet, de AOpen voedingen zijn zeer zwak. Ik zou gaan kijken in de richting van een 400Watt ofzo en dan geen AOpen.
Link naar reactie
Ik heb een budget van ongeveer 800 euro. Dus voor: - Processor (Intel of AMD) -512 MB DDR - Moderbord (met Raid, geluid e.d. niet noodzakelijk) -400 Watt voeding -Videokaart (ATi 9700 of 9500 Pro?) Ik speel wel spellen maar ben geen fanatieke gamer bij wie elke frame telt. Meestal speel ik strategie spellen zoals simcity 4, C&C Generals en wellicht Rise Of Nations. Wat is dan de beste videokaart in combinatie met een P4 2,8 of een AMD 2800+?
Link naar reactie
Budget van ongeveer 800 Euro, dan zou ik voor deze oplossing gaan: Abit NF7-S €137 AMD Athlon 2800+ €255 Ati Radeon 9700Pro €325 2*256MB PC3200 €100 Q-Tec 400W Dual Fan €26 Totaal €840 Dan heb je echt een supersnel systeem, en met dat mobo kun je ook nog leuk overklokken. En ook een veel betere prijs/kwaliteit een P4 2.8 kost namelijk al €370. Kun je beter voor de AMD gaan, dan kun je ook nog een betere videokaart aanschaffen!! :D
Link naar reactie
Weet iemand waqt de prestaties zijn van een AMD 3000+ ten opzichte van een Pentium 4 2,8 GHZ op het gebied van: 1) games (voornamelijk strategiespellen, geen Quake !!! of Unreal type games dus) 2) Office toepassingen 3) Internet en e-mail e.d. 4) Video bewerking, waaronder omzetten van DVD naar AVI/mpeg Bedankt voor de reakties
Link naar reactie
[quote:547407fe85="Mania_k26"]Weet iemand waqt de prestaties zijn van een AMD 3000+ ten opzichte van een Pentium 4 2,8 GHZ op het gebied van: 1) games (voornamelijk strategiespellen, geen Quake !!! of Unreal type games dus) 2) Office toepassingen 3) Internet en e-mail e.d. 4) Video bewerking, waaronder omzetten van DVD naar AVI/mpeg Bedankt voor de reakties[/quote:547407fe85] Dit verschilt per game en per toepassing. Voor office en internet/email maakt het zoiezo niets uit, want dan is de proc toch uit zijn neus aan het vreten. Op het gebied van videobewerking is de P4 vaak sneller dan de AXP. Als je de PC dus veel voor dat soort zaken wilt gebruiken zou ik toch voor een P4 gaan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...