Ga naar inhoud

Temperatuur van mb,processor en hds


Aanbevolen berichten

Het is al zo vaak gevraagd,maar is mij niet duidelijk. Waar zet je de casefans?en hoe naar binnen of buiten blazen? Ik heb 2 hd kunnen die boven elkaar zonder koeling? Wat is de normale temp van een asusmb in normale en in volle belasting,dit ook voor een processor p4 2,4. En als ik een hd koeler er in zet miet ik dan voor 2 schijven een koeler kopen> 7200 rpm. Bedankt voor de moeite :lol:
Link naar reactie
[quote:f0e61ba5db="Rick99"]Het is al zo vaak gevraagd,maar is mij niet duidelijk. Waar zet je de casefans?en hoe naar binnen of buiten blazen? Ik heb 2 hd kunnen die boven elkaar zonder koeling? Wat is de normale temp van een asusmb in normale en in volle belasting,dit ook voor een processor p4 2,4. En als ik een hd koeler er in zet miet ik dan voor 2 schijven een koeler kopen> 7200 rpm. Bedankt voor de moeite :lol:[/quote:f0e61ba5db] Case fans moeten voor een goede airflow zorgen. Dat kan dus per kast verschillen hoe ze geplaatst moeten worden. Standaard geld een beetje, voorin onder 1 op naar binnen blazen. Achter bovenin de kast of in het zijpaneel uitblazen. Als die harddisks niet warmer worden dan 50 graden hoeft er geen xtra koeling bij. Kun je meten met progs als Sisoft Sandra, Drive Health etc. Mooie temps vind ik onder de 50 graden voor de cpu, 30 en lager voor de kast.
Link naar reactie
[quote:da1b3eab6b="Rick99"] En als ik een hd koeler er in zet miet ik dan voor 2 schijven een koeler kopen> 7200 rpm. [/quote:da1b3eab6b] Sommige cases hebben de mogelijkheid een casefan voor de HDD's te plaatsen. Anders zul je een aparte bay moeten kopen waar je HDD in ligt. Deze bay met koeling en HDD gaat dan in een 5 1/4 inch slot.
Link naar reactie
[quote:fe1af3fd1a="turk2003"]wat is beter als de case fan koude lucht naar binnen blaast of Dat de case fan de warme lucht naar buiten blaast[/quote:fe1af3fd1a] een combinatie van deze 2 :wink: onderin koude lucht in de case blazen, en bovenin een fan plaatsen die de warme lucht weer naar buiten zuigt.... dan heb je de beste doorstroom van lucht, echter moet je er ook voor zorgen dat er een goeie airflow is (dus beetje de kabels opruimen enzo) anders is er teveel weerstand voor de lucht en kan het niet goed doorstromen..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...