Ga naar inhoud

Welke scores in Sisoftware Sandra?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:4d83cd18f8="Marcel de Reus"][quote:4d83cd18f8="Red Dragon"] Als je echter een vMod of zo zou doen en dus wel 240 a 250mhz fsb zou hebben wat sommigen dus wel halen met de ABI NF7-S rev 2.0 met vMod. dan heb je dus wel wat aan PC3700-EL van OCZ.[/quote:4d83cd18f8] Dat is dus maar de vraag. Die mafkees met een FSB van 250mhz gebruikte immers ook gewoon Twinmos PC2700 sticks.[/quote:4d83cd18f8] Dat is een uizonderlijk geval. je mag aanemen dat dat Twinmos PC2700 geheugen niet altijd maar op 500mhz cas 2 (5-2-2) draait. PC3500-EL doet dat met gemak op 490mhz. en PC3700-EL helemaal.
Link naar reactie
[quote:89b1f11028="Red Dragon"]Dat is een uizonderlijk geval. je mag aanemen dat dat Twinmos PC2700 geheugen niet altijd maar op 500mhz cas 2 (5-2-2) draait. PC3500-EL doet dat met gemak op 490mhz. en PC3700-EL helemaal.[/quote:89b1f11028] Met gemak RD? Das wel erg veel dan, mijn geheugen krijg ik maximaal op 450Mhz, lijkt me sterk dat je er met pc3500 makkelijk 56Mhz bijdoet, zal wel lukken maar niet makkelijk :wink:
Link naar reactie
Als we het nu toch over geheugen hebben: Infinion pc2700 geheugen met USA chips wil ook erg hoog klokken. In [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/707412/0//]dit topic op GoT[/url] is er iemand die er 466mhz mee heeft gehaal (voor de mierenneukers onder ons: 233mhz ddr dus geen 933effectief :P). Dat topic is sowieso wel interessant. Er is daar ene rick2001 en die verkoopt getest geheugen (infinion, maar ook twinmos/winbond). Het kost wel wat meer: 52euro per reepje met 256mb (infinion), maar dan heb je ook wat; pc2700 geheugen dat minimaal op pc3500 loopt. Ik heb bij hem 2x256mbddr pc2700 gekocht en het loopt vrolijk op 220mhz (hoger niet geprobeerd doordat fsb niet hoger wil door slechte koeling. Asynchroom laten lopen met fsb heeft voor nforce2 niet echt veel nut).
Link naar reactie
[quote:3b28c36357="diniz"]Hij loopt er wel aan voorbij dat bij de meeste borden het voltage op de NB de bottleneck is... Maar als ik die zooi zou verkopen zou ik er ook zo weinig mogelijk over zeggen. Getest of niet, die twinmos/winbond chippies doen het gewoon goed.[/quote:3b28c36357] Niet als je een mobo hebt met instelbaar Vdd tot 2,0V 8), maar een beetje gelijk heb je wel. Twinmos/Winbond is natuurlijk ook erg goed, maar in Nederland is het niet zo goed verkrijgbaar en het is vrij duur. Linkjes naar geheugenreviews: Het ene reepje klokt natuurlijk anders dan een ander reepje van hetzelfde geheugen, dus echt objectief is het niet. Zoals Diniz als zei hangt het natuurlijk ook van het gebruikte mobo af, maar misschien heb je er toch wat aan: [url=http://www.ocprices.com/index.php?rev_id=30]vergelijking PC2700 @ C2 van Samsung, Corsair, Nanya, OCZ, Kingmax, Winbond, Crucial en ExtremeDDR[/url] en [url=http://www.ocprices.com/index.php?rev_id=104]vergelijking PC3200 en PC3500 van Corsair, GeIL, Mushkin, OCZ, Performance Memory en Samsung[/url]
Link naar reactie
Die 2 reviews had ik dus ook gelezen, na aanleiding daarvan en nog een paar andere reviews had ik dus besloten om OZC PC3500-EL te kopen. Ik moet zeggen dat bij mij dus ook de NB de bottleneck is. (233fsb) 466mhz Cas2 (5-2-2) kan ik gewoon draaien maar hoger dan 235fsb wil hij niet stabiel. Als ik hoger wil zal ik een Vmod voor mijn NB moeten doen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...