Ga naar inhoud

Usb onthoud de apparaten niet.


Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijd last als ik bvb de scanner installeer. Dat ik deze na een reboot terug opnieuw moet geinstalleerd worden. Voor het rebooten werkt de scanner wel. Dit heb ik ook met mijn gamepad. Soms staat hij geinstalleerd, maar soms is hij ook weg. Zoals gisteren nog : Gisterenavond stak ik mijn gamepad in de usb, deze werd onmiddelijk herkent en ik kon deze dan ook direkt gebruiken. Deze morgen steek ik de pc aan, en kijk bij spelbesturingen, en zie dat de gamepad terug weg is. ALs ik hem eruit trek en opnieuw inplug word deze terug direkt herkent. Hoe zou dit komen, en hoe zou dit te verhelpen zijn ?
Link naar reactie
[quote:0a5b976329="phantomtwister"] Deze morgen steek ik de pc aan, en kijk bij spelbesturingen, en zie dat de gamepad terug weg is. ALs ik hem eruit trek en opnieuw inplug word deze terug direkt herkent. [/quote:0a5b976329] OT Tja, de laatste keer dat ik mijn pc aangestoken had, kon ik er een kippetje op grillen. 8) Het taalgevoel wordt volgens mij niet meer aangeleerd in het huidige onderwijs. Welk MOBO heb je? USB poorten 2.0 hebben af en toe problemen met windows. Download de nieuwste drivers van je USB-poorten en zorg er ook voor dat je de patch voor USB 2.0 van Windows Update installeert.
Link naar reactie
Nou dat heb ik ook. Het blijkt dat als je (bij mij) de (label)printer maar weer in dezelfde poort terugsteekt, er niets aan de hand is. Kies je een andere poort dan moet je op nieuw installeren (!) Andere usb apparaten hebben hier geen last van, voor zover ik gemerkt heb. De webcam kan ik gewoon op nieuw ergens inprikken, pendrives idem dito. Het kan dus aan de driver van het bewuste apparaat liggen?
Link naar reactie
ik moet zeggen dat ik dat ook al eens voorgehad heb dat na een opstart van de pc hij een apparaat herkent en terug installeert, heel raar en moet zeggen ik heb er niet echt een oplossing voor gevonden maar 't is wel vanzelf weggegaan. ps : toch gebruik ik altijd de laatste drivers
Link naar reactie
eens met Marcel dit is voor forum Windows. ook eens met Rombaft , heb ik op het werk zien gebeuren. Probeer het volgende : Eerst alle apparaten eraf halen en dan in systeem weggooien. Reboot 1-2 keer zodat de drivers weg zijn Download vervolgens alle USB updates voor je OS en breng ze aan. na reboot sluit ze dan 1 voor 1 aan en installeer ze volgens RTFM Wijk daar niet vanaf, vaak is dat het begin van USB problemen. (opnieuw insatlleren helpt vaak dan niet) Onthoud wel in welke USB poort je ze stopt. Sommige merken (voroal A-merk zoals IBM) onthouden op welke poort ze zijn geplug, stop je ze in een ander dan doet ie het niet. Bijv bij IBM Laptop met IBM muis. Gebruik je Loitech dan kan je switchen tussen de poorten. Gewoon proberen. Succes met deze puzzel
Link naar reactie
eens met Marcel dit is voor forum Windows. ook eens met Rombaft , heb ik op het werk zien gebeuren. Probeer het volgende : Eerst alle apparaten eraf halen en dan in systeem weggooien. Reboot 1-2 keer zodat de drivers weg zijn Download vervolgens alle USB updates voor je OS en breng ze aan. na reboot sluit ze dan 1 voor 1 aan en installeer ze volgens RTFM Wijk daar niet vanaf, vaak is dat het begin van USB problemen. (opnieuw insatlleren helpt vaak dan niet) Onthoud wel in welke USB poort je ze stopt. Sommige merken (vooralA-merk zoals IBM) onthouden op welke poort ze zijn geplugd, stop je ze in een ander dan doet ie het niet. Bijv bij IBM Laptop met IBM muis. Gebruik je Logitech dan kan je switchen tussen de poorten. Gewoon proberen. Succes met deze puzzel
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...